08 ارديبهشت 1403



نکاتی در مورد مصرف ماهی در دوران بارداری

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

fishدوران #بارداری یکی از مهمترین دوره های زندگی است. مصرف #ماهی به علت خواص زیادی که دارد برای مادران باردار توصیه می شود. در این مقاله نکاتی در مورد مصرف ماهی در دوران بارداری را عنوان می کنیم.

یک مطالعه جدید نشان می دهد نوزادانی که مادرشان در طول دوره بارداری میزان زیادی ماهی مصرف کرده اند، بیشتر در معرض ابتلا به چاقی در دوره کودکی قرار دارند. تیم تحقیق دانشگاه کرت یونان به سرپرستی دکتر «لدا چاتزی» داده های مربوط به بیش از ۲۶ هزار زن باردار و فرزندانشان را در آمریکا و اروپا مورد مطالعه قرار دادند. وزن این کودکان تا سن ۶ سالگی تحت کنترل بود.

محققان دریافتند کودکانی که مادرشان در طول بارداری بیش از سه وعده ماهی در هفته خورده بود سرعت رشد بالای از زمان تولد تا ۲ سالگی داشتند. همچنین در سن ۴ و ۶ سالگی بیشتر در معرض اضافه وزن یا چاقی قرار داشتند. به گفته این تیم تحقیق، آلاینده های ارگانیک موجود در ماهی می تواند موجب اختلال در هورمون های بدن شود و ریسک چاقی را افزایش دهد.

fish

در حال حاضر هم سازمان غذا و دارو آمریکا و همچنین سازمان حفاظت از محیط زیست توصیه می کنند زنان باردار، زنان شیرده یا زنانی که قصد بارداری دارند نباید بیش از سه وعده ماهی در هفته بخورند تا بدین ترتیب تاثیرات ناشی از مواد سمی نظیر جیوه به حداقل برسد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه