31 فروردين 1403



چطور روابط عاطفی را سالم نگهداریم؟

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

حفظ سلامت روانی شخصی اساس مهمی برای هر کاری است که انجام می‌دهیم.

متمرکز شدن بر شخصی دیگر به شیوه‌ای که سلامت روانی خودتان را به خطر بیندازد، کاری محکوم به شکست است. چنین وضعیتی در نهایت همه روابط شما را متزلزل خواهد کرد.

علاوه بر حفظ سلامت روانی شخصی به عنوان اساسی برای هر رابطه؛ عمل به این توصیه‌ها به ایجاد روابط مستحکم‌تر کمک می‌کند.

بر جنبه‌های مثبت متمرکز شوید، ابراز کلامی و غیرکلامی عواطف را تمرین کنید و به علائق و فعالیت‌های مشترک اولویت دهید.

بخشایش را تمرین کنید: حتی بهترین روابط عاطفی نیز ممکن است با نومیدی‌ها و دلشکستگی‌ها همراه باشند. بخشایش به معنای توانایی تصدیق درد، سخن گفتن درباره آ‌ن و در موقع خود، گرفتن تصمیمی فعالانه است که دیگر بر خشم و نومیدی متکی نیست، تا بتوانید به رابطه‌ای مثبت‌تر باز گردید.

مسئولیت کارهای خودتان را بپذیرید: قبول کنید که رفتارهای خود شما نیز ممکن است در سلامت یا آسیب دیدن رابطه‌تان نقش داشته است. مقصر دانستن فرد مقابل در هنگام ناراحتی،‌ عارضه رایجی در موارد به وجود آمدن اختلاف در یک رابطه عاطفی است. این مقصرانگاری به طرف مقابل هم سرایت ‌می‌کند و رابطه را به بن‌بست می‌کشاند. ما کنترل مستقیمی بر انتخاب‌ها و رفتارهای شخص دیگر نداریم و برای همین است که عشق با آسیب‌‌پذیری همراه است. اما ما بر انتخاب‌ها و رفتارهای خودمان کنترل داریم که می‌تواند جو عاطفی رابطه را بهبود بخشد و سلامت روانی‌مان را در تعادل نگهدارد.

خود را متمرکز نگهدارید: سلامت روانی مانند تناسب بدنی و سلامت جسمی نیاز به تلاش خودآگاه و رسیدن به عادات سالم دارد. سلامت جسمی و روانی می‌تواند زندگی شما و افراد محبوب‌تان را لذت‌بخشتر کند.

آیا ممکن است که از دل شکستگی به کلی در امان ماند؟ تضمینی برای آن وجود دندارد. اما با رعایت این توصیه‌ها می‌توان به سالم نگهداشتن رابطه کمک کرد یا از پس نومیدی‌های که پیش می‌آید، برآمد، و مانع از آن شد که این آسیب عاطفی زندگی‌تان را به نابودی بکشاند.

 

نویسنده: مامی سایت

منبع: LiveScience


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه