29 اسفند 1402



خمیر دندان در خانه داری

0.5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.50 (1 رای)

 

تجربه های مختلفی در زمینه خانه داری ثابت می کند خمیردندان می تواند کاربردهای زیادی به عنوان یک پاک کننده و جلادهنده، بخشی از تمیزکاری های خانه شما را بدون دردسر و ایجاد حاشیه و خطراتی که مواد شیمیایی دارند، برعهده بگیرد. شاید همه این تجربه ها به کار شما نیاید، اما یکی دو مورد هم تجربه خوبی می تواند باشد.

 

  1. گزش حشرات روی پوست بدن به طور معمول موجب خارش های شدید می شود. ذره ای از خمیردندان تحریک های ناشی از گزش حشرات را از بین می برد و با خشک کردن زخم ها و تاول ها پوست را التیام می بخشد. علاوه بر آن موجب بهبودی سریع تر محل گزش می شود.
  2. خاصیت خنک کنندگی خمیردندان می تواند سوختگی های جزئی پوستی را تسکین دهد. زمانی که پوست تان دچار سوختگی شد، مقداری خمیردندان روی محل سوختگی بگذارید. البته فراموش نکنید این یک درمان موقت است و اگر میزان سوختگی و سوزش محل آسیب دیده زیاد است، باید به سرعت خود را به مراکز درمانی برسانید.
  3. اگر در قسمتی از بدن تان زخم یا لکه ای دیدید می توانید خمیردندان را برای برطرف کردن آن امتحان کنید. به این ترتیب قبل از اینکه بخوابید مقداری خمیردندان روی محل آسیب دیده بمالید و وقتی بیدار شدید آن را بشویید.
  4. ترکیبات موجود در خمیر دندان، پاک کننده بسیار مناسبی برای دندان هایی که از جنس مینا هستند به شمار می رود. بنابراین می توانید از آن به عنوان پاک کننده ای برای ناخن هایتان هم استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از یک مسواک قدیمی و خمیردندان، ناخن هایتان را بشویید و پس از مدتی می بینید ناخن های شما زیباتر و محکم تر شده است.
  5. اگر می خواهید از شر مه گرفتگی لنز عینک طبی یا عینک شنای تان خلاص شوید، باید کمی خمیردندان به لنزهای آنها زده و سپس آبکشی کنید.
  6. کار مداوم در آشپزخانه همواره اثراتی بر پوست و بدن ما می گذارد. مثل پوسته شدن پوست دست ها بر اثر استفاده زیاد از مایع ظرفشویی، رنگی شدن انگشتان به دلیل به کارنبردن دستکش در زمان پوست کندن مواد غذایی رنگدار مانند بادمجان، هویج و خیلی موارد دیگر اما کاری که از دست خمیردندان برمی آید این است که بوی بد به جا  مانده از مواد غذایی مانند پیاز، سیر و ماهی را از بین می برد. کافی است بعد از اتمام کار، کمی خمیردندان به دست تان بزنید و بعد از چند دقیقه بشویید.
  7. گاهی پیش می آید لباس یا فرش خانه شما لک شود و شما تصور کنید آن لکه ها هرگز پاک نمی شوند اما باید بدانید اگر به سرعت وارد عمل شوید و کمی خمیردندان روی محل تازه لک شده بگذارید، می توانید امیدوار باشید که لکه از بین می رود. بعد از اینکه خمیردندان را به خوبی روی سطح لکه زدید، به سرعت آن را بشویید.
  8. یکی دیگر از خواص خمیردندان تمیز کردن کفش های چرمی و همچنین بهبود خراش های ایجادشده روی آنهاست. با بررسی نرم خمیر را روی قسمت آسیب دیده بکشید.
  9. پاک کردن نقاشی بچه ها نیز از روی دیوار با استفاده از خمیردندان راحت تر است.
  10. برای درخشان کردن تمامی جواهرآلات خود به غیر از مرواریدها، روی آنها خمیردندان بمالید و بعد از گذشت یک شب تا صبح آنها را با دستمالی تمیز پاک کنید و سپس بشوید.
  11. برای ازبین بردن خراش های سطحی سی دی ها و دی وی دی ها لایه نازکی از خمیردندان را چندین بار به آرامی روی آنها بکشید و بعد بشویید.
  12. خمیردندان یکی از بهترین پاک کننده ها برای کلیدهای پیانو است. یک پارچه بدون پرز و مرطوب و کمی خمیردندان به راحتی آلودگی های روی کلیدها را از بین می برد.
  13. سیلیکای خمیردندان قادر است زنگ زدگی پدید آورده در وسایل آهنی منزل تان را از بین ببرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه