10 فروردين 1403



نمایش زنده فعالیت مغز

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

جام جم سرا: ساینس گزارش داد بخشی از این سیستم، یک دستگاه ثبت امواج مغز است که به صورت کلاه روی سر شخص موردنظر قرار می گیرد. این دستگاه اختلاف پتانسیل بخش های مختلف مغز را با استفاده از الکترود هایی که روی آن قرار دارد، اندازه گیری می کند.
برای آزمایش عملکرد این سامانه، ابتدا ساختار کلی مغز داوطلب با استفاده از اسکن ام آر آی ثبت شد، سپس این ساختار روی یک نمایشگر سه بعدی به نمایش درآمد و تمام فعالیت های مغز با استفاده از پرتو های نوری رنگی مشخص شد.
به نقل از ایرنا، پیش از این هرگز امکان ورود به ساختار پیچیده ای مانند مغز و مشاهده زنده فعالیت آن وجود نداشته است؛ اما با استفاده از این فناوری جدید امکان بررسی زنده فعالیت های مغز انسان به سادگی فراهم می شود. بدین ترتیب متخصصان می توانند عملکرد مغز را پس از آسیب های مغزی یا سایر اختلالات عصبی، به طور زنده بررسی کرده و راهکار درمانی مناسبی را برای آن اتخاذ کنند.
در حال حاضر تنها امکان شبیه سازی عملکرد یک مغز وجود دارد، اما محققان انتظار دارند به زودی امکان تعامل مجازی مغز دوشخص فراهم شود؛ به عبارت دیگر به زودی افراد می توانند در دنیای مجازی و تنها با استفاده از مغز خود، به مانند یک سامانه تلگراف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
ایرادی که همواره به واقعیت مجازی وارد بوده، این است که در مقایسه با دنیای واقعی، بسیار ابتدایی است، اما محققان معتقدند با استفاده از این شیوه نوین می توان واقعیت مجازی را به گونه ای خلق کرد که دنیای واقعی دربرابر آن ابتدایی به نظر برسد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه