09 فروردين 1403



نشانه های عشق یک طرفه را بشناسید

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

eshgh yektarafeآیا می دانید نشانه های #عشق یک طرفه چیست؟ آیا شما هم این نشانه ها در خود یا در طرف مقابلتان دیده اید؟ با ما باشید تا در این مقاله نشانه های عشق یک طرفه را بررسی کنیم.

۱. از مایه‌گذاشتن برای رابطه‌تان خسته شده‌اید.

یک رابطه باید بده و بستان باشد، اما یکی از شما مایه می‌گذارد و دیگری بیش‌تر از سهم‌اش می‌گیرد. شما تولد شریک عشقی‌تان را به یاد داشتید اما او تولد شما را فراموش کرد. شما برای غافل‌گیری او از بیرون شام گرفته‌اید و به خانه آمده‌اید، اما او هرگز آن را تلافی نکرده‌است.

مایه‌گذاشتن یک‌طرفه لزوما مادی هم نیست. آیا شما کسی هستید که همیشه در اتاق‌خواب به همسرتان لذت می‌دهید، اما او وقتی لذت‌اش تمام شد پشت‌اش را به شما می‌کند و می‌خوابد؟

۲. اعتماد یک خیابان یک‌طرفه است

شریک عشقی‌تان درباره‌ی آن بخش از جسم‌تان، که فقط خودتان از آن آگاه هستید، با هم‌کاران‌اش صحبت کرده‌است و این به گوش شما می‌رسد. حتی یک خیانت در امانت جزیی می‌تواند به یک رابطه آسیب جدی برساند. اگر نمی‌توانید برای رازهای جزیی به همسرتان اعتماد کنید، چه‌طور می‌خواهید برای رازهای بزرگ به او اعتماد کنید؟

۳. دوستان یا خانواده‌تان تایید نمی‌کنند

اگر می‌دانید دوستان و/یا خانواده‌تان همدم‌تان را تایید نمی‌کنند، رابطه‌تان یک‌طرفه است. احتمالا آنها شاهد رفتارهای خودخواهانه یا بی‌احترامی مکرر بوده‌اند و این نوع رفتار را برای شما نمی‌خواهند.

۴. شما کسی هستید که تاریخچه‌ی رابطه‌تان را حفظ می‌کند

می‌دانید نخستین قرار آشنایی‌تان، نخستین بوسه‌تان، و سالگرد نخستین رابطه‌ی عاشقانه‌تان چه‌وقت بوده‌است، اما شریک عشقی‌تان به این رویدادهای معنی‌دار بی‌توجه است. اگر شما کسی هستید که رویدادهای رابطه‌تان را طرح‌ریزی می‌کند، می‌تواند نشانه‌ی این باشد که رابطه‌تان یک‌طرفه است.

۵. از خانواده‌ی شریک عشقی‌تان هیچ‌چیز نمی‌دانید

با این‌که شما سعی کرده‌اید شریک عشقی‌تان و خانواده‌تان را به هم نزدیک کنید، شریک عشقی‌تان هرگز این کار را برای شما نمی‌کند. انگار شما را مثل یک راز از اقوام‌اش پنهان می‌کند.

eshgh yektarafe

۶. همه‌ی بار عاطفی به دوش شما است

پژوهشگران توجه به عواطف دیگران را "بار عاطفی" می‌نامند. گزارشی در مجله‌ی مشکلات خانواده گزارش می‌کند پژوهشی درباره‌ی سلامت روانی ۱۰۲ زوج فرزنددار نشان می‌دهد:

اعضای خانواده برای برطرف کردنن یازهای عاطفی آدم‌ها، بهبود سلامتی‌شان، و سازگاری تلاش می‌کنند.
وقتی بار عاطفی به‌طور برابر تقسیم می‌شود، هم مردان و هم زنان در خانواده به منابع حمایت عاطفی دسترسی دارند.
با این حال، توزیع بار عاطفی، درست مثل کار خانه و مراقبت از فرزند، به دو شاخه‌ی نقش‌های مرد و نقش‌های زن تقسیم می‌شود.
حفظ توازن عاطفی یک رابطه کار دشواری است. اگر شریک عشقی‌تان، از احساسات‌تان حمایت نمی‌کند، اما شما این کار را برای او می‌کنید، رابطه‌تان یک‌طرفه است.

۷. بیش‌تر از سهم منصفانه‌تان کارهای خانه را انجام می‌دهید

شما سگ را به گردش می‌برید، بیش‌تر اوقات ظرف‌ها را می‌شویید، خانه را تمیز می‌کنید، و خیلی بیش‌تر از شریک عشقی‌تان شام را آماده می‌کنید؛ چرا وقتی نوبت به این می‌رسد که انجام کارها وظیفه‌ی کیست، همه‌چیز تا این حد یک‌طرفه است؟

شریک عشقی‌تان باید بخواهد عشق‌اش را از طریق چیزهای کوچک به شما نشان بدهد. گفتن "دوستت دارم" خیلی فراتر از به زبان آوردن این جمله است. حقیقی‌ترین "دوستت دارم‌ها" در غالب همان کارهای روزمره‌ی خانه است که او به خودش زحمت کمک کردن در آنها را نمی‌دهد.

۸. برای شریک عشقی‌تان بیش‌تر از خودتان پول خرج می‌کنید

وقتی نوبت به تامین مالی رابطه‌تان می‌رسد، شما بارها بیش‌تر از شریک عشقی‌تان صورت‌حساب‌ها را می‌پردازید. نه‌اینکه میزان پولی را که خرج کرده‌اید پیگیری کنید، اما در کل احساس می‌کنید سهم شما و سهم شریک عشقی‌تان متوازن نیست.

گاهی یکی از شما احساس می‌کند باید امور مالی را کنترل کند، که براساس یک پژوهش، این می‌تواند بر سطح رضایتمندی در یک رابطه اثر داشته‌باشد. وقتی یک فرد مسائل اقتصادی را در رابطه کنترل می‌کند، طرف مقابل کنترل کم‌تری دارد، و ممکن است شریک‌اش عشقی را مقصر بداند که توانایی او را در تصمیم‌گیری درباره‌ی پول محدود کرده‌است.

۹. انگار شریک عشقی‌تان توجه نمی‌کند

شما تمام روز بیرون بوده‌اید اما شریک عشقی‌تان به خودش زحمت نمی‌دهد بپرسد کجا رفته‌بودید یا چه می‌کردید. آیا اصلا متوجه شده‌بود شما نبودید؟

وقتی به نظر می‌رسد شریک عشقی‌تان اهمیتی نمی‌دهد که روزتان را چگونه گذرانده‌اید، دارد با شما مانند یک هم‌خانه‌ی معمولی رفتار می‌کند نه یک شریک عشقی.

شریک‌های عشقی به یک‌دیگر توجه می‌کنند و این را با ابراز علاقه به فعالیت‌های همسرشان نشان می‌دهند. شریک عشقی‌تان نباید شما را اطلاعات گرفتن تحت فشار قرار دهد، اما حداقل باید درمورد چیزهایی که در غیاب او با آنها مواجه شده‌اید کنجکاو باشد.

۱۰. شک می‌کنید که شاید شما بیش‌تر از شریک عشقی‌تان عاشق هستید.

این رابطه در قلب‌تان هم یک‌طرفه شده‌است. وقتی نشانه‌های توجه شریک عشقی‌تان کم‌تر از حد انتظارتان است، از خودتان می‌پرسید آیا او به اندازه‌ای که من عاشق‌اش هستم، عاشق من هست یا نه.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه