29 اسفند 1402



علل بروز اختلال کم شنوایی چیست؟

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

علل بروز اختلال کم شنوایی چیست؟کم شنوایی نوعی اختلال است که در گوش بروز داده و باعث می شود که فرد با دچار شدن به این اختلال، اصوات اطراف خود را به خوبی دریافت ننماید. بیماری کم شنوایی علل مختلفی دارد، کهولت سن و ژنتیک را میتوان از علل کم شنوایی در افراد دانست. به تازگی یکی از مهم ترین کارهایی که بعد از تولد نوزادان باید به آن حتما رسیدگی شود،تست غربالگری در نوزادان است،که متاسفانه فقط دسته‌ای از مبتلایان به اختلالات شنوایی در ایران شناسایی می‌شوند و بقیه بی‌آن‌که حق‌شان باشد از نعمت شنوایی محروم می‌شوند. عفونت گوش، علل مادرزادی و اکتسابی از دلایل عمده ای است که باعث کم شنوایی در کودکان میشود. بهترین روش برای پی بردن به کم شنوایی کودکان انجام تست غربالگری برای نوزادان در همان ماه های اولیه تولد است، این تست در دو یا سه هفته اول بعد از تولد کودک انجام می گیرد که در اصل  واکنش فرزند خود را نسبت به صدا سنجیده می شود..
 

چگونه سمعک مناسب برای کودکمان انتخاب کنیم
سمعک های مناسب برای کودکان انواع مختلفی دارد. سمعک درونی گوش، سمعک بیرونی گوش، سمعک نامرئی، سمعک هایی متناسب برای کودکان است. برخی از مادران هنوز به علت ذهنیت خود از بزرگ بودن سمعک، از استفاده از سمعک برای کودکان خود اجتناب می کنند. سمعک نامرئی یا همان سمعک مینیاتوری که اصلا در دیدرس قرار ندارد نیز برای کودکان مناسب است. این نوع سمعک ها برای افرادی با درصد شنوایی خفیف تا متوسط مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب سمعک در کودکان به عواملی مختلف بستگی دارد، عواملی مانند شکل گوش، درصد کم شنوایی، مهارت کودک در قرار دادن سمعک از عواملی است که به نوع سمعک انتخابی برای کودک بستگی دارد.
 علل بروز اختلال کم شنوایی چیست؟
کمپانی سمعک ویدکس در دانمارک
در بازار امروز سمعک در برندهای مختلفی تولید می شود. برندهایی مانند ویدکس، فوناک، زیمنس و خیلی برندهای دیگر که از بهترین آتها می توان به سمعک ویدکس اشاره کرد.کمپانی سمعک ویدکس با بیش از نیم قرن سابقه در دانمارک تمامی تلاش خود را در زمینه سمعک انجام داده. کمپانی ویدکس شرکتی است که فقط در زمینه سمعک فعالیت می کند. از بزرگترین افتخارات این شرکت رضایت مندی مشتریان از محصولات آنهاست که سبب محبوبیت و خوشنامی این کمپانی است. شرکت سمعک ویدکس تمرکز ویژه ای در زمینه خدمات پس از فروش محصولات خود دارد.

علل بروز اختلال کم شنوایی چیست؟

استفاده از سمعک برای کودکان کم شنوا و کمک به بالا رفتن اعتماد به نفس
در آخر باید گفته شود که تهیه سمعک برای کودکان باعث تسریع در آموزش مهارت های گفتاری و ارتباطی کودک می گردد. استفاده از سمعک باعث بهبود ارتباط کودک با اطرافیان و به خصوص خانواده خود می شود و همچنین سمعک به بالا رفتن اعتماد به نفس کودک شما کمک بسیاری می نماید. شما با مراجعه به کلینیک سمعک قلهک می تواند با مشاوره با متخصص و انجام آزمایشات لازمه برای کودک خود، بهترین نوع سمعک را برای فرزند خود تهیه نموده و از خدمات پس از فروش ما بهره مند شوید. به امید روزی که هیچ کودکی از کم شنوایی و ناشنوایی رنج نبرد و همه کودکان،دنیا را با صداهایی زیبا تجربه کنند.

منبع :‌ ویرلن

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه