29 اسفند 1402



خانه تکانی نوروز: روش های اساسی برای شستن پرده ها

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

how to clean curtainبسیاری از خانم ها مشغول #خانه #نکانی برای #نوروز هستند. در این مقاله روش های اساسی برای شستن پرده ها را عنوان می کنیم.

تقریبا اواسط اسفند است و زمستان کم کم بار خود را می بندد و جای خود را به بهار می دهد. زمان، زمان خانه تکانی هاست و شستن پرده هم یکی از همین مراحل خانه تکانی است.
هنگامی که پرده های خانه تان را برای خانه تکانی بهاره بیرون می آورید، پیش از خارج کردن گیره ها از آن ها، ابتدا محل های قرار گیری گیره ها را روی نوار پرده با خودکار علامت گذاری کنید. با این کار پس از شست و شو می توانید به راحتی گیره ها را در محل های قبلی وصل کنید تا فرم پرده تان به هم نریزد.
همچنین پیش از شست و شو به پشت پرده خوب نگاه کنید و در صورت پوسیدگی و رنگ پریدگی در اثر آفتاب یا نخ کش شدن، بهتر است پرده جدید خریداری کنید یا حداقل آن را نشویید چرا  که شست و شوی دوباره این پرده ها تنها آن ها را نخ نما تر از سابق می کند!
پیش از شست و شو برای گردگیری پرده ها و زدودن گرد و خاک از جاروبرقی استفاده کنید. می توانید برای تمیز ماندن پرده ها هر چند وقت یک بار روی پرده ها جاروبرقی بکشید یا با دستگاه بخارشوی روی آن را بخار دهید. برای جلوگیری از مکش پرده به داخل جاروبرقی درجه را کم کنید.

 
پرده های بدون آستر را چگونه بشوییم؟

شما می توانید پرده های بدون آستر را در خانه بشویید اما پیشنهاد می شود شست و شوی پرده های آستردار را به خشکشویی بسپارید. پرده ها را پس از شست و شو به صورت نمدار آویزان کنید. به این صورت چروک های موجود در پارچه هم زمان با خشک شدن آن صاف می شود و دیگر به اتوکشی به مدت طولانی نیاز نخواهد بود. برخی گله می کنند که پرده های حریر آن ها پس از شستن با ماشینلباس شویی همیشه چروک می شود. یک راه  حل اساسی و ساده برای این منظور استفاده از پودر صابون به جای پودر لباس شویی است.

how to clean curtain

 
توصیه هایی برای شستن بهتر پرده های توری

پرده های توری که در اتاق خواب ها یا نشیمن آویزان می شوند، خیلی زود کثیف می شوند و گاهی بعد از شست و شو چرک مرده و تیره می مانند. برای جلوگیری از این موارد چند راهکار ساده پیشنهاد می کنیم تا پرده ها را تمیزتر بشویید:
1 - برای شستن پرده توری آن را چند بار با آب سرد بشویید تا مقدار زیادی از خاک و دوده آن خارج شود.
2 - پرده را با پودر لباسشویی بشویید و آبکشی کنید.
3 - برای شست و شوی پرده های تور از سفید کننده ها استفاده نکنید چرا که باعث کدر شدن آن ها خواهد شد.

 
پرده های بزرگ را با ماشین لباس شویی نشویید

به جای شستن پرده های بزرگ با ماشین لباسشویی، پرده ها را حداقل 2 ساعت داخل آب مخلوط با مایع شوینده خیس و سپس آبکشی کنید تا پرده ها آسیب نبینند. برای سریع تر خشک شدن پرده می توانید از دور خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنید و برای خوشبو شدن و جلوگیری از الکتریسیته ساکن هم از نرم کننده لباس استفاده کنید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
  • هیچ نظری یافت نشد

برترین وبلاگ ها

malihejoon773
نام وبلاگ: malihejoon773
باران67
نام وبلاگ: باران67
✿ نیلوفرانه ✿
نام وبلاگ: ✿ نیلوفرانه ✿
kurosh1
نام وبلاگ: kurosh1

لینکهای ویژه