10 فروردين 1403



باز هم از عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند ...

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

the true effect of high heels 6کفش پاشنه بلند که خیلی مورد علاقه خانم ها به ویژه خانم های جوان است می تواند سلامتی آن ها تا حد زیادی به خطر بیندازد. این کفش ها علی رغم زیبایی که دارند اما تهدیدی جدی برای سلامتی بانوان است. در این مقاله به عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند می پردازیم.

فشار شاید پاشنه بلند باعث بلندتر به نظر رسیدن پاها شود ولی بالا رفتن پاشنه باعث افزایش فشار روی پنجه پا خواهد شد.ساق عضله ساق پا متناسب با مقدار بالا رفتن پاشنه منقبض می‌شود و این امر در طولانی مدت سبب کوتاه و سفت شدن عضله خواهد شد.

اعصاب مورتون پاشنه بلند و پنجه باریک می‌تواند سبب رشد غیرطبیعی عصبی (نوروما) در بین انگشت‌های سوم و چهارم شود که به نوبه خود باعث درد و بی‌حسی انگشتان خواهد شد.تاندون آشیل وقتی جلوی پا نسبت به پاشنه پایین می‌آید، تاندون آشیل کشیده به سمت بالا کشیده می‌شود. هرچقدر که طول این تاندون کوتاهتر شود، درد شدیدتر خواهد بود.

بونیون کفش تنگ می‌تواند باعث رشد استخوانی در محل اتصال شست شود. این رشد باعث پیچ خوردن دردناک شست به سمت داخل خواهد شد.انگشتان چکشی پنجه تنگ باعث فشار انگشتان کوچک و تا شدن آنان از مفصل میانی می‌شود. بعد از مدتی عضلات انگشت‌های دوم، سوم و چهارم توان باز شدن را از دست می‌دهند و حتی در صورت نبودن یک کفش تنگ هم شکل خم شده خود را حفظ می‌کنند.

زانو وضعیت غیرطبیعی بدن به هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند، فشار زیادی به قسمت داخلی زانو وارد می‌کند و به همین این ناحیه از بدن یکی از مراکز شایع Osteoarthritis در خانم‌ها است. تحقیقی نشان داده است که پوشیدن کفش پاشنه بلند، احتمال این ضایعه را تا ۲۶٪ افزایش می‌دهد.

Pump Bump بندهای سفت کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند موجب ناراحتی پاشنه و در موارد حادتر موجب تغیییر شکل موسوم به هگلاند شوند.ضایعات قوزک پا پاشنه بلند به تعادل زیان می‌رساند و احتمال زمین خوردن کسی که این کفش را پوشیده بسیار بیشتر می‌شود. این مساله خطر شکستگی یاترک خوردگی قوزک را به همراه دارد.

درد مفاصل گودی پا پاشنه بلند باعث بازتوزیع نامناسب وزن بدن می‌شود. پوشیدن طولانی مدت آن می‌تواند منجر به درد در ناحیه برجستگی کف پا شود.

عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند

۱. کمر درد

در زمان راه رفتن با کفش پاشنه بلند تمام فشار بدن روی کمر متمرکز می‌شود. این مساله گردش خون را در آن نواحی کاهش می‌دهد که با درد در کمر و مفاصل ران همراه است.

۲. فشار پا

در کفش پاشنه بلند پایتان در معذب ترین وضع ممکن قرار دارد. فشار روی پاشنه ی پاها نهایتا درد شدیدی در پاهایتان ایجاد خواهد کرد. کفش راحتی تمام وزن بدن شما را حمل می‌کند، و زمانی که کفش پاشنه بلند پایتان باشد، این وزن روی پاشنه ی کفش شدید و غیر قابل کنترل می‌شود.

۳. راه رفتن نامتعادل

حالت بدن خانم‌ها با پوشیدن کفش پاشنه بلند تغییر می‌کند. بعضی خانم‌ها نمی‌توانند در چنین موقعیتی تعادل خود را حفظ کنند. راه رفتن برایشان به شدت سخت می‌شود. ممکن است با از دست دادن تعادل و لغزیدن به زمین بیافتند. در چنین شرایطی احتمال پیچ خوردن و رگ به رگ شدن مچ پا وجود دارد. همچنین ممکن است عضلات و تاندون‌ها هم دچار کشیدگی و التهاب شوند. پیاده روی معمولا یک ورزش خوب تلقی می‌شود ولی نه با کفش‌های پاشنه بلند!

۴. بیماری‌های ستون فقرات

تراز طبیعی ستون فقرات با پوشیدن کفش پاشنه بلند به هم می‌خورد، که باعث درد بسیاری خواهد شد.بعلاوه کرختی و سوزش هم محتمل است.

۵. فرورفتگی ناخن‌های پا

مطالعات نشان داده که کفش‌های پاشنه بلند، علت اصلی فرو رفتن ناخن‌ها در گوشت پا هستند. برداشتن این ناخن‌ها، زمانی که پزشک از ابزار تیزی برای اینکار استفاده می‌کند، درد بسیاری خواهد داشت.

the true effect of high heels 6

کفش پاشنه بلند خوب است یا بد؟

بنا بر پژوهش یادشده، خانم‌هایی که کفش پاشنه بلند می‌پوشند در حقیقت تنها زمانی دچار مشکل خواهند شد که تصمیم به پوشیدن کفش تخت بگیرند. تاندون آشیل آنها هنگام راه رفتن با کفش تخت به شدت کشیده می‌شود و احساس ناخوشایندی را در پا ایجاد می‌کند.

پژوهشگران پوشیدن کفش پاشنه بلند را آنقدر مضر نمی‌دانند، اما توصیه می‌کنند که دوستداران این مدل کفش برای پیشگیری از پا درد به تمرین‌های کششی بپردازند.

پاشنه ی بلند سلامتی را به خطر می‌اندازد

وقتی خانم‌ها از کفش پاشنه بلند استفاده می‌کنند راحتی خود را فدای مد می‌کنند. ممکن است که پاشنه‌های بلند پا را زیبا تر نشان دهد ولی تاثیر تدریجی و منظم به دلیل بالا بودن پا بیشتر از آن چه که انتظار دارید خود را نشان می‌دهد. وقتی کفش پاشنه بلند می‌پوشید مهم است، بدانید که دقیقا چه چیزی را دارید برای زیبایی فدا می‌کنید.

خطرات کوتاه مدت:

عامل لیز خوردن و پشت پا خوردن

وقتی خانمی‌پاهایش در کفش پاشنه بلند لیز می‌خورد به سرعت تعادل خود را از دست می‌دهد و به سختی راه می‌رود. یک مسیر ساده از نقطه A تا نقطه B با کفش پاشنه بلند، کار بسیار سختی می‌شود. پاشنه کفش ممکن است باعث رگ به رگ شدن یا پیچ خوردن قوزک پا یا زانو شود. یک شب خوب که با کفش پاشنه بلند شروع می‌شود ممکن است در آخر به اتاق اورژانس ختم شود.

خطرات بلند مدت:

تاثیر پاشنه کفش روی بدن

وزن بدن روی پاشنه پا به مقدار مساوی تقسیم می‌شود. اگر روی پاشنه کفش این وزن درست تقسیم نشود نمی‌توانید تصور کنید که چه آسیب‌هایی به بدن خواهد رسید. تعادل بدن به سمت جلو تغییر پیدا می‌کند، در نوک انگشتان جایی که تحمل این همه فشار را ندارد.

زانوهای شما فشار این تغییر را تحمل می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که پاشنه کفش فشار زیادی را هم به جلو و هم به پشت زانو وارد می‌کند؛ پوکی استخوان در زنانی که در بزرگسالی و جوانی کفش پاشنه بلند استفاده می‌کنند رایج است. کمردرد نیز یکی دیگر از عوارض بلند مدت پاشنه بلند است.

مهمترین عوارض کفش نامناسب

مهمترین عوارض کفش نامناسب ایجاد فشار روی پا و بروز زخم و خستگی است که خوشبختانه بسیاری از عوارض ایجاد شده برگشت پذیر هستند و با تعویض کفش و ارائه درمان مناسب حل می‌‌شوند.

در بعضی افراد کفش نامناسب عوارض جبران ناپذیری برجای می‌‌گذارد مثلاً در بیماران دیابتی که مستعد زخم‌‌های پا هستند، شاید عوارض استفاده از کفش نامناسب برگشت ناپذیر باشد.

بنا براین کفش مناسب کفشی است که از همان ابتدا افراد در آن احساس راحتی کرده و به راحتی بتوانند با آن راه بروند. از ویژگی‌‌های کفش راحت می‌‌توان به داشتن انحنای متناسب با قوس کف پا، و پاشنه مناسب می‌باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه