10 فروردين 1403



اگر می خواهید به رستوران بروید حتما بخوانید

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

813063 107بسیاری از افراد #عادت دارند در طول ماه چندین بار به رستوران بروند، در این مقاله می خواهیم نکات بسیار مفیدی در مورد رستوران رفتن برای افراد مختلف با ذائقه های متفاوت عنوان می کنیم.

همیشه با شروع سال جدید، بازار سفرهای نوروزی هم داغ می شود و در میانه این سفرها و گشت و گذارها، خانواده ها ترجیح می دهند کمی استراحت به خانم خانه هم بدهند و وقت خود را برای آشپزی در سفر هدر ندهند.

حتی اگر به سفر هم نروند، یکی از تفریح های پرطرفدار اغلب خانواده ها، خوردن غذا در رستوران است. اگر شما هم جزو این گروه از افراد هستید و رفتن به رستوران را ترجیح می دهید، بد نیست قبل از انتخاب رستوران، به موارد زیر توجه کنید.

فست فودی ها و 6 نکته

فست فودها در جزو غذاهای بسیار پرطرفدار حال حاضر هستند که طعم و ظاهر جذاب آنها، افراد زیادی مخصوصا از قشر جوان جامعه را جذب خود می کند. اگر در سفر یا بین راه بودید و هوس رفتن به یک رستوران فست فود به سرتان زد، نکات زیر را نادیده نگیرید.

1- حتما رستورانی را انتخاب کنید که ظاهرا تمیز و مرتبی داشته باشد.

2- از آنجا که ایمنی فرآورده های گوشتی مانند سوسیس، کالباس، همبرگر و ناکت موجود در ساندویچ ها چندان مشخص نیست و ما نمی توانیم تشخیص بدهیم از فرآورده های گوشتی با چند درصد گوشت در ساندویچ ما استفاده شده، توصیه می کنیم غذاهای سالم تری را در این رستوران ها سفارش بدهید تا حداقل خطر بیماری در سفر تهدیدتان نکند. مثلا شما می توانید به جای ساندویچ هات داگ، یک پرس مرغ گریل یا تنوری، فیله مرغ یا ساندویچ استیک گوشت یا بوقلمون سفارش بدهید.

3- برای حفظ سلامت خود و اعضای خانواده تان در سفر، و در سیب زمینی سرخ کرده همراه با غذا را در فست فودی ها خط بکشید و به جای آن، سیب زمینی تنوری سفارش بدهید.

4- از مصرف سس های آماده روی میز که معلوم نیست چند ساعت خارج زا یخچال بوده اند و دارای چه ترکیباتی هستند، خودداری کنید و به جای آنها، سفارش سس های یک نفره بسته بندی بدهید.

5- برای بچه ها، خانم های باردار و سالمندان، غذاهای تنوری که کمترین فرآوری روی آنها انجام گرفته، سفارش بدهید تا سلامت آنها را در سفر حفظ کنید.

6- خوردن سالاد و سبزی در سفر و رستوران های بین راهی، چندان توصیه نمی شود؛ حتی سالادهای هیجان انگیزی مثل سزار و یونانی هم می توانند عامل برای تهدید سلامت شما در سفر باشند. به جای سالاد در فست فودی ها، می توانید آبمیوه طبیعی یا سوپ سفارش بدهید.

سنتی ها و 5 نکته

شاید بتوان رفتن به یک رستوران سنتی و ایرانی تمیز را بهترین و سالم ترین گزینه رستورانی در سفر دانست اما رعایت چند نکته اساسی قبل از رفتن به همین رستوران ها هم از اهمیت رستوران ها هم از اهمیت بالایی برخوردار است. نکته هایی مانند:

1- حتما رستورانی را انتخاب کنید که ظاهر تمیز و مرتبی داشته باشد.

2- غذاهایی که کمترین فرآوری روی آنها انجام گرفته و در کامل ترین شکل خود عرضه می شوند را انتخاب کنید. مثلا کباب کوبیده، کتلت یا انواع کوکو، اصلا گزینه های مناسبی برای غذاخوردن در سفر نیستند زیرا ترکیبات نامشخص موجود در آنها می تواند به شدت سلامتتان را به خطر بیندازد. مرغ، کباب برگ، انواع گوشت های تکه ای، ماهی و جوجه کبابی که به خوبی مغزپخت شده باشد، جزو سالم ترین گزینه های رستوران های سنتی هستند.

3- از مصرف غذاهایی که شکل و طعم ترکیبات آنها با سس های فراوان و مختلفی پوشانده شده، خودداری کنید. گاهی برخی از رستوران ها برای پوشش طعم نامطلوب مواد اولیه فاسد خود، از سس های غلیظ و فراوان در ترکیبات غذایی شان استفاده می کنند. ازاین رو، خوردن خورش ها کباب های طعم دار هم چندان توصیه نمی شود.

4- اگر در سفر هستید، در رستوران های سنتی از خوردن پیازهای خام قاچ شده، سبزی خوردن و سالاد هم خودداری کنید و به  جای آنها، ماست و دوغ سفارش دهید. پیاز خام قاچ شده می تواند به سرعت آلودگی های محیطی را به خود جلب کند.

5- به هیچ عنوان  در سفر از گوشت ها یا غذاهایی که حاوی سس بشامل یا آلفردو هستند، استفاده نکنید. در تهیه این سس ها از شیر و خامه کمک گرفته می شود که هر دوی آنها می توانند تهدید بزرگی برای سلامت تان باشند.

813063 107

ساندویچی ها و 6 نکته

منظور ما از ساندویچی ها، همان اغذیه فروشی های کوچکی هستند که جای محدودی برای نشستن دارند یا تنها در یک کانتر فروش مواد غذایی، خلاصه می شوند. هنگام خرید غذا از این نوع رستوران ها، به چند نکته توجه کنید:

1- از خرید ساندویچ سالاد الویه باز و بدون بسته بندی از این رستوران ها خودداری کنید. احتمال فساد بسیار بالا در الویه یا هر سالاد دیگری که حاوی سس و تخم مرغ باشد، وجود دارد.

2-  اگز گزینه ساندویچ تخم مرغ آبپز در این رستوران ها وجود داشت و شما مطمئن شدید تخم مرغ در همان لحظه سفارش، پخته و پوست کنده می شود، می توانید این گزینه سالم را سفارش دهید.

3- فیله مرغ موجود در این رستوران های فوری هم جزو گزینه های خوب و سالم آنها هستند.

4- دور سوسیس های بندری با ترکیبات نامعلوم را در این رستوران ها خط بکشید.

5- اگر از روغن های سوخته و چند روز مانده در این رستوران ها و کانترهای کوچک خبری نبود، می توانید فلافل آنها را هم، البته با ترشی و بدون گوجه و خیار، امتحان کنید. ترکیبات موجود در فلافل، چندان فسادپذیر نیستند و خطری برای سلامت ندارند.

6- سس های آماده و خارج از یخچال این رستوران ها را استفاده نکنید و سس یک نفره برای غذای خود سفارش بدهید.

سلف سرویس ها و 5 نکته

سلف سرویس ها و رستوران های باز طرفداران خاص خود را دارند و معمولا هم غذاهای سنتی سرو می کنند. اگر قصد رفتن به سلف سرویس داشتید، حتما این نکات را رعایت کنید.

1- بهتر است ظهرها که غذاهای تازه تری در این رستوران ها سرو می شود، به رستوران باز بروید.
2- برای پیشگیری از سوء هاضمه، بیش از 2 نوع غذا در یک زمان نخورید.

3- از مصرف همزمان غذاهایی با دماهای متفاوت سرد و گرم، پرهیز کنید.

4- غذاهای کاملا پخته، گوشتی به خصوص ماهی و سبزی های بخارپز جزو اولین انتخاب هایتان باشد.

5- بهتر است دور کباب های کوبیده و غذاهای حاوی گوشت چرخ کرده را در این رستوران ها خط بکشید.

5 نکته تکمیلی

1- در تمام رستوران ها، مصرف آب، آبمیوه طبیعی و دوغ به نوشابه های گازدار برتری دارد.

2- استفاده از لبنیات سنتی و قله ای (ماست و دوغ) در مسافرت یا رستوران های بین راهی توصیه نمی شود.

3- در صورت امکان، پیاز یا لیموی درسته همراه با غذا سفارش دهید و خودتان آنها را قاچ کنید. به این ترتیب، هم همراه خوبی برای هدایتان پیدا کرده اید و هم ویتامین C فراوانی به بشقاب غذایتان افزوده اید.

4- حتما حداقل به مدت 20 ثانیه قبل از شروع غذا، دست هایتان را با آب و مواد شوینده بشویید تا از شر آلودگی های محیطی و بیماری های ناشی از آنها در امان بمانید.

5- آهسته و با چنگال غذا بخورید تا غذای کمتری بخورید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه