10 فروردين 1403



رژلب قرمز از همه رژلب ها خطرناک تر است

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

redlipstickهمانطور که می دانید مواد #آرایشی به ویژه #رژلب ها دارای مقادیر زیادی مواد شیمایی و سرب هستند، در این مقاله نکات بسیار مفیدی در مورد این موضوع برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

کمتر خانمی باور می‌کند که پشت چهره پر زرق و برق لوازم آرایش، چنین عوارض خطرناکی کمین کرده باشد، اما متاسفانه همینطور است و معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد بر این موضوع، صحه می‌گذارد.

دکتر محمد حسین مصدق با بیان اینکه پوست انسان ارگانی زنده است که قابلیت جذب دارد، گفت: این عضو به راحتی می‌تواند ترکیبات مورد استفاده را وارد گردش خون کند. از آنجاکه ترکیبات فراورده‌های آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد و غیرمجاز بیش از مقدار مجاز است و از هیچ قانونی تبعیت نمی‌کند، مصرف آنها عواقب و عوارض شدید و گاهی غیر قابل جبران برجای می‌گذارد.وی سرب را به‌عنوان یکی از مصادیق این ادعا برشمرد و تصریح کرد: بیش از نیمی از رژ لب‌ها حاوی سرب هستند که این آلودگی در انواع قرمز رنگ برخی از مارک‌ها بیشتر است. آلودگی سرب در دراز مدت، سبب کاهش یادگیری و ایجاد اختلالات رفتاری در افراد می‌شود.

redlipstick

دکتر مصدق با تاکیدبر اینکه مصرف مقادیر سمی سرب، باعث کاهش بهره هوشی به‌خصوص در کودکان نیز می‌شود، خاطرنشان کرد: این ماده پرخاشگری را در افراد افزایش می‌دهد. همچنین دیگر ترکیبات شیمیایی استفاده شده در مواد آرایشی مانند مواد محافظی، ارتباطی مستقیم با رشد تومورهای سرطانی به‌ویژه سرطان سینه دارند و ترکیب آلومینیوم نیز متهم به سرطان سینه است.

وی در پایان به ارائه یک راهکار به‌منظور کاهش عوارض لوازم آرایش پراخت و گفت: به هیچ‌وجه از فرآورده‌های توزیع شده خارج از کانال سازمان غذا و دارو استفاده نشود و حساسیت و ملاحظاتی که در مورد سلامت غذا وجود دارد، باید در مورد مصرف  لوازم آرایشی و بهداشتی هم وجود داشته باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه