10 فروردين 1403



تزئینات اناری برای شب یلدا

3.375 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.38 (4 رای)

article2 mainفصل پاییز داره به پایان میرسه و #شب_یلدا نزدیک میشه. این شب زیبا بهانه ای برای دور هم جمع شدن های صمیمانه مون باید باشه و برای زیباتر برگزار شدن این شب زیبا مامی سایت پیشنهاداتی برای خانومهای کدبانوی ایرانی داره که امیدواریم مورد استفاده تون قرار بگیره. شما هم نظرتون رو در مورد این شب با ما در میون بذارین.

این شب توی هر خانواده ای ممکنه به یه رسم برگزار بشه. اما چیزی که برای همه مشترکه، اینه که همه دوست دارن زیبایی های اطرافشون رو زیاد کنند. انار، اصلی ترین عضو سفره ی شب یلداست.

اگه فکر می کنید به اندازه ی کافی وقت و انگیزه برای آماده کردن یه فضای خوب برای این شب طولانی دارید، کارهایی که امروز با استفاده از انار یاد میگیرید، میتونه بهتون کلی ایده ی خوب بده.

حتی اگه وقتتون محدوده و این ایده ها خیلی به کارتون نمیاد، درآخر این مطلب، چند تا پیشنهاد سریع و راحت تر براتون داریم.

این ایده ها با کمترین هزینه، اما با استفاده از فکر خلاق، قابل اجرا هستن:

1_یخ های اناری درست کنید.

به قالب های یخ قبل از اینکه شکل بگیرن، دونه های یخ اضافه کنید. اینطوری با هر نوشیدنی ای که قراره پذیرایی کنید، کلی انار خوشرنگ میتونید اضافه کنید. این کار راحته و حتی بهتر هم میشه اگه از قالب های جدید و متنوع استفاده کنید.



2_به شیرینی ها، دونه های انار هدیه بدین.

طعم خوب انار با هر شیرینی ای قابل ترکیبه. اما از همه بهتر و قشنگ تر، خودش رو روی شیرینی های خامه ای نشون میده. چند قاشق از انار هایی که دون کردین، روی دسر یا شیرینی های خامه ای بریزین.





3_خود انار رو تزئین کنید.

میتونید یه ظرف که توش پر از برگ های خود انار (یا حالا یه برگ سبز دیگه) و انار های درسته هست، روی میز یا یه گوشه ای از اتاق بگذارین. ترکیب دو رنگ سبز و قرمز یکی از بهترین ترکیب هاست و به فضاتون حس و حال شادی اضافه می کنه.

هرچند همه فامیل تو این شب بلند دور هم جمع می‌شن و مقدار زیادی غذا باید پخته بشه، اما دستور غذا رو برای ۴ نفر می‌نویسیم که بتونید به نسبت جمعیت کم و زیادش کنید.

4_با انار جاشمعی درست کنید.

کافیه که کمی توی تاج انار رو خالی کنید و یه شمع بلند توش جا بدین. اینطوری یه جاشمعی خیلی خاص دارین. شاخه های زرشک هم خیلی به حال و هوای شب یلدا میان. میتونید از اونها برای تزئین شمع هاتون استفاده کنید.

یه نوع استفاده ی دیگه از انار برای شمع هم میتونه اینطوری باشه: یه ظرف شیشه ای ساده رو پر از آب کنید. توی لایه ی پایینی ظرف شاخه هایی با برگ های ریز بذارین و روی لایه ی بالایی دونه های انار بریزید. حالا روی همه ی اینها یه وارمر (شمع های کوچک و ارزون قیمت) روشن کنید، تا بهترین دکور شب یلدا رو به نمایش بذارید. همچین صحنه ای میتونه خیلی رومانتیک و خوشحال کننده بشه!





5_حلقه های اناری درست کنید.

اگه از اونهایی هستین که شب یلدا، خونه تون برو و بیایی پیدا میکنه، یا حتی اگه فقط با خود خانواده این شب رو جشن میگیرید، این حلقه های تزئینی رو از دست ندین.

کافیه با چند تا شاخه برگ، یه سیم حلقوی، و کمی نخ یه حلقه ی گرد درست کنید. روی این حلقه رو با برگ های سبز، و انار های خشک شده ی زرشکی تزئین کنید و بعد به در خونه آویزون کنید.

6_چوب و انار

ترکیب چوب، میوه های کاج و انار، رنگ دلنشینی به فضای شب یلداتون میده. این رنگ ها گرمای خاصی به محیطتون میدن، و در کنار نور شمع و خوردنیهای خوشمزه، حالتون رو خیلی خوب می کنن.

7_شکلات اناری فقط کافیه کمی شکلات آب کنید و بعد توش دونه های انار بریزید. این شکلات ها رو به هر شکلی که دوست دارید فرم بدین، و با این کار یکی از متفاوت ترین خوراکی های شب یلدایی رو برای خودتون درست کنید.

8_سالاد میوه با انار

انار دون شده که پایه ی ثابت سفره های شب یلدا هست. اما جدا از اون یه سالاد میوه که روش دونه های انار پاشیده شده هم میتونه خیلی خوشمزه باشه. حتی میشه به جای میوه از ترکیب گردو (یا انواع آجیل)، کاهو یا سبزی خیلی ریز شده، و پنیر فتای رنده شده هم استفاده کرد. برای قشنگ تر شدن این سالاد ها، میتونید از میوه های تو خالی شده به عنوان ظرف استفاده کنید.


9 _ یه ظرف چند طبقه رو با انار و زرشک تازهتزئین کنین!
 


10_توی تاج انار یه شمع بذارین و زیر انار هم چندتا برگ سبز

11_ با چند انار،میوه ی کاج ،ومیوه های خشک اتاقو یلدائی کنین!

12_ ترکیبی از ژله انار ،بستنی و تزئینش با دونه های انار!


اگه از اون دسته آدم ها هستید که خیلی دلتون میخواد برای یه شب یلدای به یاد موندنی تدارک ببینید، اما متاسفانه وقتش رو ندارید، چند تا پیشنهاد پر سرعت و راحت هم برای شما داریم! شما هم میتونید یه سفره ی رنگی با ترکیبات اناری، با استفاده از زمان کم داشته باشید!

یه ربان قرمز به یه سر انار ببندید و اون رو از دستگیره ی در آویزون کنید.

ترکیب شمع های قرمز و مشکی و سفید در کنار انار ترکیب خیلی قشنگی میشه.

روی بستنی وانیلی دونه های انار بریزید.

 

همه لحظه‌های پایانی پاییزتون ، پر از خش خش آرزوهای قشنگ...

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه