10 فروردين 1403



راه هایی برای سالم کردن غذاهای تنوری و کبابی

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

24 bbqهمانطور که می دانید غذاهای #کبابی با اینکه #طعم خوبی دارند اما #عوارض زیادی هم دارد. در این مقاله راه هایی برای سالم کردن غذاهای تنوری و کبابی را عنوان می کنیم.

محققان می‌گویند میزان اسید‌آمینه‌های هتروسیکلیک آزاد شده از گوشت قرمز به روش پخت گوشت و میزان دمایی که می‌بیند و حتی مدت زمان پخت بستگی دارد. در طول روند متابولیسم اسید‌آمینه‌های هتروسیکلیک، چربی، پروتیین و DNA اکسید می‌شود و استرس اکسیداتیو به وجود آمده باعث ایجاد اختلال در فعالیت‌های بیولوژیک شده و احتمال ابتلا به ناراحتیهای قلبی عروقی و سرطان را بالا می‌برد.

 
1.راه اول

 غذاها را طعم‌دار کنید. طعم‌دار کردن مواد غذایی با آب مرکبات یا ادویه‌ها می‌تواند باعث کاهش آزاد شدن ترکیبات مضر در غذاهای تنوری شود.

24 bbq

 
3.راه دوم

چربی‌ها را جدا کنید. هرچقدر که تماس چربی‌ها با دود و آتش بیشتر باشد، ترکیبات خطرناک و مضر بیشتری هم وارد مواد غذایی‌تان می‌شوند. پس تا جایی که می‌توانید، چربی گوشت‌ها را پیش از تنوری یا کباب کردن آنها بگیرید.

 
4. راه سوم

با دمای پایین و به آرامی غذاها را تنوری یا کباب کنید. شما می‌توانید با پایین آوردن دما و سرعت پخت، به مواد غذایی‌تان اجازه بدهید تا کاملا مغزپخت شوند و سلامتی‌تان را به خطر نیندازند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه