10 فروردين 1403



بلوغ زودرس دختران با مصرف زیاد گوشت قرمز

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

635844066398238715#بلوغ #زودرس یکی از مشکلاتی است که بعضی از خانواده ها در مورد فرزندانشان با آن روبرو هستند. در این مثاله نکاتی در مورد بلوغ زودرس دختران با مصرف زیاد گوشت قرمز عنوان می کنیم.

تحقیقات محققان دانشگاه میشیگان آمریکا نشان می دهد دوره بلوغ دخترانی که به طور مکرر گوشت قرمز مصرف می کنند به طور میانگین ۵ ماه زودتر از دختران دیگر آغاز می شود. بالعکس دخترانی که بیش از یک بار در هفته ماهی های چرب نظیر ماهی تن و ساردین مصرف می کنند، آغاز دوره بلوغ شان دیرتر از دخترانی خواهد بود که ماهی یکبار یا کمتر گوشت مصرف می کنند.

«اریکا جنسن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نتایج این مطالعه بسیار مهم است چراکه می تواند در توضیح علت ارتباط مصرف گوشت قرمز در اوایل زندگی و افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه در سنین بالاتر نقش داشته باشد.»

635844066398238715

در این مطالعه، محققان رژیم غذایی عادی ۴۵۶ دختر ۵ تا ۱۲ ساله را قبل از رسیدن به بلوغ مورد بررسی قرار دادند. این دختران به مدت ۶ سال تحت نظر بودند.میزان گوشت قرمز مصرف شده توسط این دختران از کمتر از چهار بار در هفته تا دو بار در روز دسته بندی شد. دخترانی که بیشترین میزان گوشت را مصرف می کردند به طور میانگین در سن ۱۲ سال و سه ماه بلوغ شان آغاز شد، درحالیکه دخترانی که کمتر گوشت می خوردند بلوغ شان از سن ۱۲ سال و ۸ ماه آغاز شد.

آن دسته از دخترانی که غالب اوقات ماهی های چرب می خوردند دوره بلوغ شان در سن ۱۲ سال و ۶ ماه آغاز شد. ممکن است ۵ ماه مدت زمان زیادی به نظر نرسد، اما در مورد مطالعه جمعیتی رقم قابل توجهی خواهد بود.

به گفته جنسن، «این تفاوت حائز اهمیت است چراکه با ریسک ابتلا به بیماری در سنین بالا مرتبط است.»

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه