07 ارديبهشت 1403



پوست و مو

ویتامین های بازدارنده پیری پوست

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

با افزییش سن شادابی پوست از بین میرود و جای خود را به چین و چروکهای ناخوشایند میدهد، اما بعضی ویتامین ها روند پیری پوست را به تعویق می اندازند.


1_ویتامین A

محلول های موضعی حاوی ویتامین A از جمله کرم های رتینول با از بین بردن سلول های مرده کاهش خط های ریز چین و چروک علایم آسیب دیدگی نور خورشید و پیری پوست را کاهش میدهد.

2_نیاسین ( ویتامین B3 )

یکی از راه های جلوگیری از پیری پوست مرطوب نگهداشتن آن است. با بالا رفتن سن رطوبت پوست کاهش میابد. با مصرف این ویتامین رطوبت به پوست برمیگردد، پوست های مرده از بین میرود تا سلول های جدید جایگزین شوند. نیاسین در گوشت پرندگان، گوشت قرمز، ماهی، مغز میوه و نان های غنی شده یافت میشود.

3_ویتامین K

با بالارفتن سن، تیرگی دور چشم پدیدار میشود و فرد را خسته و پیرتر نشان میدهد. کمبود خواب حساسیت و عملکرد هورمون ها از جمله دلایل دیگر ایجاد این تیرگی ها میتواند باشد. محققان معتقدند ویتامین K با انقباض مویرگ ها، لخته های ریز خون را از بین میبرد و تا حدی به رفع این مشکل کمک میکند. کاهو، اسفناج و کلم بروکلی از جمله منابع ویتامین K هستند.

4_ویتامین E

این ویتامین محلول در چربی است که درصورت مصرف بشکل کرم یا لوسیون، خشکی و ترک پوست را ترمیم میکند. رطوبت پوست را حفظ میکند. مغز میوه ها، سبزیجات سبز و روغن هایی چون ذرت، کانولا و سویا حاوی این ویتامین هستند.

بازنشر: مامی سایت


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه