09 فروردين 1403



خواص شگفت انگیز خاکشیر

0.5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.50 (1 رای)

خواص شگفت انگیز خاکشیرهمه ما با #شربت #خاکشیر خاطره های زیادی داریم. چه برای درمان دل درد های کودکانه هایمان، هم برای گرمازدگی های در سفرمان و هم برای خنک شدن در تابستان از شربت خاکشیر زیاد استفاده کرده ایم.

طریقه و میزان مصرف خاکشیر:

خیسانده:

خاکشی را در آب سرد برای چندین ساعت بخیسانید و میل کنید.

جوشانده:

خاکشی را به مدت ۱۰ دقیقه با آب بجوشانید و پس از سرد شدن مخلوط را میل نمایید.

ضماد:

برای رفع زخم، جراحات و رفع ورم ها، خاکشی را کوبیده و به صورت ضماد درآورید. ضماد به صورت موضعی مورد استفاده خواهد بود.
 
خاکشیر و لاغری (نسخه درمانی برای لاغر شدن)

یکی از خواص مهم خاکشیر کمک به خوب کار کردن دستگاه گوارش است، به این ترتیب که، خاکشیر یخ مال در آب سرد به دلیل اینکه کیفیت قابض پیدا می‌کند و یک داروی ضد اسهال است، اما خاکشیر در آب جوش به دلیل اینکه لینت را افزایش می‌دهد، یک داروی ضد یبوست است.

برای رژیم لاغری با خاکشیر، بایستی یک قاشق غذاخوری خاکشیر را بشویید و در یک لیوان آب ولرم حل کنید، به آن مقداری شکر یا نبات سفید اضافه کرده و هر روز صبح ناشتا، آن را بنوشید و این کار را مدتی ادامه دهید. خواهید دید بسیاری از مشکلات گوارشی شما بر طرف شده، باعث کاهش وزن و لاغری بدن به مرور زمان و رسیدن به وزن ایده‌ال خواهد گردید، ضمن اینکه از خواص فراوان خاکشیر بر سلامت و تندرستی بدن نیز بهره‌مند خواهید شد.

خاکشیر و چاقی (نسخه درمانی برای چاق شدن)

خوردن خاکشیر با شیر صبح ناشتا معده را تقویت نموده و اشتها را زیاد می‌کند و به درمان لاغری و افزایش وزن کمک می‌کند. به این ترتیب می‌توانید با نوشیدن این خاکشیر صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود به مرور زمان کمک کنید. به اعتقاد درمانگران درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می‌شود، بنابراین افرادی که به شیر طبیعی دسترسی دارند بهتر است از شیر طبیعی و روستایی استفاده کنند.

نحوه مصرف خاکشیر با آب داغ و عسل

دو قاشق غذاخوری خاکشیر را با یک لیوان آب­جوش مخلوط کرده و درب آن را بگ بعد از ده دقیقه بگذارید و آن را بنوشید و مدتی به این کار مداومت کنید. این کار در درمان یبوست نقش اساسی ایفا می کند. ده دقیقه قبل از نوشیدن، مقداری عسل به آن بزنید.

بخور خاکشیر برای درمان سرخک و آبله مرغان

مصرف شربت خاکشیر در کودکان مبتلا به سرخک و آبله مرغان، باعث کاهش حرارت درونی و خارش برون ریزی های پوستی در آنها می گردد. این شربت روزانه ۳-۴ لیوان خورده شود. برای رفع خارش و سوزش پوست کودک در این بیماری ها، خاکشیر را بر روی زغال ریخته و با دود حاصله، بدن کودک را بخور دهید.

خواص شگفت انگیز خاکشیر

نحوه مصرف خاکشیر با سکنجبین (مخلوط با آب سرد)

در این حالت از قبل خاکشیر را می شوییم و سپس به ترکیب سکنجبین و آب سرد اضافه می کنیم. کیفیت خاکشیر در این حالت دفع کنندگی عالی صفرای کبد است. (خاکشیر ۲- ۳ قاشق غذاخوری و سکنجبین ۳- ۴ قاشق غذاخوری با آب سرد)

نحوه مصرف خاکشیر برای ضد صفرا

       * با شربت آبلیمو (با کمی شکر شیرین شده)
       * با آب هندوانه

مصرف خاکشیر و درمان عفونت

خاکشیر را سوزانده و از دود حاصل از آن به صورت موضعی برای ضد عفونی و همچنین تسکین درد دندان استفاده می کنیم. حتی برای زخم های عفونی نیز می توان از این حالت خاکشیر بهره برد.

نحوه مصرف خاکشیر برای بهبود جوش صورت

مخلوط ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه‌تره و عرق کاسنی ترکیب خوبی برای درمان جوش‌های صورت است. برای استفاده از این مخلوط کافی است یک استکان از هر یک از عرق‌های گیاهی شاه‌تره و کاسنی را با هم مخلوط کرده و آن را با ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر ترکیب کنید.

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه