29 فروردين 1403



عطری با پخش بوی رویایی

1.4375 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 1.44 (8 رای)

اغلب هنگامیکه آماده بیرون رفتن از منزل میشوید، به سراغ عطر خود رفته و از آن چند پاف میزنید. و انتظار دارید در آن روز سرها به سمت شما برگردد و همه اسم عطرتان را بپرسند ! اما خبری نیست ! با خود میگویید شاید این عطر خوب نیست و فردا یک عطر دیگر را استفاده میکنید. اما نتیجه همان مثل دیروز است!

و شاید با خود بگویید چرا عطر دیگران اینقدر میپیچد ولی عطر مرا کسی حس نمیکند؟!

 

1 - عطر همانند لباس آداب پوشیدن دارد. درست شنیدید "پوشیدن" انگلیسی زبان ها از این لفظ برای عطرهایشان استفاده میکنند (wearing a perfume) شما باید عطر مناسب خود را پیدا کنید.

پوست بدن شما، سفید یا سبزه بودن پوست، خشک یا چرب بودن آن، وضعیت آب و هوای محل زندگی شما و فصلی که در آن هستید، همه این موارد به طور مستقیم روی عکس العمل عطر شما تاثیر میگذارد.

باید متوجه شوید کدام غلظت روی پوست شما بهتر جوای میدهد.

Perfume - Eau De Parfume - Eau De Toillet

پرفیوم غلظت بیشتری دارد اما این بدان معنا نیست که از دیگر غلظت ها بهتر است. اصولا پرفیوم ها  مناسب پوست های سفید و خشک است و بهتر است برای جلوگیری از آزار دیگران زیاد پاف نکنید. فکر میکنم نهایتا 3 پاف کافیست.

تویلت ها نیز مناسب پوست های سبزه و چرب است. با تویلت ها خود را غرق نکنید. نهایتا 6 پاف کافیست تا پخش خوبی پیدا کند.

2 - سعی کنید قبل از عطر زدن بدن شما تمیز، خشک و عاری از هرگونه کثیفی باشد. با این کار رایحه عطر تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار نمیگیرد و رایحه خود را بهتر نشان میدهد. همچنین بعد از حمام سعی کنید بدنتان را لوسیون بزنید تا قشنگ جذب پوست شما شود و سپس عطر را بر روی آن بزنید. اگر لوسیون هم رایحه ی عطر شما باشد که فوق العاده است.

3- عطر را با فاصله 20 سانتی متری به نقاط نبض دار خود اسپری کنید و نگران این نباشید که عطرتان هدر میرود. عطر نباید بدن شما را خیس کند بلکه باید قطرات ریز روی پوست شما بنشیند.

مچ دو دست، گردن، نبض آرنجها و پشت زانوها بهترين مكان براي پاشيدن عطر است. نکته مهم دیگر که فکر میکنم خیلی در بین ایرانیان شایع است مالیدن دو دست به هم است. از اینکار اجتناب کنید زیرا باعث میشود حلال عطر، ترکیبات روی دست را نیز با رایحه مخلوط کند و سپس انتشار دهد که این خود باعث میشود که رایحه به خوبی نشان داده نشود.

4 - دقت داشته باشید که شما تنها ده دقیقه اول و یا شاید کمتر از آن بوی عطر خود را احساس کنید و سپس مشام شما از آن رایحه پر خواهد شد. اما نگران نباشید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. دیگران بوی عطر شما را به خوبی احساس میکنند. برای محکم کاری بیشتر میتوانید پس از گذشت 5 ساعت از استفاده دوباره در نقاط نبض دار عطر خود را تجدید کنید و مطمئن باشید فضا از عطر شما پر خواهد شد.

5- عطر را پس از استفاده در جای خشک و خنک و به دور از تابش آفتاب نگهداری کنید در این صورت تا 10 سال میتوانید آن عطر را با همان کیفیت روز اول استشمام کنید. توجه داشته باشید که همیشه درپوش عطر باید پس از استفاده گذاشته شود و همچنین عطرهایی که کمتر استفاده میکنید در داخل جعبه خودش بگذارید.

6- هر عطری به سبب ویژگی هایی که دارد بهتر است در فصل های خاصی از سال استفاده شوند. پس سعی کنید به زمان های پیشنهادی استفاده از هر عطر دقت و توجه کنید. به طور مثال عطر های سنگین مناسب مهمانی ها و محافل رسمی میباشند و یا عطر های تند و تیز مناسب استفاده در خیابان و فضای خارجی و همچنین عطر های فرش و خنک در جمع های دوستانه پیشنهاد میشود.

7- قسمت آخر کاملا زنانه است. خانمها برای پخش بیشتر عطرشان میتوانند دو پاف نیز به موهایشان بزنند. با پیچش و تاب خوردن مو رایحه در فضا بهتر پخش خواهد شد.

 

گردآوری: گروه زیبایی و سلامت مامی سایت

منبع: عطرانه

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه