09 فروردين 1403



خواص درمانی سرکه از سین های مهم هفت سین

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

vinegarهمانطور که می دانید #سرکه دارای #خواص بسیار زیادی است. در این مقاله نکاتی در مورد خواص درمانی این ماده غذایی پرخاصیت عنوان می کنیم. با ما همراه شوید

گفتنی است، براساس تحقیقات سرکه نوعی اثر ضد قند خون دارد ولی کارشناسان هنوز از مکانیسم آن مطمئن نیستند.بررسی‌ها نشان می‌دهند، بیماران دیابتی نوع 2، که دو قاشق غذا خوری سرکه سیب در زمان خواب مصرف کرده‌اند درست نوبت صبح روز بعد قند خون آنها پایین بوده است. اما در عین حال ترشی و مشتقات آن چنین اثری بر قند خون و کاهش آن ندارند.

پژوهشگران در عین حال هشدار می‌دهند افراد باید در نوشیدن سرکه احتیاط را رعایت کنند زیرا سرکه می‌تواند باعث سوزانده شدن مری و حتی بروز سرطان دستگاه گوارش شود.

همچنین براساس پژوهشی جدید سرکه می‌تواند اثر درمانی بر زنان مبتلا به سندرم پلی کیستیک تخمدان (pcos) داشته باشد و با بهبود عملکرد شریانی باعث کاهش حجم چربی بدن شود.

زنانی که روزانه یک قاشق غذا خوری سرکه سیب مصرف می‌کنند در عرض  چند ماه با افزایش عملکرد تخمدان و کاهش حجم کیست‌ها مواجه شده‌اند.

vinegar

پژوهشگران وجود اسید استیک در سرکه را برای تولید اکسید نیتریک و در نتیجه کنترل فشار خون بالا موثر می‌دانند.

سرکه همچنین می‌تواند با نابود کردن حجم چربی شکمی باعث لاغری و تناسب اندام در افراد شود.پژوهشگران اثر سرکه را در متلاشی کردن بافت‌های چربی در افراد دچار اضافه وزن توسط تصویر برداری mri مشاهده کرده‌اند.

پژوهشگران در عین حال توصیه می‌کنند افراد برای قرار دادن سرکه در رژیم غذایی روزانه خود مواردی چون انواع بیماری‌ها بویژه بیماریهای اعصاب، مشکلات گوارشی و بویژه حساسیت‌های غذایی را مورد توجه قرار دهند و با پزشک قبل از انجام این درمان خانگی حتما مشورت انجام دهند.

پس از مصرف سرکه به دلیل ماهیت اسیدی این چاشنی غذایی شستشوی دندان‌ها اهمیت دارد.

همچنین مصرف سرکه‌های تاریخ گذشته و مانده می‌تواند آسیب‌های عصبی و جسمی فراوان به افراد وارد کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه