31 فروردين 1403



لیزر موهای زیر بغل و ناحیه تناسلی خطرناک است؟

1.5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 1.50 (1 رای)

LaserBeautyبسیاری از افرادی که قصد انجام #عمل #لیزر برای از بین بردن موهای #زائد زیر بغل و ناحیه تناسلی دارند، به این فکر می کنند که شاید این عمل منجر به مشکلاتی برایشان شود، به همین بهانه در ادامه به ارائه نکاتی در همین مورد می پردازیم.

لیزر نوری تك رنگ و تك طول موج است. در لیزر موهای زائد عمدتا نور لیزر در رنگدانه ملانینی كه در موها به وفور یافت می شود، جذب شده و سبب تخریب سلولهای سازنده مو میشود و به همین دلیل است كه هرقدر مو ضخیمتر و مشكی تر باشد ،ملانین بیشتری دارد که  نور لیزر را بهتر جذب كرده و راحتتر از بین می رود. در عین حال چون ملانین در خود پوست هم وجود دارد هرچه مقدار آن كمتر باشد، یعنی بیمار سفیدتر باشد، انرژی كمتری در پوست جذب شده و احتمال سوختگی ناشی از لیزر مو كمتر می شود.

 
آیا لیزر موهای زاید ناحیه تناسلی و زیر بغل خطر ابتلا به سرطان‌های ناحیه تناسلی و پستان را بالا می‌برد؟

نه!

    درد
    سوزش
    قرمزی
    تورم
    سوختگی
    تیرگی یا روشنی پوست

LaserBeauty

تنها عوارض لیزر هستند که با انتخاب دستگاه مناسب و مهارت متخصص پوست می‌توان از آنها پیشگیری کرد. به علاوه لیزر تنها به 5 میلی‌متر از عمق پوست نفوذ می‌کند و برای روابط جنسی و باروری مشکلی ایجاد نمی کند.  تاباندن آن به پوست نواحی حساس از قبیل تیروئید، سینه، زیر بغل و غدد لنفاوی خطری ندارد اما لیزر نواحی تیره‌تر مانند ناحیه تناسلی حتما باید زیر نظر متخصص انجام شود و نیازمند توجه بیشتر و تنظیمات خاص برای پیشگیری از سوختگی پوست است.

دکتر امیرهوشنگ احسانی
متخصص پوست و دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی تهران

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه