09 فروردين 1403



نکات مفیدی برای مادران کارمند

0.5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.50 (1 رای)

mother and workخانم هایی که علاوه بر نقش مادری ، مسئولیت کار در بیرون از خانه را هم بر عهده دارند باید نکاتی را رعایت کنند که در ادامه می خوانید

کارتان آسان نیست؛ از ناسازگاری های صبحگاهی کودکی که به موقع به مدرسه نمی رسد تا ترافیکی که با وجود همه بدو بدو کردن هایتان نمی گذارد به موقع سر کار حاضر شوید، همه می توانند انگیزه تان برای پیشرفت کردن را کم کنند. مادر بودن کار تمام وقتی است که تمام و کمال انجام دادنش در کنار یک شغل تمام وقت دیگر آسان نیست. اگر شما هم از مادران هستید که عاشق کارشان هستند اما شب ها خسته می خوابند و صبح ها خسته تر بیدار می شوند، به این توصیه ها عمل کنید.

عذاب وجدان نداشته باشید

نکند عذاب وجدانی که به خاطر چند ساعت نبودن کنار فرزندتان دارید، شما را از رسیدگی به برنامه های شخصی تان دور کند؟ چه اول صبح و چه میانه روز، باید زمانی را برای رسیدگی به کارهایی که دلتان پیششان است اختصاص دهید. اهل نقاشی هستید، می خواهید سریال دوست داشتنی تان را دنبال کنید، یا اینکه فقط دلتان می خواهد کنار پنجره یک لیوان چای بخورید؟ مهم نیست چه چیزی امروز حالتان را خوب می کند، بلکه مهم است که هیچ روزی را به خاطر فداکاری کردن، بدون این لحظات خوش نگذرانید.

به ذهنتان اعتماد نکنید

همه چیز را در حافظه تان نگه ندارید! شلوغ بودن سرتان ممکن است از شما فردی فراموش کار بسازد و برنامه هایتان را به هم بریزد. برای اینکه بی برنامگی به شما استرس وارد نکند، یک تقویم جیبی بخرید و برنامه های هرروزتان را در آن یادداشت کنید. وقتی از ابتدای صبح به تک تک کارهایی که فهرست کرده اید می رسید و هر کار تمام شده را خط می زنید، قطعا حس بهتری پیدا می کنید.

دست تنها نمانید

شما قرار نیست دوشغله باشید و به محض آمدن به خانه، مثل یک خانم خانه دار تنها به کارها برسید. سعی کنید نه تنها از همسرتان، بلکه از فرزندانتان هم برای رسیدگی به کارهای خانه کمک بگیرید و به هر کس، به تناسب توانایی اش کاری بسپرید. اگر حتی با چنین روشی از پس کار های خانه بر نمی آیید، از کسانی که تخصصشان نظافت منزل است کمک بگیرید. شاید بتوانید برای ماهی یکی دو بار کمک گرفتن از آن ها، از برخی هزینه های غیرضروری زندگی تان صرف نظر کنید.

mother and work

حواستان به همسرتان باشد

نگذارید وقتی که با آمدن به خانه، دربست صرف رسیدگی به فرزندتان می کنید، شما را از خانه دور کند. برای اینکه میان شما و همسرتان فاصله نیفتد، می توانید مدتی کودکتان را به انجام بازی های فکری و پازل حل کردن مشغول کنید و با همسرتان در مورد اتفاقاتی که در طول روز افتاده گپ بزنید. انجام بازی های چندنفره خانوادگی هم می تواند گزینه خوبی برای حفظ ارتباط شما باشد.

به عذاب صبحگاهی پایان دهید

هر روز دیر رسیدن به مهد کودک و مدرسه و اداره می تواند به شما فشار روانی بالایی را وارد کند؛ اما اگر شب ها مقدمات سر کار رفتنتان را فراهم کنید، این فشار کمتر می شود. آماده کردن لقمه های مدرسه بچه ها، مرتب کردن کیفی که باید با خود ببرید و آماده کردن لباس هایتان می تواند کار شما را آسان کند. هیچ وقت پرکردن باک بنزین را برای صبح نگذارید و تا آنجا که می توانید، کارهایی که وقتتان را در ابتدای روز می کشند را فاکتور خرید بگیرید تا با آرامش بیشتری از فرزندتان جدا شوید و به اداره تان برسید.

عقب بکشید

دلیلی ندارد شما مثل دیگران زندگی کنید. اگر خانم همسایه هر روز با فرزندش پارک می رود و خواهرتان دخترش را در 3 کلاس آموزشی ثبت نام می کند، معنایش این نیست که فرزند شما هم باید درست مثل فرزندان آن ها زندگی کند. تلاش شما برای مثل همه مادران بودن، می تواند خیلی زود ناامید و آزرده تان کند. باور کنید قرار نیست فرزند شما همه مهارت ها را یاد بگیرد، همه تفریح ها را انجام دهد و به همه دستاوردهای بچه های اطرافتان برسد. برای اینکه عذاب وجدان کلافه تان نکند، الگویی شخصی و متناسب با وضعیت زندگی تان برای فرزندپروری انتخاب کنید و نگذارید غبطه خوردنتان به قابلیت های مادران و بچه های دیگر مادر بودن را برایتان سخت کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه