29 اسفند 1402



پرمسافرترین فرودگاه بین المللی ایران

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 1.00 (2 رای)

پرمسافرترین فرودگاه بین المللی ایراندر مورد فرودگاه های بسیار زیادی در ایران با شما صحبت شده است ولی یکی از این فرودگاه ها که بیشتر پروازهای بین المللی از باندهای این فرودگاه انجام می گیرد فرودگاه بین المللی امام خمینی می باشد که یکی از پر مسافرین ترین فرودگاه های ایران است.


یکی از فرودگاه های بین المللی و معروف کشور در شهر تهران قرار دارد. این فرودگاه که در آزاد راه تهران_قم واقع شده است با نام فرودگاه بین المللی امام خمینی شناخته میشود. این فرودگاه سالانه بیش از 700 سفر هوایی را به 30 مقصد انجام میدهد. این فرودگاه که در سال 1346 استارت آن زده شد در زمان وقوع جنگ ساخت آن متوقف شد اما پس از جنگ ساخت این فرودگاه از سر گرفته شد تا اینکه در سال 1383 فاز اول این فرودگاه افتتاح شد. با این حال می توانید برای اطلاع بیشتر به وب سایت توریست تورمراجعه کنید.
 

 

پرمسافرترین فرودگاه بین المللی ایران


این فرودگاه یک ترمینال دارد که بیشتر به سفرهای بین المللی اختصاص دارد و سفرهای داخلی از طریق فرودگاه مهرآباد صورت میپذیرد. لازم به ذکر است که حجاج برای سفر نمیتوانند از این فرودگاه استفاده کنند و باید به فرودگاه مهرآباد مراجعه کنند.
این فرودگاه با وجود داشتن تنها یک ترمینال سالانه 8 میلیون مسافر را جا به جا میکند. ساخت ترمینال 2 و 3 این فرودگاه شروع شده است و پیش بینی میشود با ساخت این دو ترمینال میزان جا به جایی مسافران به 30 میلیون نفر در سال افزایش پیدا کند. ترمینال شماره 2 این فرودگاه با نام سلام و ترمینال شماره 3 این فرودگاه با نام اسلام شهر شناخته میشود.
شرکت های هواپیمایی داخلی فعال در این فرودگاه شامل شرکت های هواپیمایی ایران ایر، ماهان، آسمان، قشم، کاسپین، تابان و زاگرس است. هم چنین شرکت های هواپیمائی فعال در این فرودگاه را شرکت های هواپیمائی ایرفرانس، هواپیمایی امارات، فلای دبی، لوفت هانزا، قطر ایرویز، تای ایرویز، ترکیش ایرلاینز تشکیل میدهد.
 
برای رسیدن به این فرودگاه میتوانید از روش های زیر استفاده کنید:
•    خودروی شخصی
•    تاکسی
•    مترو
•    اتوبوس
اگر بسیار زودتر از زمان مورد نظر به فرودگاه رسیدید و یا پرواز شما دچار تاخیر شد میتوانید از امکانات این فرودگاه استفاده کنید مانند استفاده از اینترنت رایگان موجود در مکان های مربوطه، استفاده از سالن های سی آی پی که در این سالن ها اینترنت و کافی رایگان در اختیارتان قرار میگیرد و نیازی به چک این نخواهد بود. هم چنین میتوانید از بازارهای خرید موجود و یا سالن های استراحت و یا مکان های مربوطه برای خوراک و غذا استفاده کنید.
مطلب دیگری که در مورد این فرودگاه وجود دارد این است که این فرودگاه یکی پر مسافرترین فرودگاه های بین المللی ایران می باشد که در هر ساعت چندین پروازهای خارجی از فرودگاه بین المللی امام خمینی انجام میگیرد و تاخیری بسیار کمی در پروازها وجود دارد.
هم چنین داخل این فرودگاه قسمت مربوط به صرافی وجود دارد که میتوانید پول های خود را چنج کنید. هم چنین این فرودگاه دارای اورژانس برای حوادث ناگهانی و دفتر اشیا گمشده و بانک و انبار بار است.

پرمسافرترین فرودگاه بین المللی ایران

 
برای مسافرانی که تنها میخواهند استراحت کوتاهی بین سفر خود در تهران داشته باشند و وقت کافی برای رفتن به شهر تهران را نداشته تا هتل بگیرند خبر خوب این است که در نزدیکی فرودگاه امام خمینی هتل ایبیس قرار دارد که توسط گروه هتلداری فرانسوی اکور ساخته شده است. این هتل 7 طبقه و دارای 196 اتاق برای اسکان مسافران است. این هتل با دارا بودن از امکانات فراوان از جمله شاتل رفت و برگشت به فرودگاه گزینه ی مناسبی برای این دسته از مسافران به شمار میرود.
آدرس هتل فرودگاهی ایبیس
کیلومتر ۳۰ آزادراه تهران-قم، ضلع جنوبی اتوبان اصلی فرودگاه، مقابل ترمینال شماره ۱، هتل ایبیس
تلفن راهنمایی و رزرو هتل: ۹۰۰۶۷۷۵۵
این فرودگاه علاوه بر جا به جایی مسافران سالانه میزان بسیار زیادی بار را به داخل ایران وارد و یا از آن خارج میکند.
این فرودگاه تهران را به بیش از 30 کشور در جهان متصل میکند.
برای پرواز با هواپیماهای موجود در این فرودگاه باید از قبل نسبت به تهیه بلیط هواپیمااقدام کنید و یکساعت قبل از پرواز هواپیمای خود در فرودگاه حاضر باشید زیرا هیچ هواپیمائی به دلیل تاخیر مسافر پرواز خود را به تاخیر نمی اندازد. همچنین برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به وب سایت مستر بلیطمراجعه کنید.
 

پرمسافرترین فرودگاه بین المللی ایران


راه های ارتباطی با این فرودگاه به شرح زیر است:
•     این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ایمیل 
•    این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
•    تلفن تماس فرودگاه: 51001-021 - 09633 - 021-5100118
•    سامانه پیامکی روابط عمومی وامور بین الملل: 10009633

منبع: http://touristtour.ir

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه