10 فروردين 1403



کرم ژله

3.1363636363636 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.14 (11 رای)

این کرم بسیار لطیف و خوشمزه است، میتوانید از انواع طعمهای ژله برای تهیه آن استفاده کنید. دستور تهیه و مقدار مواد لازم در ادامه مطلب آمده است.

 

 

 

 

مواد لازم:

  • پودر ژله دلخواه / 1 بسته* (من از پودر ژله تمشک استفاده کردم )
  • شکر / 1/2 پیمانه**
  • شیر / 1 پیمانه
  • زرده تخم مرغ / 1 عدد
  • خامه ساده / 1 پاکت صورتی
  • پودر ژلاتین / 2 ق چ
  • وانیل یا اسانس متناسب / کمی

* برای داخل خود کرم از نصف بسته پودر ژله استفاده میشود، از نصف دیگر پودر ژله میتوانید به عنوان ژله ساده برای لایه ی رویی کرم و یا با میوه ی هم طعم با ژله استفاده و تزیین کنید، اما در اینجا برای اینکه قابل برگردانده شدن- از قالبِ -خودِ کرم را نشان دهم ژله ساده را استفاده نکردم.

**در صورت استفاده از ژله های ترش، 1 تا 2 قاشق غذاخوری بیشتر، شکر استفاده شود و برای ژله های خیلی شیرین 1 تا 2 قاشق غذاخوری کمتر.

( من این کرم رو با استفاده از مایکروویو درست کردم اما میتونید روی اجاق گاز هم بپزید )

طرز تهیه:

پودر ژلاتین و نصف لیوان شیر سرد را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید تا اسفنجی شود.

نصف لیوان مابقی شیر را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود و یا برای 50 ثانیه یا 1 دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید، مراقب باشید شیر سر نرود.

زرده تخم مرغ و 2 تا 3 قاشق غذاخوی از شکر را خوب بزنید ( با ویسک دستی ) و بعد کم کم شیر داغ را به آن اضافه کرده و ویسک کنید (شیر داغ، در حال هم زدن زرده به اون اضافه شه که زرده نپزه!)

( من دستورای زرده تخم مرغ دار رو حتما باید حرارت بدم، میتونین بذارین روی گاز و چند دقیقه با حرارت متوسط مایل به ملایم بپزین و روش تنبلونه ش هم استفاده از مایکروویوِ، 3 بار 40 ثانیه ای با توان 100 درصد بگذارین داخل مایکروویو! و در هر 40 ثانیه دو بار مایه را با ویسک خوب بزنید و دوباره به داخل ماکروویو برگردانید ( یکم غلیظ میشه، مراقب باشید نجوشه یا سر نره)

وانیل و شکر و ژلاتین اسفنجی شده در شیر سرد را به مخلوط زرده اضافه کنید و هم بزنید، وقتی خوب مخلوط شد، کنار بگذارید تا کمی از داغی بیافتد.

نصف بسته پودر ژله دلخواه ( من تمشک استفاده کردم ) را با 1/2 لیوان آب جوش خوب مخلوط کرده و داخل مایکرویو یا بخار کتری بگذارید تا شفاف شود.

اکنون محلول شیر و زرده را همراه با خامه صبحانه و ژله ای که از داغی افتاده، مخلوط کنید. در حالت عادی میتوانید داخل قالب بریزید و در یخچال قرار دهید و بعد از چند ساعت سرو کنید.

اگر میخواهید داخل کرم، از میوه یا شکلات و... ( بسته به طعم دلخواه ) استفاده کنید، اجازه دهید کرم در داخل یخچال یا ظرف حاوی یخ، نیم بند شود و سپس میوه یا شکلات را به آن اضافه کنید و سپس در قالب دلخواه بریزید و به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

( من داخل کرم نیم بند شده دونه های انار ریختم )

حداقل بعد از 2 ساعت استراحت در یخچال، آماده سرو است.

( من با استفاده از فوندانت تزیینش کردم. و با این قالب تقریبا 4 عدد کرم با این سایز داشتم. قبلا هم برای داخل شارلوت هندوانه از این کرم استفاده کرده بودم در اینجا توضیح دادم )

توضیحات بیشتر:

اگر برای استفاده از سفیده خام محدودیتی ندارید، میتونید سفیده فرم گرفته را در آخر به کرم اضافه کنید و بافت پفکی تری به آن بدهید.

اگر استفاده از نصف پودر ژله برای شما مشکل است، میتوانید 2 ق چایخوری پودر ژلاتین که در مواد لازم ذکر شده، را حذف کرده و  یک بسته کامل پودر ژله را در نصف لیوان آبجوش حل کرده و استفاده نمایید.

 

دستور اختصاصی مامی سایت

ارائه دهنده: سامره صفری


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه