10 فروردين 1403



تهیه شیر پاک کن طبیعی و سالم را در خانه

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

794633 770بسیاری از خانم ها عادت دارند از #شیر پاک کن استفاده کنند. در این مقاله روش تهیه شیر پاک کن طبیعی و البته سالم در خانه را به شما عزیزان معرفی می کنیم. با ما همراه شوید.

اگر پاك‌كننده پوست صورت‌تان را در خانه بسازيد هم خيلي ملايم‌تر است هم ارزان‌تر مي‌شود. پاك‌كننده طبيعي هيچ‌گونه ماده نگهدارنده يا شيميايي ندارد و شما مي‌توانيد يك پاك‌كننده تازه و طبيعي مناسب پوست صورت‌تان بسازيد.

پوست‌تان خشک است یا چرب؟

اگر پوست چرب داريد بايد از موادطبيعي استفاده كنيد كه پايه اسيدي دارند، این مواد غذایی می‌تواند،‌چربی پوست شما را کم کند. تا می‌توانید از مواد غذایی مثل انواع مركبات استفاده کنید.

اگر پوست حساسي داريد از مواد داراي خاصيت التيامي مثل آلوورا يا چاي سبز استفاده كنيد.

 وقتي پاك‌كننده صورت شما كاملا از مواد طبيعي باشد مي‌توانيد مطمئن باشيد، پوست‌تان خشك نمي‌شود و هيچ عوارضي براي پوست شما پيش نمي‌آيد،  براي اين‌كه بهترين نتيجه را از پاك‌كننده طبيعي خود بگيريد، بهتر است قبل از استفاده از پاك‌كننده، صورت‌تان را با آب گرم مرطوب كنيد و بعد از ماليدن پاك‌كننده روي صورت با حركات دوراني پوست صورت‌تان را ماساژ دهيد سپس صورت را آب بكشيد.

 با اين استراتژي مي‌توانيد مطمئن باشيد تمام منافذ پوستي شما باز مي‌شود. بعد از آب كشيدن صورت نيز آرام حوله را روي صورت بگذاريد و به هيچ‌وجه حوله را روي صورت نكشيد، چون كشيدن حوله روي صورت مي‌تواند به بافت‌هاي پوستي شما آسيب بزند و درنتيجه باعث چروك زودرس مي‌شود.

پاك‌كننده انرژي‌بخش

از خواص این میوه چهارفصل بهره‌مند شوید. يك برش سيب پوست‌كنده را با2 قاشق غذاخوري ماست و يك قاشق چاي‌خوري آب مركبات (ليمو يا پرتقال) به‌خوبي با هم مخلوط كنيد تا كاملا به شكل خمير شود. شما مي‌توانيد اين مخلوط را تا 3روز در يخچال نگهداري كنيد و از خواص فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید،‌این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

794633 770

می‌خواهید پوست‌تان مرطوب باشد؟

پوست‌هاي خشك به مرطوب كننده‌اي احتياج دارند كه چربي‌هاي طبيعي پوست را از بين نبرد و به پوست رطوبت نيز برساند. يك‌چهارم خيار بدون پوست را له كنيد و آب آن را بگيريد،‌ سپس با 2 قاشق غذاخوري ماست و2 قاشق غذاخوري جو پخته به‌خوبي با هم مخلوط كنيد بعد از آن با يك پنبه اين مخلوط را به‌صورت‌تان بماليد.

پوست‌تان آسیب دیده‌است؟

يك برگ بزرگ آلوورا پوست‌كنده را با يك برش كوچك انبه پوست‌كنده و يك قاشق غذاخوري عسل و يك قاشق چاي‌خوري ماست را به‌خوبي با هم مخلوط كنيد تا به‌صورت خمير درآيد. سپس روي صورت و به‌خصوص جاهاي آسيب‌ديده بماليد. بااین کار می‌توانید،‌ پوست‌تا ن را ترمیم کنید و دوباره جوان به نظر برسید.

پاك‌كننده‌هاي مناسب پوست چرب را بشناسید

اگر از شست‌وشوی پوست‌تان خسته شده‌اید و مدام باید برای درمان جوش صورت‌تان نزد پزشک بروید و با استفاده از انواع کرم‌ها  چربی‌های پوست خودتان را متعال کنید،‌تنها کافی است،‌ دست به کار شوید و ماسک طبیعی زیر را در خانه‌تان بسازید.

1- با يك دستمال نخي كمي شير روي صورت‌تان بماليد، سپس چند دقيقه صبر كنيد تا روي پوست خشك شود و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشوييد.

2- مقدار مساوي شير، عسل و دانه‌هاي كنجد را با هم مخلوط كنيد تا شكل خميري پيدا كند، اين مخلوط مي‌تواند براي تمام بدن شما مفيد باشد.

3- مقداري آب‌‌ليمو، عسل و سفيده تخم‌مرغ را با هم مخلوط كنيد، سپس آن را روي صورت‌تان بگذاريد تا روي صورت‌تان خشك شود و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویيد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه