29 اسفند 1402



طلاق برای کدام زوج ها بهتر است؟

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

متخصص اعصاب و روان وامورخانواده گفت: برخی مواقع طلاق در شرایطی رخ می دهد که برای کودک بسیار آسیب زا است در حالی که اکثر مشکلات منتهی به طلاق قابل حل است.
دکتر احمد جلیلی ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: در شرایطی که کودک تمایل دارد والدین به صورت واحد کنارهم و در محیط آرام و گرم باشند طلاق می تواند بسیار آسیب زا باشد. اما در صورتی که زندگی 2 زوج با جنجال،مسائل و مشکلات عدیده همراه باشد در صورت طلاق؛ کودک در محیط گرم و آرام تری قرار خواهد گرفت.
عضو هیئت مدیره فدراسیون انجمن های روانپزشکی آسیا گفت: برای نمونه در صورتی که پدری معتاد ضمن داشتن اختلالات شخصیتی با مصرف مواد مخدر،الکل و کتک زدن فرزندان و همسر محیط خانه را متشنج کند با این اوصاف طلاق از برخی جهات بهتر است.
وی ادامه داد: خیلی از زوجین پس از طلاق با همسر سابق خود در راستای مسائل مربوط به فرزندان با هم دیدار می کنند که این امر نمونه ای از رشد عقلانی و بلوغ فکری آنان است.
مشاورعالی انجمن علمی روانپزشکان ایران افزود: افراد به دنبال این رشد عقلانی و بلوغ فکری به این نتیجه رسیده اند که نتوانسته اند با هم زندگی کنند. اما بدون دشمنی و لشکر کشی در خصوص تربیت و رشد فرزندان با هم تعامل و دیدار دارند که این موضوع درآینده فرزندان طلاق بسیارحائزاهمیت است.
وی گفت: امیدوارم زوجین به درجات بالایی از تفاهم برسند و بپذیرند در زندگی زناشویی باید گذشت داشته باشند نه این که با کوچک ترین مشکل ساز جدایی راکوک کنند. اغلب مشکلاتی که به طلاق و جدایی منجر می شود به نحوی قابل حل است این در حالی است که خوشبختانه در کشور افراد خبره ای به کار زوج درمانی می پردازند.
جلیلی یادآورشد: برای نمونه در صورتی که یکی از زوجین دچار بیماری روانی باشد در واقع با درمان به موقع وصحیح یکی از علل اختلاف میان آنها بر طرف شده و از جدایی جلوگیری می شود. همچنین امیدوارم تمامی زوج ها به این باور برسند که زندگی دشوار است و هیچ ضرورتی ندارد که تمامی رفتار- گفتار- تفکر و... یک زن و شوهر مانند هم باشد.
وی در این باره توصیه کرد: به طور کلی در زندگی های زناشویی اختلاف نظراتی وجود دارد اما با این حال زوجین برای رنج کمتر کشیدن و در محیطی آرام زندگی کردن باید با سازگاری در صدد حل مشکلات باشند نه خاتمه دادن به زندگی مشترک!.

منبع: شفاآنلاین

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • سارا ق

    با عرض سلام و خسته نباشید از شما و سایت خوبتون من با شوهرم خیلی اختلاف نظر دارم اون 9 سال از من بزرگ تره وطرز زندگی کردنش کاملا با من فرق داره به شدت عصبی پرخاشگر و روی کوچک ترین مسائل زندگی با من بحث داره. من 23 سالمه و یه دختر 4 ساله دارم که خیلی به من وابسته هست و البته بهتر! اینو هم بگم که من قبل از ازدواج با یه اقایی رابطه داشتم والان بعد از 5 سال زندگی مشترک هنوز نتونستم فراموشش کنم به نظر شما طلاق بهترین راه نیست؟

  • شمیم

    سلام ممنون از مطلبتون. یکی از دوستان من با شوهرش مشکل داره (بچه هم ندارن). دوستم پیش مشاور رفته، حتی مشاور با شوهرش هم صحبت کرده، اما بی فایدست و آقا هنوز دنبال مادرش و خانوم هم که مخالف روابط با فامیل شوهر!! البته مادرشوهر هم همچین بی تقصیر نیستا! میشه لطف کنید یه دکتر خوب برای زوج درمانی معرفی کنید. واقعا نگران حال و روز دوستم هستم. نصیحت و حرفای من و هیچکس دیگه هم روش اثری نداره!! ممنون میشم

بامیه خانگی با کیفیت قنادی

دوستان من علاوه بر مقادیر و طرز تهیه، تمام نکته هایی که از اساتید یاد گرفتم و یادم مونده 😉 رو عنوان میکنم. امیدوارم نتیجه براتون رضایت بخش باشه.

شربت بار زولبیا و بامیه

دوستان همونطور که میدونید شربت بار برای زولبیا و بامیه با باری که برای شیرینی های دیگه یا باقلوا درست میکنیم کمی متفاوت و غلبظ تر است.

نان بربری خانگی

نان بربری خانگی با کیفیت و ماندگاری مناسب را به راحتی با رسپی زیر در منزل تهیه کنید

پیراشکی کرمدار ( دونات کرمدار )

این پیراشکی های خوشمزه و رسپی بسیار راحت و روان آن تقدیم نگاه زیبای دوستان مامی سایتی عزیز! امیدوارم از تهیه ش لذت ببرید.

کرم لبو

کرم لبو، خوشمزه و اسموتی هست با مزه غالب و واضح لبو که میتونه یکی از دسرهای شب #یلدا باشه، من این کرم رو با برگه های خشک لبو تزئین…

پیش غذای لبو و بروکلی

یه #پیش_غذای خاص، متفاوت و مناسب برای سرو در کنار غذاهای گوشتی #مدرن که میتونه گزینه مناسبی برای میهمانی شب #یلدا باشه.

سلامت

بخشهای دیگر مامی سایت!

  • نوروزانه

  • شب یلدا

آخرین نظرات کاربران

سعید
بسیار مفید بودو من از ان استفاده کردم
somy
بنظر خیلی خوب و خوشمزه میاد
من اینو به حلوای لبو ترجیح میدم واقعا

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه

کاربران آنلاین