29 اسفند 1402



ماسک های خانگی پوست

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

همونطور که میدونید داشتن پوستی شفاف و سالم در شادابی و زیبایی ما تاثیر زیادی دارد و استفاده از ماسکهای گیاهی و طبیعی بجای انواع شیمیایی آن در زیباتر شدن پوست صورت بسیار توصیه شده. این ماسکها را در خانه بسازید و پوست خود را شاداب و زیباکنید.

1.ماسک ماست : برای تمیز و ضدعفونی کردن پوست خود از ماسک ماست استفاده کنید ، ۱ فنجان ماست و یک چهارم فنجان عسل را با هم مخلوط کرده روی پوست صورت خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه پوست خود را بشویید ، اگر پوست شما خشک است از ماست پر چرب و اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب استفاده کنید این کار باعث تمیز و ضد عفونی شدن پوستتان می گردد.

 

2.ماسک تخم مرغ و عسل :ماسک تخم مرغ و عسل برای کاهش چین و چروک و منافذ پوست صورت بسیار مفید است برای تهیه ی این ماسک ۱ عدد تخم مرغ را با ۱ قاشق غذا خوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را بشویید این کار باعث مرطوب شدن پوست نیز می گردد.

 

3.  ماسک گشنیز  :گشنیز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان تاثیر زیادی روی پوست دارد و باعث جوانی پوست می شود ، برای تهیه ی این ماسک باید یک فنجان گشنیز خرد شده را با یک چهارم فنجان خیار و یک چهارم فنجان شیر و نصف فنجان بلغور جو دو سر به خوبی مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید و پس از20دقیقه بشویید.

 

4.ماسک دارچین و جوز :این ماسک بسیار مناسب پوست های خسته و آکنه دار می باشد برای تهیه ی این ماسک یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری پودر جوز مخلوط کرده و روی پوستتان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه پوست را بشویید و این عمل را تا یک هفته تکرار کنید.

 

 

5.ماسک زغال اخته :زغال اخته حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ، ویتامین سی و ای می باشد که باعث شادابی و جوانی پوست می شوند به این منظور مقداری روغن زیتون ، عسل و زغال اخته را درون مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید سپس این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد با آب بشویید .

 

 


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه