29 اسفند 1402



زیباترین آبشار ایران (آبشار زمرد)

1.2941176470588 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 1.29 (17 رای)

bb2آبشار زمرد واقع در شهر حویق استان گیلان یکی از زیباترین آبشار های ایران است که طبیعت و منظره اطراف آن حسی از آرامش را به بازدیدکنندگان و گردشگران خود القا می کند.

 

 

 


آبشار زمرد در تمام فصل های سال پذیرای گرشگران و کوهنوردان از نقاط مختلف است. آب و هوای این منطقه معتدل بوده و دارای طبیعت کم نظیر و موقعیت ممتازی می باشد. آبشار زمرد همواره همچون نگینی در دل جنگل زیبای حویق می درخشد. در این منطقه دو آبشار نزدیک هم وجود دارند که به آبشارهای دوقلو نیز معروف اند. یکی از آن ها بزرگ و پرآب بوده و دیگری کوچک و کم آب است. آبشار کوچک پلکانی است و از دو پله آبشار با ارتفاع چهار و هشت متری تشکیل شده است. گفتنی است که ارتفاع آبشار بزرگ حدود ۱۵ متر است.

  bb3

آبشار زمرد در تمام فصل های سال پذیرای گرشگران و کوهنوردان از نقاط مختلف است


لازم به ذکر است که به دلیل وجود جلبک و امکان لغزش، دسترسی به آبشار اصلی کمی مشکل می باشد. زیرا تاکنون چند نفر به خاطر سقوط از آبشار جان خود را از دست داده اند.

آبشار زمرد در ۴۵ کیلومتری شمال تالش و در ۹ کیلومتری بازار شهر حویق واقع شده است. برای دسترسی به این آبشار باید از شهر حویق به روستای زمرد بروید. روستای زمرد بعد از فتح الله محله قرار دارد. مسیر دسترسی به آبشار از روستای زمرد سراشیبی بوده و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان لازم است. اگر خودروی شما مناسب نباشد، بهتر است خودروی خود را در جلوی مسجد یا کنار مدرسه نصر در روستای فتح الله محله نگه داشته و بقیه راه را پیاده روی کنید. ولی با اتومبیل هایی از قبیل جیپ، لندرور، نیسان یا پاترول، رفتن به روستای زمرد کار آسانی است. 

 bb4

آبشار زمرد همچون نگینی در دل جنگل زیبای حویق می درخشد


پیاده روی در مسیر آبشار لحظات خوشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد زیرا در مسیر از تماشای زندگی، معماری، سنت ها و لباس های تالشی لذت خواهید برد.

شهر حویق با جمعیت ۴۱۹۴ نفر یکی از شهر زیبای تالش می باشد که در سی کیلومتری آستارا واقع شده است. مردم شهر حویق به زبان ترکی و تالشی صحبت می کنن ولی افرادی هستند که تالشی نمی دانند و باید به زبان ترکی با آن ها صحبت کنید.  

 bb5

آبشار زمرد در ۴۵ کیلومتری شمال تالش و در ۹ کیلومتری بازار شهر حویق واقع شده است


اهالی حویق به کشاورزی و دام داری می پردازند. محصولات حویق عبارتند از برنج، لبنیات، عسل، گیلاس و سیب زمینی که هر کدام از آن ها گزینه مناسبی برای خرید سوغات می باشد.

از ییلاقات دیدنی حویق می توان به برزوبگ، زری، زرگری، تول، کته چول و آترانماری اشاره کرد.

  bb6

 برای دسترسی به  آبشار زمرد باید از شهر حویق به روستای زمرد بروید

      bb7

  مسیر دسترسی به آبشار از روستای زمرد سراشیبی بوده و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان لازم است

    bb8

 طبیعت و منظره اطراف آبشار زمرد حسی از آرامش را به بازدیدکنندگان و گردشگران القا می کند

     bb9

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه