10 فروردين 1403



آموزش روش درست پاک کردن آرایش

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

ar4 2505#زیبا دیده شدن تنها در آرایش کردن نیست، #سلامت پوست و طراوت آن به تنهایی میتواند زیبایی را برایمان به ارمغان بیاورد برای همین منظور نکاتی در خصوص درست پاک کردن آرایش را در ادامه خواهید دید.

 

امروزه مواد آرایشی طوری ساخته می شوند که در برابر گرما، ساعات طولانی و عوامل دیگر مقاوم هستند. شاید از این نظر خوب باشد که مجبور نیستید مدام آرایش خو را تجدید کنید،اما عوارض بدی هم دارد.در نهایت باید تمام آن ها را از صورتتان پاک کنید. شستشوی بیش از حد به مژه ها آسیب رسانده و باعث سوزش و التهاب زیاددر ناحیه حساس دور چشم و پوست قسمت های حساس می شود. متن زیر را بخوانید تا بدانید چطور باید به آرامی آرایش خود را پاک کنید.

از چشم هایتان محافظت کنید
پوست اطراف چشم نسبت به قسمتهای دیگرصورت،حساس تر و نازک تر است. به همین دلیل مستعد ابتلا به سوزش، التهاب و تشکیل حلقه های تیره است. بنابراین اول از همه به فکر یک پاک کننده آرایشی مایع، فاقد الکل و چربی، برای استفاده روزانه باشید.
دو یا سه قطره از مایع پاک کننده آرایشی را روی یک پد نخی بریزید و آن را روی چشم هایتان بگذارید 20 الی 30 ثانیه بماند. در این صورت پاک کننده، مواد آرایشی را در خود حل می کند. سپس به آرامی آن را روی چشم هایتان بمالید، اما این کار را خیلی محکم و با فشار انجام ندهید، چون باعث شکستگی مژه ها می شود.

اگر مواد آرایشی شما ضد آب است از پاک کننده قوی استفاده کنید
چون این مواد ثبات بیشتری دارند، برای پاک کردن آن ها باید از پاک کننده های پایه روغنی (کرم دار) استفاده کنید.البته اثرات چربی آن روی پوست باقی می ماند و مانع نفوذ هر ماده دیگری مثل کرم دور چشم یا مرطوب کننده می شود. نباید در پوستتان نفوذ کند. برای جلوگیری از نفوذ آن، بعد ا زاینکه آرایشتان را پاک کردید، صورتتان را کامل بشوئید.

ar4 2505

از دستمال مرطوب کمتر استفاده کنید
استفاده از دستمال مرطوب گاهی اوقات خوب است، اما چون خیلی مرطوب نیستند و مقداری هم چسبندگی دارند، باید پس از استفاده صورت خود را بشوئید که این کار باعث سوزش، تحریک و آسیب می شود. بنابراین فقط مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

خودتان پاک کننده درست کنید
مقداری وازلین و مرطوب کننده را ترکیب کنید و آن را روی پوستتان بمالید. مواقعی که پاک کننده آرایشی ندارید، خیلی مفید است. از عسل نیز می توانید استفاده کنید، چون شبیه به پاک کننده با پایه روغنی است. برای چشم ها و آبرسانی ناحیه دور چشم نیز عالی است، بر خلاف پاک کننده های با پایه الکل که پوست را خیلی خشک می کنند. بعد از استفاده صورتتان را باید تمیز کنید تا چسبنده نباشد.

در نهایت از تونر استفاده کنید
تونر برای پوست هایی که به شدت خشک یا حساس نیستند مناسب است، چون هر نوع مواد آرایشی باقی مانده روی پوست را پاک می کند. حتی بعضی از تونرها برای درمان آکنه نیز به کار می روند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه