04 ارديبهشت 1403



آیا می دانید بچه خوره چیست؟

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

bachekhorehیکی از حالاتی که ممکن است در #دوران #بارداری برای #جنین پیش بیاید، بچه خوره است، در این مقاله اطلاعات جامع و کاملی در مورد این موضوع برای شما عزیزان عنوان می کنیم.

یکی از سئوالات زنان باردار این است که:
آیا در صورت تشکیل نشدن قلب جنین در هفته دوازدهم باید سقط صورت پذیرد و یا به بارداری ادامه داد؟

که در این رابطه دکتر آرین جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، توضیحاتی را ارائه کرد.

این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی عنوان کرد: قلب جنین از هفته ششم گاهاً و از هفته هفتم قطعاً باید با سونوگرافی واژینال دیده شود و حتی نوار آن ترسیم شود و اگر دیده نشد یا حاملگی دیرتر اتفاق افتاده و یا جنین رشدش دچار اشکال است.

وی ادامه داد: ولی در هفته دوازدهم حتماً باید جنین دارای قلب با ضربان منظم بین 140 تا 120 در دقیقه باشد در غیر این صورت جنین از بین رفته و حتماً باید سقط شود. ادامه دادن به حاملگی جنین فاقد قلب برای مدت بیش از یک ماه گاهی ممکن است تغییرات هیداتیفرم یا بچه‌خوره را به وجود آورد که توجه و دقت بیشتری را می‌طلبد.

bachekhoreh


مول هیداتی‌فرم یا حاملگی مولار یا بچه خوره,  بیماری نادر و خوش‌خیم است که ناشی نقصی ژنتیکی در تخم بارور شده است. مول هیداتیفرم گونه‌ای از بیماریهای تروفوبلاستیک حاملگی است. تخم بارور شده یا هرگز به جنین زنده تبدیل نمی‌شود (مول کامل) و یا این که به شکل غیر طبیعی رشد می‌کند و نمی‌تواند زنده بماند (نسبی). بجای تشکیل جنین و جفت در رحم، تنها جفت به وجود می‌آید که آن هم به صورت غیرطبیعی و سرطانی رشد می‌کند. سابقه خانوادگی، سن بالای ۴۵ سال و زیر ۲۰ سال، کمبود مصرف ویتامین A و کاهش مصرف چربی حیوانی در شیوع این بیماری موثرند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه