29 اسفند 1402



نگویید! نپرسید! نظر ندهید!!!

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

1. چه زمانی می خواهید بچه‌دار شوید؟

اینکه یک زوج به چه دلیلی تاکنون بچه‌دار نشده اند واقعا به اطرافیان ارتباطی ندارد. شاید فردی که شما این سوال را از او می پرسید در حال تلاش برای بچه دار شدن است و این سوال شما می تواند موجب ناراحتی یا دل‌شکستگی او بشود. حتی شاید برای این مساله دچار خجالت و نگرانی حرف مردم بشود. در ضمن، شاید شما بچه خیلی دوست داشته باشید و فکر کنید با بچه دار شدن می توان به زندگی دونفره رونق بخشید، اما دلیل نمی شود دیگران نیز همین فکر را داشته باشند. برخی ها دوست ندارند به این زودی بچه دار شوند.

2. هر وقت مادر شدی، می فهمی

درست است که مادر شدن از خیلی لحاظ تغییراتی در زندگی زنان ایجاد می کند. ساده ترین آن، تغذیه درست و اهمیت دادن به انتخاب خوراکی مناسب است.  اما زنان دیگر که هنوز بچه ندارند نیز از فضا یا سیاره دیگر نیامده اند. این اصلا درست نیست تصور کنید افرادی که فرزند ندارند نمی توانند مسوولیت ها و مشکلات یا حتی لذت های پدر یا مادر شدن را درک کنند. همه انسان ها خودشان زمانی کودک بوده اند. یا در اطراف خود کودکانی دارند که بتوانند نیازها و شادی و زیبایی های وجود آنها را ببینند و لذت ببرند.

3. نگران نباش خیلی زود باردار می شوی

اگر فردی که شما می شناسید به دلایل پزشکی نمی تواند بچه دار شود، با این جمله های بی ارزش که نگران نباش و آرام باش نمی توانید او را آرام کنید. این جملات را نباید هرگز به کار بگیرید. با این امیدهای بیهوده می توانید موجب آسیب روحی بیشتر او باشید. شاید این فرد هرگز باردار نشد. این حرف های شما همیشه در ذهنش می مانند و آزارش می دهند زیرا بیهوده به آنها امید بسته بوده است.

4. خوب است از زمان خود برای تماشای فیلم، مطالعه کتاب یا صرف شام عاشقانه استفاده کنی

صرف این که فردی فرزند ندارد، به این مفهوم نیست که زندگی او ساکن و بی هیجان می گذرد و دیگر هیچ لذتی را نمی تواند تجربه کند. برخی از زوج ها اتفاقا برای اینکه هیجانات بیشتری را تجربه کنند، بچه دار نمی شوند. آنها می خواهند سال های بیشتری را دو نفری در کنار هم باشند و تجربه های جالب بسیاری داشته باشند. بچه دار شدن آخرین گزینه آنها است. پس تصور نکنید اگر آنها فرزندی ندارند اکنون در غم و سکوت و بی ارزشی زندگی می کنند، که بخواهید چنین پیشنهادهایی به آنها بدهید. 

5. من تو را دعوت نکردم چون مهمانی بچه ها بود

اگر در میان دوستان خود زوجی هستند که هنوز بچه ندارند، آنها را از دورهمی های خود حذف نکنید. تصور نکنید چون بقیه بچه دارند و آنها ندارند، باید دعوتشان نکنید. شاید تصورتان این باشد آنها راحت نیستند در جایی باشند که بچه ها از در و دیوار بالا می روند، اما این فقط طرز فکر شما است و شما واقعا نمی دانید آیا حضور کودکان برایشان ناراحت کننده است یا خیر؟

6. آیا روش های دیگر نزدیکی، رژیم، دارو یا پزشکان متخصص دیگری را امتحان کرده اید؟

مطمئن باشید افرادی که به دلایل مختلف بچه دار نمی شوند، راه های بسیاری را برای موفقیت آزمایش می کنند. شاید نشان دادن توجه به آنها خوب باشد و نوعی همدلی و محبت شما را نشان دهد اما این افراد به شنیدن روش های درمان نیازی ندارند. مطمئن باشید خودشان راه های بیشتر از شما بلد هستند. آنها به گوش شنوا نیاز دارند. اگر پزشک خاصی سراغ دارید و می خواهید آنها را با هم آشنا کنید، مساله فرق دارد. اما  اگر فقط می خواهید راهکارهای عموما تکراری پیشنهاد کنید، لطفا دست از این کار بکشید.

7. شوهرت با بچه دار نشدنتون موافقه؟

این سوال دقیقا این طور به نظر می رسد که می خواهید از خصوصی ترین مسایل زندگی دوست یا فامیل خود سر در بیاورید. وقتی این سوال را از یک زن می پرسید، غیر مستقیم به او می گویید تو داری شوهرت را از چیزی که می خواهد، محروم می کنی. اما شما که واقعیت ها را نمی دانید. چرا در مورد مسایلی نظر می دهید یا کنجکاوی می کنید که واقعا هیچ تاثیری در زندگی شما ندارند. بدون شک در پاسخ چنین سوالی خواهید شنید: «من و همسرم با هم تصمیم گرفته ایم بچه دار نشویم.» چرا برای سوالی که پاسخ آن از همان ابتدا معلوم است، بیهوده زحمت می کشید.

8. در طول سال های آینده نظرت در مورد بچه تغییر خواهد کرد

تصور کنید یکی بیاید به شما بگوید: «در سال های آینده حس تو نسبت به فرزندانت تغییر خواهد کرد و آنها را به افراد دیگری خواهی فروخت!» جمله شما هم به همین اندازه مسخره و بی ارزش است. وقتی فردی دوست دارد بچه داشته باشد، دوست دارد دیگر. شما نمی توانید برای حس های او نظر بدهید. از کجا معلوم که تا چند سال دیگر بچه دار نشوند! این را قبول کنید روش زندگی آدم ها با هم فرق دارد و شما برای بچه داشتن یا نداشتن آنها نمی توانید نظر بدهید.

9. وقتی بچه نداری می توانی پول هایت را برای خرید ماشین بهتر یا مسافرت های بیشتر هزینه کنی

مسلما همه آنها که بچه دار نمی شوند، هواپیمای شخصی ندارند. شاید آنهایی که بچه دارند بیشتر پول خود را برای فرزندانشان هزینه کنند، اما آنهایی که بچه ندارند نیز خرج ها و هزینه های خاص خود را دارند.

 

بازنشر: مامی سایت


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

بامیه خانگی با کیفیت قنادی

دوستان من علاوه بر مقادیر و طرز تهیه، تمام نکته هایی که از اساتید یاد گرفتم و یادم مونده 😉 رو عنوان میکنم. امیدوارم نتیجه براتون رضایت بخش باشه.

شربت بار زولبیا و بامیه

دوستان همونطور که میدونید شربت بار برای زولبیا و بامیه با باری که برای شیرینی های دیگه یا باقلوا درست میکنیم کمی متفاوت و غلبظ تر است.

نان بربری خانگی

نان بربری خانگی با کیفیت و ماندگاری مناسب را به راحتی با رسپی زیر در منزل تهیه کنید

پیراشکی کرمدار ( دونات کرمدار )

این پیراشکی های خوشمزه و رسپی بسیار راحت و روان آن تقدیم نگاه زیبای دوستان مامی سایتی عزیز! امیدوارم از تهیه ش لذت ببرید.

کرم لبو

کرم لبو، خوشمزه و اسموتی هست با مزه غالب و واضح لبو که میتونه یکی از دسرهای شب #یلدا باشه، من این کرم رو با برگه های خشک لبو تزئین…

پیش غذای لبو و بروکلی

یه #پیش_غذای خاص، متفاوت و مناسب برای سرو در کنار غذاهای گوشتی #مدرن که میتونه گزینه مناسبی برای میهمانی شب #یلدا باشه.

سلامت

بخشهای دیگر مامی سایت!

  • نوروزانه

  • شب یلدا

آخرین نظرات کاربران

سعید
بسیار مفید بودو من از ان استفاده کردم
somy
بنظر خیلی خوب و خوشمزه میاد
من اینو به حلوای لبو ترجیح میدم واقعا

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه

کاربران آنلاین