10 فروردين 1403



کفش ها و جاکفشی

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

اولين و مهم ترين نکته بهداشتي که باید رعایت کنید، اين است که کفش هايتان را جلوي در خانه تان از پا در بياوريد و به هيچ وجه با کفش وارد خانه نشويد. راه رفتن در خانه با کفشي که با آن بيرون خانه راه رفته ايد مهم ترين راه انتقال ميکروب ها، مواد آلرژن و آلاينده ها به داخل خانه است.


نتايج بررسي محققان ميکروب شناسي دانشگاه آريزونا نشان مي دهد که در کف کفش ها حدود ۶۶ ميليون ميکروب وجود دارد و تماس آن با سطح کف خانه موجب انتقال آلودگي و به خطر افتادن سلامت افراد خانه مي شود.

توجه به اين نکته به ويژه براي خانواده هايي که کودکان نوپاي شان روي زمين چهاردست و پا راه مي روند، اهميت بيشتري دارد.

بهترين راه براي در امان ماندن از انتقال ميکروب ها به کف پوش منزلتان، اين است که براي قرار دادن کفش ها قفسه يا کمد دردار کوچکي در نزديک ترين نقطه به در ورودي آپارتمان قرار دهيد.

هنگام ورود به خانه کفش هايتان را جلوي در، از پا در بياوريد و در جاکفشي بگذاريد، سپس دست هايتان را بشوييد و با اين کار از ورود آلودگي به خانه پيشگيري کنيد.

مي توانيد براي هر کدام از افراد خانه و ميهمان ها يک جفت دمپايي روفرشي جلوي در بگذاريد تا کفش هايشان را جلوي در از پا درآورده و کفش هاي خانگي را به پا کنند.

ورودي خانه، اولين جايي است که با ورود به خانه به چشم مي خورد و وجود کفش هاي نامرتب در پاگرد، راهرو و ورودي خانه وضعيت نامنظم و احساس بدي ايجاد مي کند. براي برطرف کردن اين مشکل و نظم دادن و مرتب کردن خانه بهتر است از حس بينايي که حس غالب ماست استفاده کنيد.

براي اينکه آنها جلوي در پراکنده و به هم ريخته نشوند، اگر جاي کفش ها را روي زمين يا روي طبقات جاکفشي با خطوط يا رنگ خاصي مشخص کنيد، احتمال اينکه افراد خانه و به ويژه بچه ها کفش هايشان را روي آن قرار دهند بيشتر است. با اين شيوه ورودي خانه تان ظاهر منظم تري خواهد داشت و طبقه هاي جاکفشي هم مرتب تر خواهد بود.

برای اینکه بچه ها را تشویق به قراردادن کفش هایشان در جا کفشی کنید، یکی از طبقات جاکفشی را با تم رنگی خاصی که مورد علاقه فرزندتان است، مشخص کنید، میتوانید از کفپوش های ضخیم رنگی برای اینکار استفاده کنید. ( سعی کنید این قسمت از کار را با کمک فرزندتان انجام دهید و او را متوجه آن کنید که این طبقه از شلف فقط مخصوص شماست! )

گرآوری، ویرایش و ارائه: مامی سایت


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه