29 اسفند 1402



سیب زمینی آکاردئونی

3.875 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.88 (4 رای)

این نوع پخت سیب زمینی در عین آنکه شاید کمی سخت به نظر برسد، بسیار آسان تهیه شده و شاید برای میهمانان و خانواده شما، نوع خانگی آن تازگی داشته باشد. سیب زمینی ها را با روشی که در ادامه مطلب خواهد آمد، آماده کرده و داخل فر بگذارید و به بقیه کارهایتان برسید، حدود یک ساعت زمان لازم است تا کاملاً مغز پخت شده و نسبتاً ترد و طلایی شود.

طبق جستجویی که داشتم پیشینه این پیش غذا به شهر استکهلم سوئد برمیگرده و تقریبا در اکثر رستورانهای اروپا تهیه میشه. اگر شما اطلاعات بیشتری دارید، خوشحال میشم با ما به اشتراک بگذارید.

طعم اصلی این سیب زمینی ها به ادویه جاتی برمیگرده که برای تهیه اش استفاده میکنید. من کمی برای مزه دار کردنشون پا تو کفش سوئدی ها کردم و تغییراتی توش دادم که به نظرم خیلی خوشمزه تر شد، شما اگر دوست نداشتید میتونید بدون ادویه تهیه کنید.

مواد لازم:

  • سیب زمینی تازه / 3 عدد
  • سیر / 3حبه
  • ادویه سبزیجات / به مقدار لازم ( من از ادویه غذاهای ایتالیایی که به صورت خونگی تهیه میکنم و کاملاً پودر نیست، استفاده کردم )
  • نمک و فلفل / به میزان لازم
  • روغن زیتون / 2 قاشق غذاخوری
  • کره / 30 گرم

 

طرز تهیه:

فر را با حرارت 210 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ( مهم !!! )

سیب زمینی ها را شسته و خوب برس بکشید تا خاک و گل آن کامل از بین برود. ( سیب زمینی های تازه معمولاً زیاد خاک و گل ندارن )

یک برش کوچک در یک طرف سیب زمینی بزنید تا مسطح شود. این تکه را دور نیاندازید.

 

من چوبهایی برای پیچیدن شیرینی ساقه عروس به قطر تقریبا یک سانیتمتر دارم، شما میتونید از دو تا مداد تمیز استفاده کنید. مدادها رو مطابق تصویر در دو طرف سیب زمینی قرار دهید.

 

و مانند تصویر زیر برشهایی به اندازه چند میلیمتر به طور مساوی روی سیب زمینی ایجاد کنید و تا انتها و زمانی که تیغه چاقو به چوبها برسد، این برش را ادامه دهید، چوبها یا مدادهایی که در دو طرف سیب زمینی گذاشته اید باعث میشود برش شما تا انتهای سیب زمینی پیش نرفته و تکه ها از هم جدا نشود.

بعد از اینکه تمام طول سیب زمینی را برش زدید، کره را از داخل یخچال بیرون آورده و به قطعات خیلی کوچک با قطر کم ببرید و لابلای برشهای سیب زمینی قرار دهید.

 

سیب زمینی ها را داخل سینی فر ( کاغذ روغنی بیاندازید ) قرار دهید. ( تکه ای را که در ابتدا برای مسطح کردن یک طرف سیب زمینی بریده بودید، مطابق تصویر، ( کاش لوگوی مامی سایت روش نمی افتاد :دی ) زیر سیب زمینی قرار دهید، قوس تکه زیرین باعث میشود هنگام پخت، لایه های سیب زمینی به زیبایی از هم باز شود.

بقیه سیب زمینی ها را به همین شکل آماده کرده و کنار بگذارید و سس روی آن را تهیه کنید.

کمی نمک روی سیرها بپاشید و له کنید و در ظرف کوچکی بریزید. ادویه جات و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. و سس آماده را با برس روی سیب زمینی ها بمالید.

به مدت 50 تا 60 دقیقه یا تا زمانی که سیب زمینی ها نرم و پوست آنها برشته شود داخل فر قرار دهید و در طول پخت سس آماده شده را ( 2 تا 3 بار ) با قلمو روی سیب زمینی ها بمالید.

سیب زمینی های آکاردئونی شما آماده است. نوش جان!

این سیب زمینی ها را به عنوان پیش غذا همراه با یک تزئین ساده و یا به عنوان دورچین غذاهای گوشتی میتوانید سرو کنید.

مطلب اختصاصی مامی سایت

تهیه و ارائه: خانم مریم محمدی


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

بارگذاری نظرات قدیمی تر

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه