09 فروردين 1403



از فضای كابينت ها بیشترین استفاده را ببرید

1.9722222222222 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 1.97 (36 رای)

1کابینت ها نقش بسیار زیادی در دکوراسیون آشپزخانه و همچنین مرتب کردن وسایل آشپزخانه دارد و باید اصول استفاده از کابینت را فرا بگیریم. به همین بهانه در این مطلب نکاتی را به شما عزیزان ارائه می دهیم که بتوانید با استفاده از آن ها بیشترین استفاده را از فضای کابینت های آشپزخانه تان داشته باشید.

شايد اگر 20 سال پيش بود ماجرا خيلي اهميتي نداشت. هرچقدر از وسيله‌ها را كه مي‌شد در كابينت مي‌گذاشتيم و باقي را هم روي تخت و كنار ديوار آشپزخانه رديف مي‌كرديم. ‌مهمان هم اگر سر مي‌رسيد در آشپزخانه را مي‌بستيم و خلاص.

اما اين روزها كه ديوارها برداشته شده و همه آشپزخانه‌ها اوپن است، نمي‌شود سرسري با قضيه برخورد كرد. حالا مرتب بودن آشپزخانه و تميز بودن هال در يك رده قرار مي‌گيرند. در چنين شرايطي كابينت‌ها و نحوه استفاده از آنها به اندازه نوع چيدمان مبل‌هاي پذيرايي اهميت دارد.

كابينتي كه مربوط به قابلمه‌هاست هميشه جزو نامرتب‌ترين‌ها است؛ مخصوصا اگر سرويس ماهيتابه و قابلمه زيادي در خانه داشته باشيد. ايده‌هايي مثل اين باعث مي‌شود تا جلوي ‌مهمان‌ها از باز كردن در كابينت‌ها پشيمان نشويد.

بعضي از كابينت‌ها عميق‌اند و به سختي مي‌شود به انتهاي آنها دسترسي داشت. قسمت عقبي اين‌جور كابينت‌ها به خاطر دور بودن‌شان معمولا آشفته و بلا استفاده است. سبدهاي ريلي كه اين روزها در بازار زياد است مي‌تواند آن فضاي انتهايي را براي‌تان زنده كند.

ظرف‎هاي پيركس، شيشه‌اي و كريستال قد و قواره متفاوتي دارند و هرکدام ساز خودش را مي‌زند. اگر اهل بوفه و دكور نباشيد احتمالا براي جا دادنشان در كابينت به مشكل برخورده‌ايد. براي رسيدن به چنين تصويري يا بايد سبدهاي مخصوص كابينت را بخريد يا از آبچكان‌هاي قديمي استفاده كنيد.

2

فضاهاي بسيار باريكي در گوشه و كنار آشپزخانه وجود دارد كه در نگاه اول شايد پرت به نظر برسد اما اگر قرار است خودتان كابينت‌هاي‌تان را سفارش بدهيد اين فضاها را دريابيد و از آن بهترين استفاده را ببريد. گول ظاهر كوچك اين مدل كابينت‌ها را نخوريد؛ وسايلي كه آنها در خودشان جا مي‌دهند خيلي بيشتر از اين حرف‌هاست.

با صرف هزينه بسيار پايين و كمي وقت گذاشتن مي‌شود درهاي كابينت را هم وارد بازي كرد. درهاي قابلمه، چاقوهاي آشپزخانه، ملاقه‌ها، دستكش و حوله‌هاي آشپزخانه را مي‌شود به قسمت داخلي در آويزان كرد.

اگر آشپزخانه‎تان كوچك است و خودتان قرار است كابينت‌هاي‌تان را سفارش بدهيد بهتر است يك فضاي اضافه زير آنها در نظر بگيريد. اين كشوهاي كوچك خيلي به چشم نمي‌آيند اما كمك بزرگي به خلوت شدن بقيه كابينت‌ها مي‌كنند.

اگر فضاي آشپزخانه‌تان كوچك است و البته عادت به استفاده از ميز داريد مي‌توانيد ميزي شبيه اين را تهيه كنيد. خوبي اين ميزها اين است كه هم جاي كمي را اشغال مي‌كنند و هم به عنوان كابينت مي‌شود از آن استفاده كرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه