10 فروردين 1403



مربای زنجبیل + خواص آن

3.8055555555556 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.81 (18 رای)

زنجبیل خواص بیشماری دارد که به طور خلاصه میتوان به ضد تهوع، مقوی قلب، ضد باکتری، آنتی اکسیدان، ضد سرفه بودن آن اشاره کرد. از این گیاه خوش عطر فرآورده های زیادی میتوانیم تهیه کنیم که یکی از آنها مربای زنجبیل است که از زنجبیل تازه تهیه میشود.

 

 



مواد لازم:

  • زنجبيل تازه / 300 گرم
  • شکر / 500 گرم
  • آب / 1 ليوان
  • جوهرليمو / یک چهارم قاشق چايخوري - میتوان با آب نصف یک لیموی تازه جایگزین کرد

 

طرز تهيه:

زنجبيل ها را شسته و پوست بگیرید و به صورت خلال بسيار نازک خرد کنید ( مانند خلال پرتقال ). وقتی زنجبیل ها را خلال میکنید یک ظرف آب سرد کنار دستتان داشته باشید و خلالها را به محض خرد کردن داخل آن بریزید تا رنگ آن تغيير نكند. آب زنجبیل ها را صاف کرده و باز کمی آب سرد روی آن بریزید و به مدت 30 دقيقه بجوشانيد و بعد از صاف كردن، دوباره روي آن آب سرد ريخته و بار ديگر 30 دقيقه بجوشانيد؛ با اين کار تلخي و تندي آن گرفته مي شود.

بعد از صاف كردن، زنجبيل ها را درون شربت آماده اي كه از شکر و آب تهيه شده، ريخته و 10 دقیقه بجوشانيد تا شربت قوام آيد و در انتها جوهرليمو را اضافه كنيد. بعد از اینکه مربا کاملاً خنک شد، درون شيشه بريزيد.

( ، اگر شما هم مثل من دوست دارید مربای تند و تیزی داشته و در عوض خواص زنجبیل رو کاملاً حفظ کرده باشید، میتونید عمل جوشاندن و صاف کردن رو یکبار انجام بدید یا اصلا انجام ندین، ولی اگر عمل جوشوندن اولیه رو انجام ندادید، موقع پخت اصلی حدود نیم ساعت زمان بدین تا زنجبیل داخل شربت کاملاً شفاف شه )

نکته ها:

- بهتر است آبی که از جوشاندن مرحله اول زنجبیل بدست می آید را نگه داشته و دور نریزیم. این آب برای طعم دادن به گوشت و مرغ و سبزیجات و همچنین میتوانید با شکر بجوشانید و به شکل شربت غلیظ نگهدارید تا به وقت نیاز با آن یک نوشیدنی مطبوع داشته باشید که برای سرماخوردگی و دردهای عضلانی و مفصلی بسیار مناسب و مفید است .

- برای مطالعه خواص بیشمار و جادویی زنجبیل به مطلب خواص زنجبیل در اینجا بروید.

- پوستی که از زنجبیل تازه میگیرید را دور نریزید، روی یک حوله کاغذی پهن کنید تا خشک شود، سپس آسیاب کنید و به صورت ادویه در غذا، انواع نان و شیرینی استفاده کنید.

- بهتر است کسانیکه آلرژی دارند، مربای زنجبیل تازه را در منزل تهیه نکنند. زیرا بخاری که در اثر پختن این مربای خوشمزه در محیط آشپزخانه جمع می شود، آلرژی زا است.

- برای نگهداری طولانی مدت زنجبیل تازه می توانید آن را شسته، پوست گرفته و به صورت ورقه ای خرد کرده و در کیسه های پلاستیکی و در فریزر نگهداری کنید.

- گرفتن تندی و تیزی مربا کاملاً سلیقه ای است، گاهی ممکن است یک بار جوشاندن هم برای ذائقه شما کافی باشد و گاهی بیشتر


 

مطلب اختصاصی مامی سایت

ارائه دهنده: مریم محمدی

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه