31 فروردين 1403



اشتباهات مسواک زدن

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

مسواک زدن و نخ دندان کشیدنمسواک زدن اشتباه، گاهی خطرات جبران ناپذیری برای مینای دندان و لثه ها ایجاد میکند که شاید تنها با تغییر اندکی در روش مسواک زدن بتوانیم از این خطرات جلوگیری کنیم.


1.استفاده نکردن از نخ دندان
همه مي دانند که بايد از نخ دندان استفاده کنند، اما اکثراً از اين کار خوششان نمي آيد. اما مسواک زدن و استفاده از نخ دندان کنار هم، در مقايسه با مسواک زدن تنها، بسيار مفيدتر است. براي مثال خطر التهاب لثه را کاهش مي دهد، نوع خفيفي از بيماري لثه دندان، که در آن لثه هاي شما تحريک، قرمز و متورم مي شوند.

2.از مسواک خوبي استفاده نمي کنيد
بعضي وقت ها احساس مي کنيد دندان هاي شما خوب تميز نمي شوند و بايد محکم تر مسواک بزنيد! اما استفاده از مسواک با موهاي زبر و سفت براي اين که دندان ها تميزتر و براق تر شوند، بيشتر به دندان ها آسيب مي رساند تا مفيد باشد. دندان پزشکان اغلب توصيه مي کنند که از يک مسواک نرم استفاده کنيد تا به ميناي دندان ها و لثه آسيبي نرسد. بسياري از تحقيقات نيز نشان داده استفاده از مسواک با موهاي زبر با افزايش پوسيدگي ميناي دندان و لثه ارتباط مستقيم دارد. به عبارت ديگر مسواک زبر باعث مي شود دندان ها سريع تر حساس شوند.

3.روش غلط
البته همه چيز به موي مسواک مربوط نمي شود. زبر بودن مسواک در برابر مسواک زدن غلط اهميت کمتري دارد. براي درست مسواک زدن، مسواک را در زاويه 45 درجه نگه داريد، با حرکت متناوب به جلو و عقب و به طرف بالا و پايين به صورت چرخشي.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

4.استفاده نکردن از خميردندان حاوي فلورايد
فقط به فکر سفيد کردن دندان ها نباشيد، مهم تر از آن استفاده از خميردندان و دهان شويه اي است که حاوي فلورايد باشد، که به تقويت ميناي دندان کمک کند.

5.مسواک زدن در زمان نادرست
تحقيقات اخير نشان داده که بلافاصله بعد از غذا مسواک زدن (مخصوصاً اگر غذايي که خورديد اسيدي بوده باشد)، آسيب بيشتري به دندان هاي شما مي رساند. چون اين کار اسيد غذا را به داخل دندان ها مي برد. اگر مي خواهيد بعد از غذا مسواک بزنيد، حداقل 30 دقيقه صبر کنيد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه