31 فروردين 1403



من هم میتوانم؟!

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

این سوال ممکن است در ذهن بسیاری از خانمهای مسن نقش بسته باشد که در چه سنی انسان توانایی ساخت ماهیچه‌ها را از دست می‌دهد؟

 



آیا افراد مسن هم می‌توانند ماهیچه‌های خود را بسازند؟

مارتیکا هینر:

شما هرگز برای ساختن ماهیچه‌های خود بیش از حد پیر نیستید ! برای مسن تر‌ها انجام كار‌هایی همچون بالا رفتن از پله‌ها و بلند كردن وسایل خانه مثل صندلی سخت تر است. تا سن 90 سالگی ماهیچه‌ها ظرفیت تولید و زیبا شدن را دارند.

بیشتر مردم با افزایش سن خود كار‌های خود را آهسته آهسته متوقف می‌كنند. در جوانی آنها وزنه‌های سنگین بلند می‌كنند و كار‌های زیادی انجام می‌دهند اما با افزایش سن از كار می‌افتند. بیشتر سستی ماهیچه‌ها در سنین بالا تر قابل جلوگیری است. در صورتی كه ماهیچه‌ها فعال نگه داشته شوند از تحلیل رفتن آن‌ها جلو گیری می‌شود.

شاید شما شنیده باشید كه مسن تر‌ها توانایی ماهیچه سازی ندارند، این موضوع برای آن است كه این كار برای آن‌ها كمی مشكل است. البته توانایی شما برای ماهیچه سازی وابسته به این است كه چه ورزشی می‌كنید. نوع كششی كه در یك ورزش وجود دارد باعث رشد ماهیچه‌ها می‌شود. آیا در ورزش خود دمبل‌های 3 تا 5 پوندی می‌زنید؟ این وزنه‌ها زیاد سنگین نیستند و نمی‌توانند به سرعت ماهیچه‌های كوچك شما را بسازند. اگر شما حركات نرمشی انجام می‌دهید به سختی می‌توانید ماهیچه سازی كنید.

در سال 2007 كالج طب ورزش آمریكا و انجمن قلب آمریكا مشتركا راه برد‌های ورزشی ویژه افراد مسن را منتشر كردند. در این راه برد انجام ورزش‌هایی كه باعث تقویت ماهیچه‌ها می‌شود برای افراد مسن برای دو بار در هفته تاكید شده بود، انجام 8 تا 10 ورزش و در هركدام تكرار حداقل 10 تا 15 بار برای فعالیت ماهیچه‌های بالایی و پایینی ضروری است. هدف این راهبرد این است كه ماهیچه‌ها درگیر باشد و بزرگی متوسطی داشته باشند.

هر چند وقت ورزش می‌كنید؟ چند بار آن‌ها را تكرار می‌كنید؟ این موضوع مهم است چون به مقاومت بدن شما بستگی دارد. اگر شما از دمبل‌های 5 پوندی و با 15 بار تكرار استفاده می‌كنید سطح تلاش شما پایین است با این میزان نمی‌توانید ماهیچه‌های خود را اضافه كنید و آن‌ها را نیرومند سازید. به جای آن میزان سنگینی حركت خود را بالا ببرید. خسته كردن ماهیچه‌ها آن‌ها را بزرگتر و نیرومند تر می‌سازد. همه ورزش‌ها مفید هستند اما آیا شما رانیرومند می‌كنند؟

ماهیچه‌ها برای نیرومند شدن به رقابت نیاز دارند. هر ورزش سطح متوسط و سخت دارد ، شما باید ببینید كه كدام را دوست دارید. البته شاید این برای هر شخص یا هر ورزش واقع بینانه نباشد. افراد مسن دامنه حركتی مفاصل محدودی دارند كه ممكن است در نتیجه ورم مفاصل باشد. اگر شما وضعیت درمانی خاصی دارید ممكن است از نظر حركتی محدود باشید ، اما احتمالا می‌توانید ورزش‌های آرام را انتخاب كنید كه به افزایش قدرتتان و دوری از بدتر شدن مشكلاتتان كمك می‌كند. اگر شما درد زانو دارید در بدن سازی میزان خمیدگی‌های شما كمتر می‌شود.

بهترین راه انتخاب ورزش مناسب این است كه با یك درمان شناس حرفه ای مشورت كنید. تا به شما یك برنامه ورزشی بدهد كه بتواند نیاز‌های فردی شما را برطرف كند. و برای مطمئن شدن از درست اجرا كردن آن ،‌ این برنامه را با مربی خود درمیان بگذارید. 

منبع: همشهری آنلاین


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه