10 فروردين 1403



این عوامل باعث ریزش مژه ها می شوند

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

b99235e9 3587 4f53 af06 d994efe375f3#ریزش #مژه یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد ممکن است با آن مواجه شوند، در این مقاله عواملی که باعث ریزش مژه ها می شوند را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

مژه‌های پرپشت و زیبا یکی از عوامل زیبایی چهره و باعث جلوه بیشتر چشمان‌تان می‌شود. هرقدر مژه‌های‌تان بلندتر و پرپشت‌تر باشد، چشمان‌تان زیباتر به‌نظر می‌رسد، اما به‌نظر می‌رسد این روزها داشتن چنین مژه‌های بلند و زیبایی کار بسیار دشواری است. اکثر افراد درباره ریزش موهای‌شان صحبت می‌کنند اما به‌نظر می‌رسد درباره ریزش مژه‌های‌شان چندان نگران نمی‌شوند.

متاسفانه این باور غلط جا افتاده که ریختن مژه‌ها یک اتفاق خوش‌یمن است و خیلی از ما حداقل در کودکی وقتی یکی از مژه‌های‌مان می‌ریخت شروع می‌کردیم به آرزو کردن، اما باید به‌خاطر داشته باشید که ریزش مژه‌ها می‌تواند نوعی هشدار باشد. دلیل ریزش و شکنندگی مژه‌ها در افراد مختلف، متفاوت است که به برخی علل شایع این مسئله اشاره می‌کنیم. اگر مژه‌های‌تان می‌ریزد به جای آرزو کردن به‌دنبال علت آن باشید.

 
ریزش مژه ممکن است نشانه عفونت باشد

عفونت در چشم‌ها خصوصا پلک چشم می‌تواند به ریختن مژه‌ها بینجامد. این مسئله برای سلامت چشم هم مضر ‌است چرا‌که مژه‌ها مانع از ورود گرد و خاک و مواد آلاینده به درون چشم می‌شوند.  با این همه اگر به‌خاطر نوعی عفونت باکتریایی شدید دچار آماس پلک چشم شدید، ممکن است با ریختن مژه‌ها و تورم و خارش هم مواجه شوید. به‌علاوه ممکن است ویروسی به چشم شما حمله کرده و منجر به تورم یا عفونت شود. در‌ واقع این ویروس‌ها در منافذ پوستی و پیاز مو قرار می‌گیرند که میزان زیاد آنها می‌تواند به ریزش مژه‌ها بینجامد.

 
ریزش مژه های تان به دلیل ضعف سیستم ایمنی است

در برخی مواقع ضعیف شدن سیستم ایمنی شما می‌تواند دلیل ریزش مو در بخش‌های مختلف بدن از‌جمله چشم‌تان باشد. این بیماری را ریزش مو می‌نامند که طی آن سیستم ایمنی بدن به پیاز مو حمله کرده و منجر به ریزش آن می‌شود. مصرف آنتی‌بیوتیک‌های تجویزی می‌تواند از این نوع ریزش مو از‌جمله مژه پیشگیری کند.

b99235e9 3587 4f53 af06 d994efe375f3

 
آرایش چشم‌ها کار دست‌تان داده!

آرایش چشم هیچ ارتباطی با سلامت چشم‌ها ندارد اما می‌تواند تا حدی بر مژه‌های شما اثر گذاشته و آنها را از‌ بین ببرد. استفاده از لوازم آرایشی زمخت و زبر مانند ریمل ضخیم می‌تواند مژه‌ها را کش داده و آنها را ضعیف کند. علاوه بر این اگر هنگام پاک کردن آرایش، چشم‌های‌تان را بمالید یا آنها را خیلی سخت فشار دهید این کار می‌تواند منجر به شکسته شدن و ریختن مژه‌هاشود.

 
ریزش مژه های تان به دلیل استرس است

استرس می‌تواند بر سلامت عمومی شما و چشم‌های‌تان تاثیر بگذارد. کمبود خواب، رژیم غذایی نامناسب و خستگی عمومی همه‌ و‌ همه به شکسته شدن مژه‌ها و بروز خطراتی برای چشم‌ها به‌ خاطر تماس با مواد حساسیت‌زا منتهی می‌شود.

 
شاید کم‌کاری تیروئید مقصر ریزش مژه های تان است

معمولا عدم کارکرد درست غده تیروئید از‌جمله کم‌کاری یا پرکاری تیروئید می‌تواند در تعادل هورمونی بدن اختلال ایجاد کند و به ریزش مژه‌ها بینجامد. البته نگران نباشید پس از درمان این اختلال، مراقبت درست و رعایت اصول لازم ممکن است باعث رشد دوباره مژه‌هاشود.

 
نکند پیر شده‌اید؟

هیچ راه گریزی از این حقیقت نیست. با بالا رفتن سن هر بخش از بدن شما در‌معرض فرسایش آهسته و ثابتی قرار می‌گیرد و این مسئله غیر‌قابل تغییر است. با این حال اگر به شکل خطرناک و هشداردهنده‌ای دچار ریزش مژه شده‌اید، بهتر است حتما به یک پزشک یا متخصص پوستی مراجعه کنید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه