09 فروردين 1403



کرم آناناس

3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.00 (11 رای)

یک دسر راحت و خوشمزه که طعم آناناس در آن غالب است. در این کرم از تخم مرغ استفاده نکردم و برای کسانی که حتی به بوی خیلی کم تخم مرغ در دسر حساس هستند، بسیار دلچسب خواهد بود.

 

 

 

 

مواد لازم:

 

طرز تهیه:

ورقه های ژلاتین را در یک چهارم لیوان آب سرد بیاندازید تا خیس شود. ( اگر از پودر ژلاتین استفاده میکنید، آن را روی مقداری از آب کمپوت آناناس سرد بپاشید و کنار بگذارید تا حالت اسفنجی شود )
شکر را در آب کمپوت آناناس حل کنید و روی حرارت بگذارید تا کاملاً حل شود.
ورقه های ژلاتین را از داخل آب سرد بیرون آورده و به مخلوط شکر و آب کمپوت اضافه کنید ( اگر پودر ژلاتین استفاده کرده اید، در این مرحله ژلاتین اسفنجی شده را به مخلوط شکر و آب کمپوت اضافه کنید )
خوب هم بزنید تا ژلاتین به خوبی حل شود.
بعد از اینکه مایه شما کاملاً شفاف شد و ژلاتین درون آن حل شد، از روی حرارت بردارید و کمی پوست پرتقال درون آن رنده کرده و شیر را کم کم به آن اضافه کنید و مایه را کنار بگذارید تا سرد شود.
خامه شیرین را با همزن برقی هم بزنید تا کمی سفت شده و فرم بگیرد و بعد به مایه دسر که کاملاً سرد شده اضافه کرده و مخلوط کنید.

چند قاشق از کرم را ته قالب بریزید و به مدت 10 دقیقه در فریزر قرار دهید، سپس بیرون آورده و موز و آناناس خرد شده را روی آن بریزید و باز کمی از کرم را روی آن به آرامی بریزید و 10 دقیقه دیگر در فریزر بگذارید و به همین ترتیب لایه های میوه و کرم را تکرار کنید و در آخر با کرم روی آن را بپوشانید و به مدت 8 تا 10 ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب ببندد.

بعد از 10 ساعت قالب را از یخچال بیرون آورده و دور تا دور آن را به وسیله نوک چاقو با احتیاط از قالب جدا کنید و قالب را تنها به مدت 10 ثانیه داخل آب جوش قرار دهید و داخل ظرف سرو برگردانده و به سلیقه خود تزئین کنید.

* میتوانید داخل دسر فقط از آناناس استفاده کنید، ولی ترکیب موز و آناناس طعم آن را دلچسب تر خواهد کرد.

* در صورت تمایل از خود آناناس هم میتوانید به جای کمپوت آن استفاده کنید.

 


دسری که در عکس زیر می بینید با پایه کرم آناناس تهیه کردم، بعد از اینکه دسر کاملاً بسته شد، قسمتهایی از آن را به وسیله یک چاقوی گرم خالی کرده و مخلوط ژله و میوه ( موز - آناناس - توت فرنگی ) درون حفره های ایجاد شده ریختم و دسر چرخشی زیر به وجود اومد.

 

نوش جان

 

مطلب اختصاصی مامی سایت

ارائه دهنده: مریم محمدی




نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه