10 فروردين 1403



تشخیص عطر اصل از تقلبی

2.5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.50 (2 رای)

متاسفانه بیشتر مردم کشورمان برای خرید عطر با مشکل تشخیص عطرهای تقلبی و یا به اصطلاح فیک مواجه هستند. عطرهایی که به اسم اصل، با قیمتی بالا و ظاهری کاملاً پر جلا و در فروشگاه هایی در ظاهر بسیار موجه فروخته می شوند.

قبل از هر چیز چند نکته که به اشتباه بین مردم جا افتاده را توضیح میدهم.

1) آیا عطر باید دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد و یک روز یا بیشتر روی پوست بماند؟ در غیر این صورت تقلبی است!؟

این حرفی است که به غلط جا افتاده، با دوام ترین نوع عطر Eau the Perfume ها هستند که نهایت از 5 الی 8 ساعت می توانند دوام بیاورند که البته قبلاً هم این مسائل را توضیح داده ایم که دوام به نوع رایحه عطر هم بستگی دارد.

eau the toilette ها حدودا 3 الی 6 ساعت دوام دارند. مواردی بسیار خاص از عطرها هم به ندرت وجود دارند که بیش از این زمان دوام میاورند که گاهی مربوط به نوع پوست و شیمی بدن شخص استفاده کننده میشود. در خارج از کشور هم نحوه دوام عطرها تا حدود زیادی به همین صورت است.
هر ساله بیانیه هایی برای تمام کمپانی های تولید کننده صادر می شود، مبنی بر حذف بعضی مواد مضر که در عطرها به کار برده می شوند و همین امر گاهی باعث می گردد ماده ای که دوام عطر را زیاد می کرده اما در حال حاضر مضر است به دلیل سلامتی مصرف کننده از لیست حذف شود و ماندگاری پایین بیاید.

2) آیا فقط عطرهای لیبل دار اصل هستند؟

خیر! لیبل نشان دهنده عبور عطر یا ادکلن از مرز گمرگ است و اینکه به صورت قاچاق وارد کشور نشده است. عطرهای زیادی هستند که به صورت قاچاق وارد شده یا از طریق مسافر و ... که بسیار قابل اطمینان هم هستند. لیبل ها عموماً باعث می شوند قیمت عطر بالاتر برود!

 

نحوه ی تشخیص:

1) بهتراست پیش از خرید مدل عطر را در اینترنت سرچ کرده و ظاهر آن را به دقت بررسی کنید.

کوچکترین تفاوت ها گاهی نشان دهنده تقلبی بودن عطر است! البته گاهی و نه همیشه! چون بعضی مواقع کمپانی ها در دوره های زمانی مختلف پکیج عطرهایشان را تغییر میدهند که باید همیشه در جریان تغییرات عطر مورد استفاده خود باشید. ( از طریق سایت اصلی برند مورد استفاده )

کدوم تقلبی بود و کدوم اصل؟ می تونین تشخیص بدین؟

جابجایی کلمات! کلمه ی GIORGIO به صورت GIORCIO نوشته شده یعنی یکی تقلبی هست و دیگری اصل!
این مورد شاید به نظر ساده بیاید. اما وقتی در حال خرید هستید آن قدر غرق در نوع رایحه و انتخاب می شوید که متوجه عدم
وجود یک دندانه در حرف G نخواهید شد.

2) دومین موردی که باید به ن اشاره کنیم، رنگ شیشه ها است. در بعضی مدل ها رنگ شیشه عطر تقلبی از اصل متفاوت زده می شود. عطری تقلبی از Clinique Elixir زنانه طراحی شده بود (که همچنان هم موجود است با بویی دقیقاً مثل عطر اصل) که قیمتی حدود 5000 تومان برای فروش داشت، درحالی که مدل اصلی حدود 55000 تومان قیمت دارد و تفاوت آن فقط زمانی مشخص می شود که عطر اصل را در کنار تقلبی قرار می دادید، آن موقع متوجه می شدید شیشه اصل کمی روشن تر از مدل تقلبی طراحی شده!

3) سومین مورد فونت یا نوع قلم تایپی به کار رفته روی عطر است. گاهی هیچ تغییری در مدل شیشه، رنگ بندی و طراحی ایجاد نمی شود. بلکه تغییرات روی فونت به کار رفته روی نام عطر و یا مارک آن اعمال می شود. نوشته روی عطر باریک تر یا ضخیم تر می شود، پهن تر و کوتاه نوشته شده یا بلندتر و باریکتر. لازم است نمونه اصل را از نزدیک دیده باشید تا توانایی تشخیص تان بالا برود. برای همین توصیه میشود، تصاویر را پیش از خرید جستجو کرده و با دقت نگاه کنید.

4) تغییر در لوگوی عطر (آرم عطر). این نمونه را به خصوص در طرح لوگوی عطرهای ورساچه زیاد می بینیم. چون لوگوی پیچیده ای
دارد، با دست کاری به راحتی تشخیص داده نمی شود و کمتر کسی به ریز جزئیات آن دقت می کند! حاشیه ها پهن تر به کار گرفته می شوند یا لوگو کوچکتر از مدل اصل زده می شود.

اینها راهنمایی هایی بود که تا حدود بسیار زیادی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید عطر اصل و بدل را تشخیص دهید. تشخیص اصل از تقلبی، کاری کاملاً عملی و تجربی بوده و نیاز به مهارت و دیدن انواع و اقسام عطرهای اصل و بدل دارد و دقت بالا!

اما بدانید فرمول مشخصی برای تشخیص این موضوع وجود ندارد!

این کار، گاهی به اندازه تشخیص اسکناس، چک یا طلا و جواهرهای های تقلبی سخت است، چون همیشه هستند کسانی که بسیار دقیق و ظریف کار می کنند!

در حال حاضر تخصص بیشتری نسبت به قبل دارید و این دانسته ها کمک زیادی به شما خواهد کرد.

اما یک نکته رو فراموش نکنید، همیشه هم کوچکترین تغییرات را به منزله تقلبی بودن تلقی نکنید، تغییرات پکیجینگ کمپانی ها را همیشه در نظر داشته باشید، وسواس بیش از حد به خرج ندهید و از افراد صادق خرید کنید.

 

گردآوری: گروه زیبایی و سلامت مامی سایت

منبع: سایت عطرانه

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه