09 فروردين 1403



روش های درمان بواسیر در خانه

1.5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 1.50 (1 رای)

250بواسیر يا هموروئيد يكي از بيماری ها و مشکلاتی است که بعضی افراد به دلایل مختلف ممکن است به آن دچار شوند. راه های زیادی برای درمان این بیماری وجود دارد که در این مطلب روش های درمان بواسیر در خانه را برای شما عزیزان معرفی می کنیم. با ما همراه شوید


درمان خانگی بواسیرهموروئید یک رگ خونی متورم و ملتهب در رکتوم یا ناحیه مقعد است این در اثر افزایش فشار در ناحیه لگن و مقعد ایجاد می شود یبوست مزمن و اسهال مزمن از علل شایع بواسیر هستند زنان در مراحل بارداری به عنوان افرادی که اضافه وزن دارند نیز حساس می باشد.

مقاربت مقعد گاهی اوقات می تواند باعث هموروئید شده و زخم می تواند داخلی یا خارجی باشد هموروئیدهای داخلی در داخل رکتوم رخ می دهند اگر آنها به اندازه کافی بزرگ باشند و یا به اندازه کافی نزدیک به مقعد باشند آنها ممکن است در طول اجابت مزاج متورم شوند.

هموروئیدهای خارجی در منطقه باز اطراف رکتوم رخ می دهد اگر آنها به شدت تحریک شوند و لخته در زیر پوست ایجاد شود آنها می توانند یک توده سخت ایجاد کنند که به آن هموروئید ترومبوزه نامیده می گویند.

در صورت شک به یک هموروئید، آن مهم است که نشانه های این بیماری را بدانید در اینجا نشانه ای از بواسیر داخلی و خارجی می باشد.

هموروئیدهای داخلی: بارز ترین علامت هموروئیدهای داخلی خونریزی روشن همراه با اجابت مزاج است شما خون قرمز روشن را در هنگام تمیز کردن خودتان می بینید در اغلب موارد، آنها باعث درد نمی شود.

هموروئیدهای خارجی: هموروئیدهای خارجی سبب خارش و سوزش در ناحیه مقعد می شود آنها اغلب باعث درد و گاهی اوقات خونریزی به ویژه هنگام پاک کردن پس از اجابت مزاج می شوند گاهی اوقات، نشستن با بواسیر خارجی بسیار ناراحت کننده است.

در حالی که بواسیر معمولاً جدی نیست خونریزی از رکتوم می تواند با دیگر شرایط وخیم جسمی از جمله سرطان روده بزرگ یا مقعد، دیورتیکولیت و یا یک عفونت باکتریایی همراه باشد اگر شما تجربه هر نوع خونریزی رکتال جدید را دارید این مهم است که با دکتر خود تماس بگیرید و درمان صحیح انجام دهید.

درمان هموروئید ( بواسیر ) در خانه

منطقه را تمیز نگه دارید. هر چند که پاک کردن ناحیه مقعد می تواند دردناک باشد به آرامی آن را با یک لیف حمام نرم، آب گرم و صابون ملایم بشویید.

کرم هیدروکورتیزون، مسکن موضعی مانند لیدوکایین یا بنزوکائین استفاده نمایید.

آلوئه ورا: آلوئه ورا روان کننده و تسکین دهنده است شما می توانید ژل آلوئه ورا از داروخانه خرید نمایید و در موضع بمالید.

سرکه: سرکه سفید و یا سرکه سیب می تواند به تسکین خارش، سوزش و التهاب کمک کند یک توپ پنبه با سرکه خیس کنید و به موضع بمالید.

هیدراته بمانید: آب قابل شرب مدفوع شما را نرم می کند و نیاز به فشار در هنگام دفع را کاهش می دهد هنگامی که شما گمان یک هموروئید دارید مصرف آب خود را به هشت تا 10 لیوان آب در روز افزایش دهید.

فیبر بیشتری مصرف کنید. فیبر یکی دیگر از نرم کننده های مدفوع بسیار عالی است شما می توانید آن را با خوردن غذاهای با فیبر بالا یا با استفاده از یک مکمل فیبر و یا هر دو به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

حبوبات بیشتر، غلات سبوس دار، دانه ها، میوه ها و سبزیجات بخورید.

شما می توانید از داروهای بدون نسخه مانند مکمل های پسیلیوم مانند Citrucel یا موسیل استفاده نمایید.

نشستن در وان آب گرم. آب گرم تسکین دهنده هموروئید است اطمینان حاصل کنید که آب گرم است نه داغ.

اضافه کردن مواد تسکین دهنده در وان آب گرم.  آب گرم به تنهایی تسکین دهنده خواهد بود اما شما می توانید نمک طعام، نمک فرنگی اصل، بابونه، بومادران و کالندولا را به آن اضافه نمایید.
بعد از هر اجابت مزاج 20 دقیقه در وان آب گرم بنشینید.

به آرامی ناحیه تناسلی را با یک حوله نرم خشک کنید.

کمپرس سرد. بسته یخ و یا کمپرس سرد تورم، التهاب و درد را کاهش می دهد بسته یخ را در ناحیه مقعد به مدت 15 دقیقه قرار داده و یا فشرده سازی نمایید و دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

450

اقدامات برای پیشگیری از عود مجدد بواسیر

هنگامی که بواسیر شفا یافت شما می توانید اقداماتی را برای جلوگیری از عود مجدد انجام دهید برخی از پیشنهادات مانند حفظ یک رژیم غذایی پر فیبر و نوشیدن مقدار زیادی آب. در اینجا برخی از ایده های دیگر بیان می شود.

هنگامی که نیاز به توالت دارید به دشتشویی بروید و مدفوع خود را نگه ندارید زیرا نگه داشتن مدفوع سبب سفت و خشک شدن آن در راست روده می شود و اجابت مزاج را مشکل می کند.

زمان زیادی در توالت صرف نکنید. صرف مدت زمان طولانی و نشستن در دستشویی سبب فشار در ناحیه مقعد می شود بیش از 10 دقیقه در توالت ننشینید اگر شما یبوست دارید خود را تمیز کرده استراحت کنید و مقداری آب بنوشید و یک پیاده روی داشته باشید و سعی کنید دوباره برای اجابت مزاج بروید.

از دست دادن وزن. اگر اضافه وزن عامل بواسیر شما است از دست دادن وزن ممکن است به شما کمک کند.

بیشتر ورزش کنید. ورزش عملکرد روده را تحریک  کرده و دفع مدفوع را آسانتر می کند. سعی کنید 20 دقیقه در روز تمرین هوازی متوسط داشته باشید. راه رفتن یک روش عالی برای شروع است. اگر شما یک کار کم تحرک دارید در هر ساعت بلند شده و در اطراف راه بروید ورزش بیشتر همچنین می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند.

ایجاد تغییرات در رژیم غذایی برای کمک به نرم کردن مدفوع. مدفوع نرم تر به معنی کمتر زور زدن است فشار کمتر بر روی ناحیه مقعد وارد شده و زمان کمتری صرف نشستن در توالت می شود تغییرات رژیم غذایی به معنای هر دو اضافه کردن، حذف و یا کاهش مصرف غذاهای خاص می باشد در اینجا چند نمونه عبارتند از:

غذاهای برای اضافه کردن: شامل مقدار زیادی آب، آلو یا آب آلو، بذر کتان زمینی، غذاهای با اسیدهای چرب امگا، سبزیجات، سبزیجات خام و میوه می باشد.

غذاهای برای حذف و یا کاهش: شامل غذاهای سرخ شده، کربوهیدرات های تصفیه، محصولات لبنی و سدیم می باشد.

ایجاد تغییرات در رژیم غذایی برای حمایت از سلامت رگ های شما است بسیاری از غذاها و گیاهان حاوی ترکیبات هستند که سلامت ورید با تقویت دیواره رگهای خونی را پشتیبانی کند. برخی از این غذاها و گیاهان نیز التهاب را کاهش می دهند که عبارتند از:

فلاونوئیدها (موجود در مرکبات، توت سیاه، گیلاس و بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر)

گیاه دارویی کوله خاص  Butcher's broom

شاه بلوط هندی

درخت جینکو بیلوبا

کالندولا

گاهی ممکن است با رعایت موارد گفته شده بواسیر بهبود پیدا نکند لذا در موارد زیر به پزشک مراجعه نمایید.

طول مدت علایم: اگر خونریزی و درد به طور معمول پس از دو تا سه روز حل و فصل نشود. اگر این علائم طولانی تر از یک هفته شد با دکتر خود تماس بگیرید.

زمان علائم: خونریزی از بواسیر معمولاً تنها با حرکات روده رخ می دهد. اگر شما در حال تجربه خونریزی مقعدی در هر زمان دیگر هستید با دکتر خود تماس بگیرید.

تغییرات در علائم: تغییرات در علائم شما می تواند به معنای بدتر شدن وضعیت شما باشد. همچنین می تواند به این معنی باشد که مشکل دیگری وجود دارد. اگر خونریزی از روشن به قرمز تیره تغییر کرد با دکتر خود در اسرع وقت تماس بگیرید.

شدت علائم: اگر شما در منزل هموروئید را درمان کردید بواسیر شما باید بهبود یابد. اگر علائم شما بدتر یا شدید شوند با دکتر خود تماس بگیرید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه