10 فروردين 1403



معرفی بهترین راه ها برای کاهش کلسترول

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

heartبسیاری از افراد با مشکل بالا بودن #کلسترول مواجه هستند. در این مقاله بهترین راه ها برای کاهش کلسترول را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

معمولا حجم کلسترول دریافتی از دل و جگر، بیشتر از کلسترول دریافتی از گوشت قرمز خواهد بود. برخی از افراد به بهانه بالا بودن میزان آهن موجود در جگر، اقدام به زیاده‌روی در مصرف آن می‌کنند. این در حالی است که افراد کم‌خون و مبتلا به کلسترول بالا یا بیماری‌های قلبی، می‌توانند سایر منابع گوشتی حاوی آهن و دارای کلسترول پایین مانند گوشت بوقلمون را جایگزین جگر مصرفی‌شان کنند. با این حال، اگر بیماران قلبی، هوس خوردن دل و جگر کردند، می‌توانند تنها ماهی ۱۰۰ گرم از پروتیئن دریافتی‌شان را به این خوراکی‌ها اختصاص بدهند. البته به‌شرطی که از روغن اضافی برای طبخ آنها کمک نگیرند و این غذا را همراه با سبزی‌های تازه و فراوان مصرف کنند.

به گزارش مامی سایت؛ یکی دیگر از ممنوعیت‌ها یا محدودیت‌های غذایی که معمولا برای افراد مبتلا به کلسترول خون در نظر گرفته می‌شود، کاهش مصرف خوراکی‌های سرشار از اسیدهای چرب اشباع و ترانس است. کره و مارگارین، جزو همین خوراکی‌ها هستند که باید مصرف آنها در برنامه غذایی این بیماران، محدود شود.

اگر مبتلا به کلسترول خون یا بیماری‌های قلبی هستید، ماهی دو سه مرتبه بیشتر کره مصرف نکنید و مارگارین را جایگزین کره حیوانی کنید. حواستان باشد که هنگام خرید مارگارین، برچسب آن را بخوانید تا برندی که سطح چربی‌های اشباع و ترانس آن پایین‌تر است را انتخاب کنید.

heart

رژیم مدیترانه ایی

پیروی از رژیم مدیترانه‌ای هم می‌تواند برای بیماران مبتلا به کلسترول خون، بسیار مفید باشد و در درمان بیماری، کمک شایانی به آنها بکند. به این ترتیب که گوشت‌های سفید و غذاهای دریایی، جای گوشت‌های قرمز را در رژیم آنها بگیرند. روغن زیتون و کانولا، جایگزین کره و سایر روغن‌ها شوند. سبزی‌ها و میوه‌ها در حجم بالایی به سبد خرید بیماران اضافه شوند. مصرف ریحان و گوجه‌فرنگی فراموش نشود. انواع سبزی‌ها هم جای پنیر پیتزا و گوشت‌های قرمز را در تهیه پاستا، ماکارونی و لازانیا بگیرند و افراد، روزی ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشند.

میگو

در بین غذاهای دریایی میگو کلسترول بالایی دارد و هر سروینگ ان حتی اگر بدون مصرف روغن پخته شود حاوی ۱۹۰ میلیگرم کلسترول است. توصیه انجمن قلب آمریکا محدود کردن مصرف کلسترول به میزان ۳۰۰ میلیگرم در روز برای افراد سالم و ۲۰۰ میلیگرم در روز برای افراد مبتلا به بیماری قلبی یا کلسترول بالا است. بجای میگو از حلزون (گوش ماهی ) میتوانید استفاده کنید که کمتر از ربع مقدار میگو کلسترول دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه