09 فروردين 1403



خانه تان را روشن کنید

3.6428571428571 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.64 (7 رای)

home tipsروزهای طولانی تابستان، بستر مناسبی برای تغییر و تنوع هستند، همان وقت‌هایی که فنجان چای عصرگاهی را نزدیک صورت می‌برید و نگاهی در خانه می‌چرخانید.

 

 احتمالا در همين لحظات، دل‌‌تان تغيير و تنوع مي‌خواهد. شايد در ذهن‌تان همه راه‌ها را رفته باشيد اما به‌دليل هزينه‌هاي مالي و اقتصادي مجبور مي‌شويد از اين موضوع صرف‌نظر كنيد. ما در اين صفحه هميشه گفته‌ايم كه براي ايجاد تغيير و تنوع، تنها گزينه شما خريد‌كردن نيست. فكر كنيد چه چيز‌هايي مي‌توانند شما را خوشحال كنند؟! دست به‌كار ساخت همان‌ها شويد. خودتان را باور داشته باشيد كه مي‌توانيد. يكي از ابزارهاي زيبا براي دكور خانه و ايجاد تنوع در خانه، استفاده از انواع شمع‌ تزئيني ا‌ست. چيزي كه شما به‌راحتي و با كمي دقت و ذوق مي‌توانيد آنها را در خانه بسازيد. حتي مي‌توانيد انواع عطري آنها را تهيه و بهشت كوچك‌تان را با روشن‌كردن اين شمع‌ها معطر كنيد. حتي مي‌توانيد آنها را به دوستان و آشنايان هديه بدهيد. به همين راحتي و با كمي هنر و صرف وقت، بخش اعظمي از هزينه‌هاي خانواده را كم خواهيد كرد.

    اولين قدم براي دست به‌كار شدن

پارافين، چوب بستني براي هم‌زدن مواد و فتيله، سنگ بناي مواد مورد نياز شما براي ساخت شمع است. حالا با اضافه‌كردن مواد ديگر مي‌توانيد انواع مختلفي از شمع‌ را بسازيد. قبل از شروع به ساخت هر نوع شمعي بايد فتيله را در ليوان يا قالب مدنظرتان ثابت كنيد. حالا كمي پارافين را در ليوان بريزيد و در ماكروويو قرار دهيد. بعد از مايع‌شدن پارافين، آن را به ليوان اصلي منتقل و سريع فتيله را در محل اصلي خودش ثابت كنيد. نوع ديگري از شمع‌ها، شمع‌هاي شفاف يا ژله‌اي هستند كه مي‌توان از اين شفاف‌بودن آنها به‌خوبي استفاده كرد و نتايج زيبايي به‌دست آورد. دقت داشته باشيد، براي‌ ذوب‌كردن‌ ژل‌ از ماكروويو استفاده‌ نكنيد. براي‌ سرعت ‌بخشيدن‌ به‌ ذوب‌ ژل، آن‌ را به‌صورت تكه‌هاي‌ كوچك‌ در آوريد. ژل‌ها را به روش بن‌ماري (ذوب‌كردن به شيوه غيرمستقيم و روي بخار آب) مي‌توانيد به حالت مايع در بياوريد. هنگام‌ كار از دماسنج‌ استفاده‌ كنيد.

    ساده‌ترين پيشنهاد

ساده‌ترين راه براي ساخت شمع، استفاده از ظروف شيشه‌اي است. به اطراف‌تان نگاهي بيندازيد. كداميك از ظرف‌ها ديگر مورد استفاده شما نيست؟! حتي ظرف‌هاي سس‌ مايونز يا ظرف شيشه‌اي شكلات صبحانه مي‌توانند ميزبان شمع‌هاي زيباي شما باشند. بعد از ذوب كامل پارافين يا ژل؛ 2 دقيقه زمان داريد تا آنها را به درون ظروف مدنظرتان منتقل كنيد. بعد از ريختن پارافين، باز هم از اينكه فتيله شمع در مكان صحيح خودش قرار گرفته است، مطمئن شويد. براي خنك‌كردن پارافين، دست به دامن يخچال يا فريزر نشويد. چرا كه اين سرماي ناگهاني باعث واردشدن شوك به شمع شده و احتمال ترك‌خوردن آن را بالا مي‌برد. ساده‌ترين پيشنهاد كه همراه با زيبايي باشد، استفاده از ليوان‌هاي كوچك براي شمع‌هاست؛ ليوان‌هايي با ارتفاع كمتر از 10سانتي‌متر كه مي‌توانند رنگي يا شفاف باشند. اگر ليوان‌هاي شما شفاف هستند و به شمع‌هاي رنگي احتياج داريد، مي‌توانيد از مداد شمعي‌هاي خردشده فرزندا‌نتان كمك بگيريد و همراه پارافين‌ها، ذوب كنيد تا رنگ دلخواهتان را به‌دست بياوريد.

    پيشنهاد‌هاي وسوسه‌برانگيز

استفاده از ژل‌ها و محصول نهايي آنها وسوسه‌برانگيز است. براي داشتن يك شمع متفاوت مي‌توانيد قبل از اينكه ژل را داخل قالب بريزيد، رشته‌هايي از مرواريد را به شكل نامرتب، درون ظرف قرار دهيد و پارافين را از يك گوشه داخل ظرف بريزيد. تيله‌ها، مجسمه‌هاي كوچك، ميوه درخت كاج يا گل‌هاي مصنوعي، همه مي‌توانند درون شمع شفاف شما قرار بگيرند و زيبايي آن را چندبرابر كنند. براي اينكه داخل ژل، حباب تشكيل نشود، بايد آن را به روش سريع، سرد كنيد. براي‌ اين‌ عمل‌ پس‌ از ريختن‌ ژل‌ درون‌ ظرف، بايد‌ ظرف‌ شمع‌ را روي‌ يك‌ حوله‌ آشپزخانه‌ درون‌ يخچال‌ بگذاريد. در غيراين‌صورت اگر مي‌خواهيد شمع حباب‌دار داشته باشيد، بايد روش آهسته را انتخاب كنيد. در شيوه آهسته، ظرف‌ شمع‌ را روي‌ يك‌ سطح‌ صاف‌، در يك‌ روز آفتابي در بيرون‌ از خانه‌ به‌مدت‌ چندساعت‌ قرار دهيد.

    زيباسازي كنيد

اگر ليوان‌هاي ساده‌اي را براي قرارگرفتن شمع انتخاب كرده‌ايد، براي تزئين آنها مي‌توانيد از دكوپاژ كمك بگيريد. دكوپاژ روش نسبتا آساني است كه براي شروعش لازم است گلدان يا ظرف شيشه‌اي‌تان را با الكل كاملا تميز كنيد. طرح دلخواه را از دستمال كاغذي، كاغذ كادو يا پرينت ليزري از عكسي كه دوست داريد دوربُري و آماده كنيد. براي اينكه يك لايه نازك چسب داشته باشيد و بعد از خشك‌شدن، محصول نهايي‌تان كاملا كمرنگ باشد؛ بايد از چسب چوب بيرنگ و رقيق‌شده استفاده كنيد و طرح را روي سطح كار بچسبانيد. وقتي طرح روي سطح شيشه خشك شد روي كار را دقيق و با حوصله چسب‌كاري كنيد. در عرض چند دقيقه، ليوان ساده شما، تبديل به يك ليوان منقش مي‌شود. اگر پارافين را داخل قالب ساده‌اي ريختيد و محصول نهايي‌تان يك شمع سفيد ساده است، مي‌توانيد به كمك روبان‌ها يا گيپورهايي كه به‌وفور در مغازه‌ها يافت مي‌شود، محصول نهايي خود را تزئين كنيد و اين شمع‌ها را براي عزيزان و دوستانتان هديه ببريد.

home tips

مریم حدادی

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه