29 اسفند 1402



راه های تقویت چشم

1.7222222222222 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 1.72 (9 رای)

Reinforce Eyeبه عقیده برخی از افراد کار کردن با کامپیوتر می تواند برای چشم ها عوارض جبران ناپذیری داشته باشد، اما اینچنین نیست و با رعایت برخی از نکات می توان چشم ها را بعد از استفاده کامپیوتر تقویت کرد.

همه ی ما بر این باوریم که استفاده از کامپیوتر باعث ایجاد ضعف بینایی می شود ولی با این راه می توان بدون ترس از ضعف بینایی از کامپیوتر استفاده کرد. امروزه به دلیل تغییرات در تمام بخش های جامعه تکنولوژی تبدیل به قسمت حذف ناپذیر زندگی انسان ها شده است که کامپیوتر و استفاده از آن یکی از رایج ترین بخش های آن را تشکیل می دهد. تا کنون بر این باور بوده ایم که استفاده از کامپیوتر باعث ایجاد ضعف در بینایی می شود این نکته را باید دانست که استفاده از هر وسیله ای که نیاز به داشتن دید در فاصله نزدیک به چشم را داشته باشد اگر به صورت طولانی و مدت زمان زیادی طول بکشد می تواند ضعف بینایی را به دنبال داشته باشد.

چگونه می توانید چشمانتان را پس از کار بر روی کامپیوتر در تمام روز ، آرام و تقویت کنید ؟

در دنیای امروز ، بیشتر کارهایی که انجام می دهید بر روی کامپیوترتان است ، با یک جهان که به طور فزاینده ای دیجیتالی شده است ، کامپیوتر ها نمی توانند جایگزین شوند اگر چه آنها کار شما را راحت تر کرده اند ، اما معایب خاصی نیز دارند . اشعه هایی که از روی صفحه نمایش کامپیوتر منتشر می شوند ، اگر در مدت طولانی در معرض دید باشند ، می توانند برای چشم شما مضر باشند پس حتما بایستی از روش هایی که در این بخش از سلامت نمناک گفته ایم برای تقویت چشم بعد از استفاده از کامپیوتر استفاده کنید.

روش هایی برای تقویت چشم بعد از استفاده کامپیوتر
توصیه مهم برای تقویت چشم بعد از استفاده از کامپیوتر

استفاده از اقدامات احتیاطی خاص برای محافظت و تقویت چشم، خیلی مهم است :
1. چشم هایتان را بشویید :

چشمان خود را به طور منظم بشویید ، این کار به خنک شدن و آرامش چشم کمک می کند پس به طور منظم چشمانتان را حداقل 5 تا 6 بار در روز بشویید.

2. برای تقویت چشم عینک مخصوص کامپیوتر بگیرید :

از عینک مخصوص کامپیوتر برای محافظت از چشم خود استفاده کنید ، زیرا تاثیر تابش از روی صفحه را کاهش می دهند اگر برای ساعت های طولانی در مقابل کامپیوتر کار می کنید ، باید یک عینک مخصوص کامپیوتر بگیرید.

3. موقعیت شما مقابل صفحه نمایش :

صفحه نمایش باید به طور ایده آل در تراز بازو قرار بگیرد و زاویه دید مانیتور باید حدود 35 درجه باشد ،حتما صندلی خود را بر اساس این نکات نگه دارید.

4. ورزش چشم برای تقویت چشم:

شما باید چشمتان را برای کاهش فشار و استراحت ، ورزش دهید به این روش که بعد از 20 دقیقه کار بر روی رایانه خود از قاعده 20-20 پیروی کنید ،شما به یک شئ که به فاصله حدود 20 فوت از شما است، خیره نگاه کنید . این به عضلات چشم کمک می کند تا آرام شوند و بنابراین سلامت چشم شما را بهبود می بخشد.

5. برای تقویت چشم به مدت طولانی کار نکنید :

برای کاهش خستگی در چشمانتان ، بین جلسات کاریتان استراحت کنید ، خیره شدن پیوسته به یک صفحه نمایش برای مدت زمان طولانی می تواند باعث مشکلات در چشم شما شود . به ازای هر 30 دقیقه ای که با کامپیوتر خود مشغول به کار هستید، 2 دقیقه استراحت کنید ، این کمک می کند تا فشار بر روی چشمانتان کاهش یابد و هم چنین کمک می کند تا فشار در عضلات گردن و پشت کم شود.

6. پلک زدن بیش از حد معمول برای تقویت چشم:

پلک زدن، چشم های شما را مرطوب می کند و باعث تولید اشک می شود که اجازه نمی دهد چشم از خشکی رنج ببرد هم چنین از تحریک چشم جلوگیری می کند و به پاک کردن خاک از چشم کمک می کند .

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه