01 ارديبهشت 1403



زیبایی و سلامت جنسی کلید استحکام زندگی

3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.00 (3 رای)

بهداشت و سلامت جنسی یکی از مهمترین و سودمندترین ابعاد زندگی انسان است و زوج ها باید از مسائل مرتبط با سلامت جنسی و زناشویی آگاهی کافی داشته باشند تا بتوانند هرچه بیشتر در جهت ارتقا و بهبود روابط خود قدم بردارند.

شاید برای شما هم این سوال زیاد پیش آمده باشد که آیا از نظر روابط زناشویی طبیعی هستید؟

کسب آگاهی کافی در خصوص اصول رابطه جنسی و شناخت کافی از همسرتان به عنوان شریک جنسی می تواند به بهبود روابط زناشویی شما کمک کند. دقت در انتخاب روش های مناسب پیشگیری از بارداری و یا تلاش برای باروری هم می توانند موثر باشند.

علاوه بر مشکلاتی مانند زودانزالی و یا ناتوانی زنان در رسیدن به ارگاسم، جنبه های دیگری از سلامت جنسی وجود دارند که باید درباره آنها بیشتر بدانید:

معمولا بعد از زایمان و یا بعد از یائسگی تغییراتی در ظاهر و عملکرد دستگاه تناسلی زنان اتفاق می افتد که می تواند کیفیت روابط جنسی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. که البته با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی راه کارهای درمانی جدیدی برای درمان این اختلالات وجود دارند.

در مواردی مانند مشکلاتی مانند، خشکی واژن ، سوزش و درد هنگام نزدیکی، آتروفی و تغییر رنگ ناحیه تناسلی ، چروک خوردگی و التهابات واژن ، افتادگی لبیاها و دستگاه تناسلی خارجی و مشکلات زیبایی ناحیه تناسلی همگی از اختلالات رایج میان خانمها و از عوامل موثر در ایجاد حس منفی و عدم کیفیت روابط زناشویی است.

یکی از روش های نوین و بسیار کارآمد لیزردرمانی است که با استفاده از آن می توان نسبت به جراحی های زیبایی واژن و جراحی های ترمیمی دستگاه تناسلی خارجی اقدام کرد. یکی از دستگاه های پیشرفته ای که در این زمنیه از آن استفاده می شود، لیزر مونالیزا تاچ است.

شاید بتوان گفت مونالیزا تاچ کاملترین و بی نظیرترین تکنولوژی لیزر دنیا می باشد که فیلد پزشکی خانم ها را متحول کرده، و در بزرگترین و مطرح ترین مراکز تحقیقاتی پزشکی بین المللی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و نتایج درخشانی را به دنبال داشته است و همچنین دارای معتربرترین تاییدیه های پزشکی از جمله FDA امریکا می باشد . لیزر درمانی امروزه یکی از موثرترین روش های درمانی غیر جراحی و بدون نیاز به دارو است که برای پیش گیری و درمان اختلالات ناحیه تناسلی استفاده می شود. این روش درمانی برای همه زنانی که با این گونه مشکلات مواجه شده اند، مناسب است. و یک روش ایده آل برای افرادی است که به دنبال استفاده از روش های درمانی کمتر تهاجمی در مقایسه با روش های جراحی سنتی و درمان های دارویی هستند.

عدم تمایل یکی از زوجین به رابطه زناشویی می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد که از میان آنها می توان به عدم جذابیت فیزیکی اشاره کرد. متاسفانه بسیاری از خانم ها بعد از ازدواج و یا بارداری و زایمان، آن طور که لازم است به زیبایی و سلامت خود توجه نمی کنند چون به اشتباه فکر می کنند که آراستنِ خود تنها به چند روز اول زندگی زناشویی مربوط است، درحالی ‌که یکی از اصول حاکم بر خانواده آرمانی، آراستگی ظاهر همسران برای یکدیگر است. ارزش زندگی ایجاب می‌کند که آراستگی و زیبایی زن و شوهر تا پایان زندگی ادامه یابد و همواره ظاهری آراسته برای یکدیگر داشته باشند. در روایت‌ها نیز یکی از ویژگی‌های زنان بافضیلت، درخشندگی چهره معرفی شده است. بنابراین تغییرات جزئی در صورت و بدن برای زیباتر شدن می تواند به رفع مشکل عدم تمایل همسر به رابطه زناشویی کمک کند.

بر اساس آمارهاي رسمي موجود در کشور 50 درصد علت طلاق در كشور به عدم آگاهی درباره مسائل جنسی مربوط مي‌شود که منجر به بدکاری جنسی و نارضایتی و در نهایت جدایی همسران از یکدیگر می شود.
از دیگر مزایای رابطه زناشویی موفق می توان به مواردی مانند بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن،کاهش احتمال خطر حمله قلبی، تسکین درد، کاهش احتمال ابتلا به سرطان پروستات، کاهش فشار خون، کنترل مثانه، کاهش استرس، خواب راحت و در نهایت افزایش طول عمر اشاره کرد.

و در نهایت می توان گفت، نيازي كه در رابطة جنسي همسران ارضا مي‌شود، موجب مي‌شود نسبت به نقش خود در زندگي مشترك و تكليفي كه برعهده دارند، بیشتر آگاه شوند. رضایت زناشویی باعث شکل گیری نوعي شخصيّت مطلوب و افزایش عزت نفس و خودپندارة مثبت آنها می شود. بهره‌مندي از اين رابطه سالم، زن و شوهر را از ارتباط ناسالم مصون مي‌دارد و سلامت و آرامش را برای خانواده به ارمغان می آورد.

منبع:

کلینیک زیبایی رز

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه