05 ارديبهشت 1403



علل و علائم مگس پران

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

eeaf4ca42c6fa51f00ebc8df3a0913cbبسیاری از افراد به #عارضه #مگس پران مبتلا هستند. در این مقاله اطلاعاتی در مورد علل و علائم مگس پران را برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

گاهی اوقات مگس پران در حالی مقابل چشم‌ها ظاهر می‌شود که فرد به آن توجهی ندارد زیرا مغز به لحاظ ژنتیکی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که دید را در برابر تغییرات زیست محیطی سازگار می‌کند.

با این حال در برخی اوقات عارضه مگس پران می‌تواند کاملا هشداردهنده باشد. لکه‌ها و خطوطی در مقابل دید ظاهر می‌شوند که تمرکز کردن را با سختی روبرو می‌کند و این وضعیت موجب سردرگمی و گیجی می‌شود.

چسبندگی و ضخیم شدن رشته‌های زجاجیه، جمع شدن سلول‌های التهابی در زجاجیه و یا خونریزی در درون چشم می‌تواند از عوامل ایجاد مگس‌پران باشد.

eeaf4ca42c6fa51f00ebc8df3a0913cb

به طور کلی عارضه مگس پران موضوع نگران کننده‌ای نیست اگرچه ممکن است دردسرساز باشد. به طور معمول سطح کره چشم با ماده‌ای ژله مانند موسوم به زجاجیه پوشیده شده و وجود این لکه‌ها در چشم‌ هیچ آسیبی به دنبال ندارد. اما به هر حال باعث می‌شود جلوی بخشی از نور که به سمت چشم می‌آید، گرفته شود و در نتیجه سایه‌ای روی شبکیه بوجود می‌آید و همین امر، عامل بروز لکه‌های تاریک است.

با بالاتر رفتن سن، زجاجیه نرم‌تر شده و در نتیجه ظاهر شدن لکه‌های معلق در مقابل چشم‌ها بیشتر می‌شود. در واقع مگس پران‌های مشاهده شده، ذرات کلاژن معلق در چشم‌ها هستند و در افراد 60 و 70 ساله شیوع بیشتری دارند.

به نوشته ایندیپندنت، عارضه مگس پران همچنین می‌تواند نشانه پارگی شبکیه باشد. بیشتر افراد وقتی به سن 50 سالگی می‌رسند ماده زجاجیه از شبکیه چشم جدا می‌شود که در برخی موارد منجر به پارگی رگ‌های خونی می‌شود. ذرات کوچک خون می‌تواند عامل بروز مگس پران باشد. اگر مگس پران نتیجه مشکل در شبکیه باشد مراجعه به متخصص ضروری است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه