05 ارديبهشت 1403



با غذا خوردن لاغر و متناسب شدم!

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

eatmoremoveless 604جولی فردریکسون هستم، بنیان‌گذار چند کسب‌وکار تناسب اندام از جمله Minimum Viable Fitness وسه تای دیگر. اما من از همان ابتدا تناسب اندام خوبی نداشتم، زمانی بود که در به در دنبال روشی برای کسب سلامتی و کاهش وزنم بودم و در این راه دچار اشتباه های فراوانی شدم. اما این‌جا می‌خواهم تمام اتفاقاتی که در طول مسیر برایم اتفاق افتاده و این که چگونه اکنون توانسته‌ام با یک روش متفاوت سلامتی ام را بدست آورم، بازگو کنم.


Julie Fredrickson befor mamisite

جولی فردریکسون در سال ۲۰۰۹ و قبل از این که از برنامه ی ویژه ی غذایی برای تناسب اندام استفاده کند.

سال ۲۰۰۹ زمانی که من فقط ۲۵ سال داشتم، دکترها تشخیص دادند که کلسترول من بالا است. به دلیل ۲۰ پوند اضافه و سابقه بیماری های قلبی و دیابتی در خانواده مان داروهای استاتین برای من تجویز شد و علاوه بر این ها یک رژیم غذایی به من تحمیل شده بود که احساس بی‌حالی و بدبختی می‌کردم. من واقعا نمی‌خواستم در سن بیست سالگی این داروها را مصرف کنم بنابراین تصمیم گرفتم به سمت ورزش و رژیم غذایی بروم. براساس توصیه‌هایی که به من می‌شد تصمیم گرفتم کمتر غذا بخورم و بیشتر تحرک داشته باشم.

برای ادامه‌ی این رویکرد واقعاتحمل نداشتم، من هرکاری می‌کردم نمی‌توانستم کمتر بخورم و در عوض تحرک بیشتری هم داشته باشم. در طول هفته غذاهای کم کالری میخوردم اما در عوض هر یکشنبه برای خودم یک پیتزا جایزه می‌دادم. این یک چرخه‌ی معیوب بود که بیش از یک سال آن را طی کردم تا این که شنیدم همکار سابقم مایکل گرون با روش جالبی مقدار زیادی کاهش وزن داشته است.

برنامه‌ی غذایی ویژه برای تناسب اندام:

وقتی با او صحبت کردم، اول احساس کردم با من شوخی می‌کند و مرا دست انداخته، تا این که بسیار قاطعانه حرف خود را تکرار کرد. او گفت برعکس روش های قبلیم من باید بیشتر غذا بخورم و حتی تحرک کمتری هم می‌توانم داشته باشم. واقعا برایم جالب بود و دوست داشتم این مسیر را نیز طی کنم. بنابراین شروع به تحقیق در این باره کردم.

تلاش‌های قبلی من با مجموعه‌ای از عادت‌های بد همراه بود که در نهایت من را فراری می‌داد و ناامید شده و از ادامه انصراف می‌دادم. اولین چیزی که در تحقیقاتم آموختم این بود که سلول‌‌های چربی هورمونی به نام لپتین را ترشح می‌کنند. تا زمانی‌که سلول‌های چربی کوچک(با توجه به محدودیت کالری) لپتین کمتری ترشح می‌شود. مغز این کاهش را احساس می‌کند و با تحریک افزایش گرسنگی و کاهش در میزان سوخت و ساز پاسخ می‌دهد. رژیم من تنها باعث شده بود که من بیشتر احساس گرسنگی داشته باشم.

بنابراین من شروع به رژیم و شیوه‌ای جدید برای تناسب اندام و کاهش وزنم کردم. براساس این برنامه من به خوردن پروتئین بیشتر و سبزیجات غنی از فیبر(مانند اسفناج و کلم بروکلی) کردم و این باعث شد احساس گرسنگی بیش از حد من برطرف شود. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که افزایش مصرف پروتئین لذت بردن از مواد غذایی دیگر (اغلب ناسالم) را کاهش می‌دهد. علاوه بر این گروئن من را برای تحرک کمتر تشویق کرد. در عوض گروئن ورزش‌های ترکیبی مانند اسکات و پرس سینه را توصیه کرد که به بهبود استقامت و عملکرد قلبی عروقی، سلامت روان و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

Julie Fredrickson after mamisite

جولی فردریکسون بعد از برنامه ی غذایی خاص و متفاوت توانست تناسب اندام خود را به دست آورد.

تحقیقاتی اخیرا ثابت کرد که سه روز خواب ناکافی در تولید مقدار کافی انسولین تاثیرگذار است.(مقدار نامناسب انسولین در حفظ وزن مناسب و سطح قند خون و اشتها تاثیرگذار است.) بنابراین گروئن توصیه کرد تا هیچ روزی کمتر و یا بیشتر از ۷ یا ۸ ساعت نخوابم.

با توجه به زندگی پرمشغله‌ی من رژیم غذایی غذای کمتر، تحرک بیشتر دقیقا اشتباه کلاسیکی بود که من برای تناسب اندامم انجام می‌دادم.

eatmoremoveless 604

جولی فردریکسون قبل و بعد از برنامه ی ویژه برای تناسب اندام

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه