09 فروردين 1403



راهنمای انتخاب فون آرایشی و استفاده از آن

0.5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.50 (1 رای)

802761 957بسیاری از خانم ها در خرید و استفاده از فون #آرایشی دچار ابهام هستند. در این مقاله راهنمای انتخاب فون آرایشی و استفاده از آن را عنوان می کنیم.

پایه و زیرسازی خوب، جزو اصلی هر آرایش است. در واقع این قسمت از آرایش همانند بوم نقاشی است که امکان به وجود آوردن بقیه کار را فراهم ‌می‌سازد. فون زیرسازی، بلافاصله باعث بهبود ظاهر پوست می‌شود و عیوب جزیی صورت را پوشش می‌دهد و حتی قابلیت محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب را دارد. کاربرد این محصولات بسیار وسیع است اما دانستن راهکارهایی برای پیدا کردن بهترین پایه آرایش که با نوع و رنگ پوست مناسب باشد، بسیار مفید و از نکات ضروری‌است که باید به آن توجه داشت.

صرف‌نظر از رنگ پوست خود به دنبال محصولاتی باشید که در طیف رنگی خنثی(بی‌رنگ و یا طبیعی) قرار می‌گیرند. در این گروه از محصولات، سایه مشهودی از رنگ‌های صورتی، هلویی،نارنجی، خاکستری، مسی و... دیده نمی‌شود. فون زیرسازی پوست با سایه رنگی باعث می‌شود رنگ صورت شما مصنوعی به نظر برسد و در بعضی از موارد، انگار چهره با ماسک پوشانده‌ شده است؛ پس مراقب باشید این اشتباه رایج آرایشگری را زیاد تکرار نکنید و هنگام خرید، این نکته را به یاد داشته باشید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، همه ادعاهای شرکت‌های تولیدی درباره نحوه عملکرد محصولاتشان درست نیست و معمولا همراه با اغراق است؛ همچنین نوع محصولات زیرسازی متناسب با پایه و اساس پوست شما که روی  این محصولات درج شده‌است، تمام و کمال کارایی ندارند؛ به عنوان مثال از یک فون زیرسازی برای پوست‌های چرب، نمی‌توان انتظار داشت همه روزه پوست را مات نگه‌دارد یا اگر شما دارای پوست خشک هستید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که همیشه پوست شما مرطوب باشد.

استفاده از رنگ اشتباه:

 همانطور که در ابتدای گزارش گفته شد، بهترین فون زیرسازی، فون با طیف رنگی خنثی است. فون‌های زیرسازی با رنگی طبیعی، تقریبا برای تمام طیف‌های رنگی پوست مناسب است. اکثر خانم‌ها گمان می‌کنند، فون زیرسازی باید دقیقا همرنگ پوست صورتشان باشد؛ در حالی که این یک اشتباه است و صورتشان را مانند ماسک می‌کند.اگر از فون با طیف رنگی طبیعی یا خنثی استفاده کنید، رنگ پوستتان طبیعی‌تر جلوه ‌می‌کند.

مطمئن باشیدکه تمام قسمت‌های صورت را پوشش می‌دهید!

نقاطی که ممکن است هنگام پوشش جا بماند خط مو، پشت لب و اطراف چشم است؛ همچنین بهتر است پس از پوشش کل صورت، نتیجه را در نور طبیعی بررسی کنید.

802761 957

قبل از استفاده از فون زیرسازی، پوست خود را تمیز و آماده کنید.

به عنوان مثال اگر پوست شما معمولی یا خشک است، می‌توانید با ژل یا سرم مرطوب  کننده، صورت خود را بشویید و سپس از فون زیرسازی استفاده‌کنید.همچنین اگر پوست صورت شما چرب است، قبل از مصرف فون، با استفاده از تونر مناسب، صورت خود را بشویید.

استفاده بیش از حد از فون زیرسازی:

استفاده از فون‌های آرایشی بسیار وسوسه‌انگیز است؛ به‌خصوص اگر پوست شما به آن احتیاج داشته باشد اما نباید فراموش کرد استفاده بیش از حد از آنها، نه‌تنها عیوب صورت را نمی‌پوشاند، بلکه چهره را ناخوشایند یا غیرطبیعی نشان ‌می‌دهد؛ پس باید توجه داشت استفاده کمتر از این محصولات، چهره را طبیعی‌تر نشان می‌دهد.

پوشاندن گردن با فون زیرسازی:

گردن جایی مناسب برای آرایش کردن نیست؛ بنابراین اگر به اشتباه گردن خود را باکرم‌پودر یا دیگرمحصولات آرایشی می‌پوشانید کار اشتباهی می‌کنید. اگر بنا به دلایلی مجبورید،گردن خود را با این محصولات بپوشانید، بهتر است از فون مخصوص گردن استفاده کنید؛ زیرا رنگ پوست صورت معمولا با رنگ گردن تفاوت دارد.(تیره‌تر یا روشن‌تر است.)

عدم پوشش مناسب:

 فون زیرسازی ممکن است روی تمام سطح صورت پخش نشود؛ بنابراین  روی صورت سایه-روشن ایجاد می‌کند؛ همچنین اگر تمام قسمت‌ها و خطوط صورت پوشانده نشود و یا بیش‌از اندازه روی هم انباشته شود چهره شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه