10 فروردين 1403



اول مهر و دردسر خواب بچه ها!

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بسياري از کودکان در روزهاي طولاني تابستان ممکن است تا آخر شب بيدار بمانند، اما با شروع مدارس در فصل پاييز بايد به برنامه معمول خواب و بيداري شان بازگردند.

کارشناسان مي گويند خواب کافي براي موفقيت تحصيلي و رفاه کلي کودک ضروري است. کودکان 3 تا 5 ساله به 11 تا 13 ساعت خواب شبانه نياز دارند و براي کودکان پنج تا 12 ساله دست کم 10 تا 11 ساعت خواب شبانه لازم است.

به گزارش همشهري آنلاين دکتر کريستين آويس، استاديار بيماري هاي اطفال و متخصص خواب در دانشگاه آلباماي آمريکا مي گويد: "محروميت از خواب بر حافظه، داوري، گستره توجه، پايداري عاطفي و حتي دستگاه ايمني کودک اثر منفي مي گذارد."

آويس مي گويد: "باور نادرست رايجي وجود دارد که نوجوانان به خواب کمتري نياز دارند و تنها ۷ تا ۸ ساعت خواب براي آن ها کافي است، اما در واقع نوجوانان به 9 ساعت خواب در شبانه روز نياز دارند." به گفته او نوجوانان بيش از ديگر گروه هاي سني در مدارس در معرض محروميت از خواب قرار دارند.

يک نظرسنجي که به وسيله بنياد خواب آمريکا انجام شد، نشان داد 60 درصد کودکان و نوجوانان (زير 18 سال) از خستگي در طول روز شکايت دارند. به علاوه 15 درصد از آن ها گفتند که در مدرسه به خواب مي روند.

کارشناسان مي گويند بايد قبل از شروع مدارس، کودکان را عادت داد که زودتر به تختخواب بروند تا هنگام شروع مدرسه دچار خواب آلودگي روزانه نشوند و گذر از ايام تعطيلات به سال تحصيلي به طور تدريجي و ملايم انجام گيرد.دکتر استفاني والاس، استاديار بيماري هاي اطفال در دانشگاه آلباما نيز مي گويد: "از حدود يک هفته پيش از شروع سال تحصيلي بايد برنامه خواب و بيداري کودک را به تدريج تغيير داد و کودک را زودتر به تختخواب فرستاد. ممکن است در ابتدا اين تغييرات براي کودک مشکل باشد، اما به تدريج کودک به آن عادت خواهد کرد و مانع بروز مشکل در روز اول شروع مدرسه مي شود."کارشناسان با توجه به اين که ساعت هاي از دست رفته خواب ممکن است روي هم جمع شوند و برنامه خواب و بيداري کودک را به هم بزنند، توصيه مي کنند والدين ابزارهاي الکترونيکي مانند تلويزيون يا رايانه را از اتاق کودک خارج کنند، و اين اتاق را تا حد امکان آرام و ساکت نگهدارند. دکتر آويس مي گويد: " حتي خوابيدن در حال تماشاي تلويزيون باعث 20 دقيقه محروميت از خواب در هر شب مي شود؛ اين ميزان ممکن است چندان زياد به نظر نرسد اما در طول هفته روي هم جمع مي شود و به ميزان زيادي مي رسد."

منبع: همشهری آنلاین


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه