10 فروردين 1403



کم کردن چربی های ناحیه ران

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

fat legدر این مقاله می خواهیم برای آن دسته از کسانی که تصمیم به #کاهش #وزن گرفته اند نکات مفیدی در مورد کم کردن چربی ناحیه ران را عنوان کنیم. با ما همراه شوید

چرا زنان چربی‌های خود را در ناحیه ران ذخیره می‌کنند؟

زنان قبل از رسیدن به یائسگی، بیشتر چربی‌های بدن خود را در ناحیه ران و باسن ذخیره می‌کنند. اینکه بیشتر زنان چربی را به این شکل در بدن خود ذخیره می‌کنند، بدلایل تکاملی است. هنگامی که زنان ساکن غار بودند، این نوع ذخیره سازی چربی اغلب به آن‌ها کمک می‌کرد خود را از قحطی و خشکسالی نجات دهند. در طول دوران بارداری و شیردهی، بدن نیازمند ۱۰۰۰ کالری اضافی در روز است. بنابراین زنانی که چربی خود را در نواحی باسن و ران ذخیره کرده‌اند، به آسانی می‌توانستند از مزایای کالری اضافی این چربی‌ها بهره مند شوند. این توانایی ذخیره سازی چربی در نواحی باسن و ران از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. به همین خاطر نیز، کاهش چربی این نواحی کار بسیار دشواری است.

 
مردان نیز چربی خود را در ران‌هایشان ذخیره می‌کنند؟

زنان تنها افرادی نیستند که، از ذخیره شدن چربی در نواحی ران رنج می‌برند. مردان نیز می‌توانند چربی اضافی بدن خود را در ناحیه ران ذخیره نمایند. به همین خاطر در ادامه با ورزش‌هایی آشنا می‌شوید که، برای هر کدام از مردان و زنان به طور جداگانه بیان شده است.

 
تمریناتی برای کاهش چربی در ناحیه ران برای خانم‌ها
فشار دست در حالت نشسته

ابتدا روی یک صندلی ثابت بنشینید. پاهای خود را روی زمین قرار دهید. زانوهایتان باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. کف دست خود را بیرون زانوهای خود قرار دهید. زانوهای خود را مخالف کف دست به سمت بیرون فشار دهید و به طور همزمان با دستانتان به سمت داخل فشار دهید. اینکار را به مدت یک دقیقه انجام دهید.

 
بالا بردن پا به صورت نشسته

بر روی یک صندلی پایدار بنشینید. پاهای خود را بر روی زمین قرار دهید. زانوهایتان باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. دستان خود را در دو طرف صندلی قرار دهید. در حالی که نشسته اید و ران پای شما بر روی صندلی قرار دارد، پای راست خود را صاف کرده، و ساق پای راست خود را به سمت بالا ببرید. به صورت طبیعی نفس بکشید و به مدت ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید، سپس پای راست خود را پایین بیاورید. اینکار را با پای چپ تکرار نمایید.

 
پل ساختن به صورت نشسته

بر روی یک صندلی ثابت بنشینید. پاهای خود را روی زمین قرار دهید. زانوهایتان باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. دستان خود را در اطراف صندلی قرار دهید. باسن خود را بلند کنید و اجازه دهید کف دست و پاهایتان وزن بدن را حمایت کند. باسن خود را به گونه‌ای بلند کنید که شکل بدن شبیه پل باشد. به طور طبیعی نفس بکشید و به مدت ۲۰ الی ۶۰ ثانیه خود را در همین حالت نگه دارید.

fat leg

 
تمریناتی برای کاهش چربی ناحیه ران در مردان
پل ساختن به صورت نشسته

بر روی زمین دراز بکشید. شانه ها و پشتتان به زمین چسبیده باشد و زانوهای خود را خم کنید، کف پاهای خود را بر روی زمین قرار دهید. دستان خود را در دو طرف خود قرار دهید و به آرامی لگن خود را به سمت بالا ببرید. سعی کنید یک زاویه ۴۵ درجه با بدنتان بسازید. دوباره خود را به حالت قبلی برگردانید و اینکار را تکرار نمایید.

 
لگد زدن با پا

بر روی یک پای خود به صورت ثابت بایستید. یکی از پاهای خود را به بصورت کشیده به سمت عقب ببرید، سپس ضمن حرکت پا به سمت جلو، سعی کنید زانوی خود را خم کرده و زانوی خم شده را به سمت جلو و بالا بیاورید. باید درعضلات عقب ران خود احساس کشش داشته باشید، این کار را مجددا تکرار کنید و سپس همین کار  را با پای دیگر خود انجام دهید.

 
بر روی نوشیدنی‌های خود تمرکز کنید

مطمئن شوید که به هنگام تمرین کردن آب رسانی کافی به بدن خود داشته باشید. تا جایی که می‌توانید آب بنوشید. پزشکان معمولا نوشیدن 2 لیتر آب را در روز پیشنهاد می‌کنند. از نوشیدن نوشابه، نوشیدنی‌های انرژی زا و آب میوه های غلیظ شده خودداری کنید. تمامی این نوشیدنی‌ها دارای مقادیر زیادی قند هستند و کالری بالایی وارد بدن می‌کنند.

 
چای بنوشید

تا جایی که می‌توانید از چای طبیعی و فرآوری نشده استفاده کنید. چای سبز منبع عالی از آنتی اکسیدان است و انرژی کمتری وارد بدن خواهد کرد. چای به ازای هر لیتر یک الی دو کالری دارد.

 
قبل از خوردن بنوشید

ترفند خوبیست که یک لیوان آب، نیم ساعت قبل از وعده غذایی خود بنوشید. این کار باعث می‌شود احساس سیری داشته باشید و تا جایی که می‌توانید، کمتر بخورید. همین امر باعث کاهش وزن خواهد شد.

 
رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشته باشید

کربوهیدرات را به طور کامل حذف نکنید، زیرا بدن شما به انرژی نیاز دارد. کربوهیدرات موجود در بدن باعث آزاد شدن انسولین بیشتر در بدن می‌شود. بدن نسبت به آزادسازی زیاد انسولین پاسخ می‌دهد و آن را به گلوکز تبدیل می‌کند. همین امر موجب می‌شود، بدن مقدار زیادی چربی در خود ذخیره کند. غذاهایی که در رژیم غذایی کم کربوهیدراتی باید خورده شود، شامل گوشت، ماهی، سبزیجاتی با برگ سبز و پنیرهای فرآوری نشده است. بهتر است از خوردن موادی همچون پاستا و نان خودداری شود.

برای اینکه شما وزن کم کنید، بدن شما باید انرژی بیشتری بسوزاند. شما بهتر است دریافت چربی خود را بین ۳۵ و ۶۰ گرم در روز محدود نمایید. همچنین می‌توانید ۱۷۰ تا ۲۴۰ گرم از کربوهیدرات‌ها را در روز مصرف نمایید. اگر بتوانید رژیم غذایی سالمی داشته باشید و از ورزش‌هایی که در بالا معرفی کردیم استفاده کنید، نتیجه مورد نظر خود را خواهید گرفت. پس ناامید نشوید و به راه خود ادامه دهید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه