10 فروردين 1403



علت سفید شدن مو در جوانی

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

1شاید برای شما و اطرافیانتان پیش آمده باشد که علی رغم داشتن #سن کم، ولی شاهد رشد موهای سفیدی هستید، در این مقاله علت سفید شدن مو در جوانی را عنوان می کنیم.

استعمال دخانیات و کمبود ویتامین‌های B1و B12 رنگ موی افراد را نسبت به بقیه زودتر سفید می‌شود.

دکتر تجزیه‌چی متخصص پوست و مو با اشاره به سفید شدن موی افراد اظهار داشت: سفید شدن مو به معنی پیری و یا بیماری خطرناکی نبوده و فقط ممکن است عامل وراثتی بوده و یا ویتامین‌های B1، B12 و اسید پانتوتنیک در بدن به مقدار کافی نباشد.

وی بیان کرد: ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن، استعمال دخانیات و افزایش گلبول‌های سفید خون سبب سفیدی زودرس مو می‌شود.

این متخصص با بیان اینکه سفیدی مو نشانه شروع دوران پیری نیست، افزود: استفاده از املاحی چون روی، آهن، پتاسیم و منگنز و فلزاتی چون تیتانیوم و مس می‌تواند از سفید شدن مو زودتر از زمان معمول جلوگیری کند.

1

تجزیه چی ابزار داشت: افرادی که تحت استرس قرار دارند و مشغله‌های زندگی‌شان زیاد است موهایشان زودتر از همسن و سالان تغییر رنگ می‌دهد و همچنین مسئله وراثت در سفیدی مو یک واقعیت غیرقابل درمان است و افراد باید با این قضیه از نظر روحی کنار بیایند.

وی ادامه داد: با افزایش سن قابلیت تولید کلاژن در بدن کاهش می‌یابد و رنگدانه‌های اطراف ریشه مو به آهستگی از بین رفته و با کم شدن تعداد ملانین در رنگ آن سفید می‌شود.

تجزیه چی در پایان گفت: مردان سفید پوست از سن 35 سالگی و مردان سیاه پوست از سن 45 سالگی رنگ مویشان سفید می‌شود و افرادی که بخاطر بیماری‌های مختلف تحت اشعه X قرار می‌گیرند مویشان زودتر از بقیه سفید می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه