10 فروردين 1403



نکات مهم برای نگهداری صحیح آجیل

2.25 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.25 (2 رای)

نکات مهم برای نگهداری صحیح آجیلآجیل یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین میان وعده‌ها است که امروزه مصرف آن به هر گروه سنی توصیه می‌شود.

همانطور که می‌دانید مصرف آجیل تازه بسیار لذت‌بخش است و فواید بسیاری نیز به همراه دارد. اما چگونه می‌توان از آجیل به درستی نگهداری کرد؟ در ادامه قصدداریم به بررسی نکات مهم جهت نگهداری صحیح آجیل بپردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.
آجیل چیست؟
آجیل یکی از سالم‌ترین و بهترین تنقلات و میان وعده‌های موجود است که از مغزهای مختلف ازجمله بادام، فندق، پسته، بادام هندی، گردو و... تشکیل شده است.
جالب است بدانید که اگر از آجیل‌ به درستی نگهداری شود تا مدت‌های طولانی سالم می‌ماند و این یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل محبوبیت آجیل است‌.
فواید مصرف آجیل
مصرف آجیل فواید بسیار زیادی برای بدن به همراه دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تامین موادغذایی و انرژی موردنیاز بدن، جلوگیری از ابتلا به سرطان، پیری زودرس، فشارخون و بالارفتن سطح قندخون و... اشاره کرد.

نکات مهم برای نگهداری صحیح آجیل 
نگهداری صحیح آجیل
پیش از هرچیزی دقت داشته باشید که روش نگهداری هر مغز با دیگری متفاوت است. برخی آجیل‌ها ازجمله فندق باید در مدت زمان کوتاه‌تری مصرف شوند و نمی‌توان تا مدت‌ها آن‌ها را ذخیره و نگهداری کرد.
لازم به ذکر است که بلافاصله پس از آنکه آجیل را از پوست سختش جدا می‌کنید احتمال آسیب‌پذیری آن افزایش می‌یابد، به همین خاطر نیاز به مراقبت بسیار بیش‌تری دارد. دقت داشته باشید که اگر از آجیل‌ خود به خوبی محافظت نکنید مغزها دچار رطوبت می‌شوند و درنهایت از دست‌رفتن خواص و فساد اتفاق می‌افتد.
خوب است بدانید که مصرف آجیل مرطوب مشکلات بسیاری نظیر؛ معده درد، مشکلات گوارشی، تنفسی و... ایجاد می‌کند.
حال که با اهمیت نگهداری صحیح آجیل آشنا شدید به بررسی روش‌ها و نکات مهم این امر می‌پردازیم.
کدام بهتر است؟ نگهداری آجیل در یخچال؟ فریزر یا دمای اتاق؟
اولین سوالی که در هنگام نگهداری صحیح ازآجیل مطرح می‌شود این است که آجیل را در کجا نگهداری کنیم؟ پیش از هرچیزی دقت داشته باشید که تفاوتی ندارد که از آجیل خود در کجا نگهداری می‌کنید امااگر آجیل خود را در فضای اتاق نگهداری می‌کنید برای جلوگیری از حشره‌زدن پیشنهاد ما به شما این است که یک روز آن‌ها را در فریزر قرار دهید تا به این ترتیب اگر تخم حشره وجود دارد از بین برود. حال می‌توانید آجیل را در یک ظرف دربسته و شیشه‌ای قرار دهید و هر زمان که تمایل داشته باشید آن را میل نمایید.
لازم به ذکر است که در هنگام نگهداری آجیل در کیسه پلاستیکی باید آن را در کیسه زیپ‌دار قرار دهید، چراکه در غیر اینصورت هوا می‌تواند وارد کیسه شود و به این ترتیب آجیل را فاسد کند. نگهداری از آجیل در فریزر مدت زمان سالم‌بودن آن را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد.
خوب است بدانید که ماندگاری آجیل در فریزر حدود یکسال، در یخچال ۶ ماه و در دمای اتاق سه ماه است.
درنهایت همانطور که می‌دانید آجیل نسبت به نور و اکسیژن بسیار حساس است و به سرعت فاسد می‌شود، به همین خاطر در هنگام نگهداری آجیل مطمئن شوید که هوا و رطوبت وارد آن نمی‌شود. همچنین دقت داشته باشید که آجیل شما در معرض تابش نور خورشید قرار نداشته باشد.
 نکات مهم برای نگهداری صحیح آجیل
ماندگاری کدام آجیل بیش‌تر است؟ آجیل بوداده بهتر است یا خام؟
پیش از هرچیزی دقت داشته باشید که از میان مغزهای یک آجیل گردو و بادام‌زمینی سریع‌تر از بقیه فاسد می‌شوند، به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که از این مغزها در فریزر نگهداری کنید.
آجیل بوداده نسبت به آجیل خام رطوبت بسیار بیش‌تری جذب می‌کند، به همین خاطر ماندگاری آجیل بوداده بسیار کم‌تر است. این آجیل به سادگی کپک می‌زند و درنهایت فاسد می‌شود. برای آنکه بتوانید یک آجیل را تا مدت‌های طولانی نگهداری کنید بهترین روش این است که آن را به صورت خام نگهداری کنید و در هنگام نیاز با نمک آن را تفت دهید.
همانطور که می‌دانید تفت‌دادن آجیل موادمغذی آن را تا حد بسیاری از بین می‌برد، به همین خاطر مصرف آجیل خام موجب سالم‌تر شدن رژیم غذایی و حداقل استفاده از مواد موثر آجیل می‌شود.
خرید بهترین آجیل بوداده
آجیل بوداده و شور یکی از پرفروش‌ترین انواع آجیل است. اما دقت داشته باشید که احتمال وجود قارچ و باکتری در این نوع آجیل بسیار بیش‌تر است. لوبلی یکی از بهترین و مناسب‌ترین وب‌سایت‌های فروش انواع آجیل، خشکبار و شیرینی لوکوم است. شما می‌توانید باکیفیت‌ترین و خوشمزه‌ترین نوع آجیل را با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت با اطمینان خاطر از سایت لوبلیloobli.co خریداری نمایید.
راهکارهای جلوگیری از حشره‌زدن
همانطور که می‌دانید حشره‌زدن یکی از تهدیدهای اساسی برای انواع آجیل است. امروزه برای جلوگیری از حشره‌زدن راهکارهای بسیاری وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از؛
•    تا حد ممکن انواع آجیل را با پوست خریداری و نگهداری نمایید.
•    مغز تخمه به سرعت فاسد می‌شود و کیفیت خود را از دست می‌دهد، به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که از تخمه‌های بسته استفاده نمایید.
•    آجیل خود را در جای خنک، تاریک و به دور از مواد دارای بو نگهداری کنید، چراکه مغزها به راحتی بوی اطراف را به خود جذب می‌کنند.
•    به سطح آجیل موردنظر خود دقت داشته باشید و آجیل‌هایی که سطح کاملاً سالمی دارند را خریداری نمایید.
•    و...
کیفیت آجیل چه ارتباطی با میزان ماندگاری آجیل دارد؟
همانطور که می‌دانید آجیل ارگانیک ماندگاری بسیار بیشتری دارد و تازه‌تر می‌ماند. دقت داشته باشید که اگر یک آجیل باکیفیت‌ و مرغوب تهیه نمایید نحوه نگهداری آن بسیار آسان‌تر می‌شود.لازم به ذکر است که آجیل ارگانیک علاوه بر طعم بسیار خوشمزه فواید بسیاری نیز برای بدن دارد.
نکات مهم برای نگهداری صحیح آجیل 
جمع‌بندی
در مطالب فوق به بررسی نکات مهم جهت نگهداری صحیح آجیل پرداختیم. همانطور که گفتیم آجیل یکی از محبوب‌ترین و بهترین میان وعده‌ها و تنقلات است که نگهداری صحیح از آن نکات و اصول خاصی دارد. دقت داشته باشید که اگر آجیل به درستی نگهداری نشود، به سرعت فاسد و غیرقابل استفاده می‌شود.
برای نگهداری صحیح از انواع آجیل حتماً آن‌ها را در یک مکان تاریک و خنک قرار دهید. همچنین تا حد ممکن از آجیل‌های دارای پوست استفاده نمایید، چراکه انواع آجیل بلافاصله پس از آنکه از پوست سخت خود جدا می‌شوند در معرض خرابی و فاسدشدن قرار می‌گیرند.

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه