10 فروردين 1403



جایگزین قند برای بیماران دیابتی چیست؟

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

diabetes1

دیابت یکی از بیماری هایی است که به علت اینکه هیچ نشانه ای ندارد به عنوان بیماری پنهان از آن یاد می شود. شاید یکی از دلایل این بیماری تغذیه ناصحیح و رژیم غذایی نادرست و بدون نظر پزشک باشد. به هر حال بیماران دیابتی باید توجه بیشتری به نوع تغذیه خود داشته باشند. اما در مورد تغذیه این بیماران باورهای غلطی وجود دارد، مثلا اینکه به جای قند از خرما یا کشمش استفاده کنند که همین موضوع می تواند خطرات زیادی را برای این بیمارن به همراه داشته باشد. در این مطلب قصد داریم در مورد تغدیه درست بیماران دیابتی و همچنین جایگزین های مناسب برای قند صحبت کنیم. با ما همراه شوید.

جایگزین کردن خرما و کشمش به جای قند اصولی دارد که رعایت نکردن آن سلامتی را به خطر می اندازد. دیابتی ها معمولا از خوردن قند و شیرینی منع می شوند. به همین دلیل سعی می کنند سراغ شیرینی های بی ضرر تر بروند؛ محصولاتی که شیرین کننده های مصنوعی دارند یا خوراکی هایی مثل خرما و توت خشک، اما اگر دیابت دارید، این خوراکی ها هم می توانند شما را دچار مشکل کند.

در ترکیبات شیرینی ها و خوراکی هایی که روی بسته بندی آنها عبارت بدون شکر نوشته شده، به جای قند طبیعی از نوعی شیرین‌کننده مصنوعی به نام آسپارتام استفاده شده است. این محصولات قند ندارند اما ترکیبات دیگر آنها حاوی کالری است و این افزایش کالری روزانه دیابتی‌ها، برایشان مشکل ساز می شود.

AnjirKhorma1

این نکته درباره خرما و توت، کشمش و انجیر خشک هم وجود دارد. خیلی ها تصور می کنند این مواد قند میوه (فروکتوز) دارند و به همین دلیل مصرف زیاد آنها مشکلی ایجاد نمی کند. در صورتی که قند میوه‌هایی چون انجیر و خرما که ترکیبات فیبر غذایی دارند کمی دیر جذب می شوند اما تولید کالری می کنند و قند خونتان را بالا می برند. میزان کالری آنها مانند سایر قندهاست یعنی به ازای هر یک گرم، مصرف آن‌ها ۴ کیلوکالری انرژی به بدن می‌رسد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه